וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת בנייה במודיעין תבעה את קבלן המשנה שלה - והפסידה

26.9.2016 / 13:15

פרויקט של 162 דירות שהוקם בסוף שנות ה-90 במודיעין סבל תקופה ארוכה מליקויי בנייה גם במבנה וגם בדירות המגורים. חברת משהב שהקימה את הפרויקט תבעה את קבלן המשנה שלה על סכום של 5 מיליון שקלים – אך הפסידה ותאלץ לשאת גם בהוצאותיו המשפטיות

העיר מודיעין, יולי 2013. נועם מושקוביץ
מודיעין/נועם מושקוביץ

פרויקט מגורים בן 162 יחידות דיור שאותו הקימה חברת משהב בסוף שנות ה-90' במודיעין הגיע לאחרונה לבית המשפט על רקע טענות בדבר ליקויי בנייה שהתגלו בו. אלא שבניגוד לתביעות המוגשות פעמים רבות מצד רוכשי הדירות – במקרה הזה התביעה הוגשה על ידי החברה עצמה, כנגד קבלן המשנה שביצע חלק מהעבודות בפרויקט.

קבלן המשנה (חברת יוהנס בהג'ת), שהועסק על יד משהב בין השנים 1995-2000 ביצע עבורה מספר סוגים של עבודות גמר – אולם בתביעה טענה משהב כי הקבלן ביצע עבודה רשלנית שהסבה לחברה נזק שבעקבותיו נאלצה לבצע תיקונים שונים בבניינים ובדירות המגורים. חלק מהתביעה עסקה בחיפוי האבן בבניינים וחלקה בליקויים שונים שהתגלו בדירות, ומהתביעה עולה כי בחברת משהב התקבלו עשרות תלונות מדיירי הפרויקט לאחר שהדירות נמסרו להם. משהב טענה כי הליקויים מקורם בעבודתו הרשלנית של קבלן המשנה בפרויקט ותבעה אותו על סכום של 5 מיליון שקלים, אולם בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את תביעתה לאחרונה וקבע כי עליה לשאת גם בהוצאותיו המשפטיות.

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, רות רונן, קבעה כי משהב לא הצליחה להוכיח קשר בין העבודות שביצע קבלן המשנה לבין הנזקים שהתגלו בפרויקט. "התובעת לא קישרה בין הליקויים שנטענו על ידי הדיירים לבין עבודות הנתבע, ולא עמדה לכן בחובתה להוכיח קשר סיבתי בין העבודות שהוא ביצע לבין הנזק לו היא טוענת", נכתב בפסק הדין.

עוד נכתב כי חברת משהב לא הוכיחה כי פנתה אל קבלן המשנה בזמן אמת, ובמידה רבה לא הצליחה אף להוכיח את הנזקים שנגרמו לה – באופן שאינו מצדיק קבלת פיצויים. "התובעת לא הגישה נגד הנתבע הודעות צד ג' באף לא אחת מהתביעות שהוגשו נגדה על . ידי הדיירים. בכך, היא לא אפשרה לו לבחון את הטענות הללו ולנסות לעלות טענות הגנה משלו", נכתב. קבלן המשנה, שיוצג על ידי עורכי הדין רפאל יולזרי ואלון אלשלום ממשרד גדעון פישר ושות', זוכה כאמור והתביעה נדחתה.

  • עוד באותו נושא:
  • משהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully