וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הסיבה שמחירי השכירות בתל אביב לא ירדו בקרוב

9.10.2016 / 10:07

מנתונים חדשים של יד2 על בסיס כ-104 מיליון חיפושים באתר עולה כי 30% מכלל חיפושי הדירות להשכרה בארץ היו בעיר ללא הפסקה. "תל אביב הפכה להיות העיר הכי נחשקת אבסולוטית - ואנשים מוכנים לשלם"

קרדיט תמונה: ראובן קסטרו

הנתונים הרשמיים לגבי שוק השכירות התל אביבי מצביעים על כך ששליש מתושבי תל אביב-יפו הם צעירים בגילאי 18-35 וכ-82% מהם מתגוררים בשכירות. זאת, על אף שמחירי השכירות בעיר האמירו בשנים האחרונות בעשרות אחוזים לרמות מחירי שיא.

אלא שנתונים חדשים של אתר יד2 מצביעים על כך שעל אף המחירים הגבוהים, הביקוש להתגורר בדירה שכורה בתל אביב – נותר גבוה מאוד: על פי הנתונים, תל אביב היא העיר הכי מבוקשת בישראל למגורים בשכירות בפער גדול מאוד משאר הערים ומחזיקה בנתח שוק של 30% מכלל החיפושים לדירות להשכרה בישראל, שבוצעו באתר יד2 בשנה האחרונה.

על פי נתונים אלו ברשימת 20 השכונות המבוקשות ביותר להשכרת דירה בישראל, תל אביב מופיעה ברשימה עם לא פחות מ-6 שכונות. ברשימת החיפושים מופיעות שכונות הצפון הישן – עם 211,083 חיפושים באתר, שכונת פלורנטין (עם 169,653 חיפושים) לב תל אביב (147,462) רמת אביב (145,656 חיפושים), שכונת יד אליהו (127,434 חיפושים) ורמת אביב ג' (עם 83,466 חיפושים באתר) . המשמעות היא, כאמור, שכ-30% מכלל החיפושים לדירות להשכרה ב-20 השכונות המבוקשות ביותר בארץ.

גל עופרים, סמנכ"לית השיווק ביד 2, מציינת כי "אנחנו רואים כי הביקוש לשכירות בתל אביב ממשיך להיות גבוה מאוד. יש לנו כיום כ-3 מיליון משתמשים בחודש, וקטגוריית הנדל"ן נחשבת לאחת משלוש הקטגוריות המובילות ואחראית על רבים מהחיפושים. אנחנו רואים כי תל אביב הפכה להיות בשנים האחרונות עיר נחשקת מבחינת שוכרי הדירות בצורה אבסולוטית – בשל חוויית החיים שהיא מציעה, בהשוואה לשאר הערים. כלומר, גם אנשים שלא יכולים להרשות לעצמם, מוכנים לשלם את שכר הדירה הגבוה בשביל רמת החיים ומה שהעיר מציעה. זה משקף בהחלט ביקוש עצום לשכירות בהשוואה לשאר הערים. צריך לקחת בחשבון שבשל הביקוש הגבוה, קשה מאוד למצוא דירה בתל אביב, משום שהדירות "נחטפות" מהר ולכן החיפושים עבור דירות בעיר ממושכים יותר ומניבים יותר מודעות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מרבית חוזי השכירות הם לשנה בלבד

על פי נתוני עיריית תל אביב, נכון להיום כמחצית מתושבי תל-אביב-יפו מתגוררים בשכירות בכ-90,000 יחידות דיור מושכרות, אך מרבית חוזי השכירות הם לשנה בלבד ואם להסתמך על נתוני העירייה, הרי שמגמה זו הולכת ומחריפה: כך למשל בקרב הצעירים בגילאי 30-39 חלה עלייה בשיעור השוכרים מ-25% בשנת 1997 ל-37% בשנת 2012. על פי הנתונים, ברמת גן שיעור השוכרים הינו גבוה גם כן ועומד על כ-37.7%, בירושלים 31%, בבאר שבע שיעור השוכרים הינו 36% ואילו בעיר חיפה שיעורם עומד על 33%.

עם זאת, עופרים מציינת כי בכל הנוגע לרכישת דירה, הציבור מעדיף לחפש דירה לרכישה בערים אחרות. נתוני האתר מראים כי בעוד שהעיר תל אביב מככבת ברשימת השכונות המבוקשות לשכירות, הרי שהיא כלל לא מופיעה ברשימת החיפושים עבור דירות לרכישה.

על פי נתוני יד2 בנוגע לרכישת דירה, השכונה המבוקשת ביותר לרכישת דירה היא שכונת רמות בבאר שבע והעיר ירושלים מככבת אף היא ברשימת 20 השכונות המבוקשות לרכישת דירה ב-6 שכונות שונות. העיר חיפה מופיעה עם ארבע שכונות שונות ברשימת חיפושי הדירה לרכישה וראשון לציון מופיעה עם שלוש שכונות.

נוכח מעמדה כבירת השכירויות, החלה בשנתיים האחרונות העירייה לפעול בנושא הסדרת השוק. זאת, לאחר שחוק השכירות ההוגנת שאמור היה להסדיר את השוק בשורה של נושאים התעכב תקופה ארוכה בממשלה. אחד הצעדים, שבוצעו בשיתוף יד2, הוא השקתו של חוזה שכירות עירוני חדש שבו ישנה לראשונה התייחסות לתקופת השכירות, להעלאת שכר הדירה ולשורה של סוגיות נוספות שמטרתן יצירת סטנדרט מגורים ראוי בעיר ללא הפסקה.

דירת שלושה חדרים בפחות מ-4,500 שקל

על פי נתוני יד 2, בשנה האחרונה בוצעו כ-104,632,398 חיפושים באתר, תחת קטגוריית נדל"ן השכרה. מבדיקת המוצר הנדל"ני המבוקש ביותר בשכונות בתל אביב עולה כי ברוב השכונות המבוקשות, החיפוש התדיר הגבוה ביותר הוא של דירות 3 חדרים, פרט לשכונת פלורנטין שבה מחפשים בתדירות הגבוהה ביותר דירת 2 חדרים.

על פי הנתונים, המחיר הממוצע של מודעות לדירת 3 חדרים בצפון הישן של תל אביב עומד על כ-6,800 שקל, לעומת מחיר ממוצע של כ-7,300 שקל בחודש עבור דירת 3 חדרים ממוצעת בלב תל אביב. שכר הדירה עבור דירות 2 חדרים ממוצעות המפורסמות באתר בשכונת פלורנטין עומד על כ-4,200 שקל בחודש ואילו עבור דירות 3 חדרים ממוצעות בשכונת יד אליהו, השכירות החודשית עומדת על כ-4,300 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully