וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמ"י קידמה 252 דירות בבית דגן – בניגוד לתוכניות

7.12.2016 / 16:05

היישוב בית דגן כבר מיצה את עתודות שטחי הבינוי המותרות לו על פי תוכנית המתאר המחוזית, אך רשות מקרקעי ישראל הגישה בכל זאת תוכנית להקמת 252 דירות חדשות בשטח הממוקם בדרום היישוב. הוועדה המחוזית דחתה את התוכנית

פועל באתר בנייה. ShutterStock
פועל באתר בנייה/ShutterStock

רשות מקרקעי ישראל, הגוף האחראי על רובן המוחלט של קרקעות המדינה, קידמה תכנית להקמתן של 252 יחידות דיור ביישוב בית דגן, אך לאחרונה החליטה הוועדה המחוזית מחוז מרכז לדחות את התוכנית בשל העובדה כי חרגה מתוכנית המתאר המחוזית.

התוכנית, המשתרעת עלפני 57 דונם בדרום היישוב, מתוכננת לקום על שטחי משתלה שהתפנתה מהאזור. אולם עם פרסומה הוגשו התנגדויות מטעם הוועדה המקומית מצפה אפק, מועצת בית דגן ותושבי בית דגן המתגוררים בסמוך לשטח. התושבים, באמצעות עוה"ד אלי וילצ'יק ואופיר כהן ממשרד כהן וילצ'יק ושות', טענו כי נפל פגם בהליך ההפקדה של התוכנית, שכן היישוב בית דגן כבר ניצל את מלוא שטחי הבינוי המותרים בו בהתאם לתוכנית המתאר הקיימת. המתנגדים טענו כי בשל כך, לא ניתן לקדם ולאשר את התוכנית ללא שינוי תכנית המתאר המחוזית.

הוועדה המחוזית החליטה לקבל את טענות התושבים וקבעה כי אכן התוכנית חורגת מהוראות תכנית המתאר המחוזית ולא ניתן להוסיף שטחי בינוי נוספים בבית דגן. בהחלטתה נקבע כי כי יש להחזיר את הדיון לוועדה המחוזית, שתדון בשינוי תכנית המתאר המחוזית ובמידה והדבר יתאפשר בהמשך, התוכנית תופקד מחדש.

עו"ד אלי וילצ'יק, שייצג את התושבים: "האובססיה של הממשלה ליצור עוד ועוד דירות למגורים מביאה לכך שמוסדות התכנון מקדמים תכניות על ימין ועל שמאל בלי לבדוק לעומק את ההשלכות הסביבתיות התכנוניות והחברתיות שלהן ובלי לבדוק את התאמתן לתכניות ארציות ומחוזיות שהוכנו בקפידה במשך שנים הציבור עוד ישלם מחיר כבד בעתיד על התכנון המזורז הזה".

  • עוד באותו נושא:
  • בית דגן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully