וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפעל כיתן הנטוש בדימונה יהפוך למבנה מסחרי בשכונה חדשה

20.9.2016 / 14:38

תכנית חדשה להקמתן של 1,600 יחידות דיור חדשות בעיר דימונה הופקדה – ובמרכזה שימור ושימוש בשטח מפעל הטקסטיל הוותיק "כיתן" ששעריו נסגרו בשנת 2012. עוד הופקדו: שתי תכניות להקמתן של שכונות חדשות בערד ובאשדוד בהיקף של אלפי דירות

תוכנית 'כיתן'. מרש אדריכלים,
הדמיית התכנית בדימונה/מרש אדריכלים

תכנית חדשה שקודמה על ידי תשלובת כיתן בעיר דימונה צפויה לראשונה להפוך את שטח מפעל הטקסטיל הנטוש למתחם שישמש את הציבור. הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה דרום אישרה להפקיד את התוכנית החדשה, במסגרתה תתאפשר בנייתן של כ-1,600 דירות חדשות. התוכנית כוללת הקמת צמודי קרקע, בתי מגורים דו-משפחתיים ודירות בבניינים בני 6 עד 10 קומות.

על פי התוכנית, המגורים ישולבו עם שטחים פתוחים לרווחת התושבים – ובמרכזה יטופל לראשונה שטח מפעל הטקסטיל ההיסטורי של "כיתן" ששעריו נסגרו בשנת 2012. עם סגירתו נותר המבנה בשטח של עשרות אלפי מ"ר ללא שימוש בלב מתחם שהכיל שטחים נרחבים ששמשו לתפעול המפעל. חלק מהמבנה ההיסטורי של המפעל יישמר ויוסב לשימוש תושבי השכונה והעיר כמבנה למסחר, תרבות ופנאי, ספורט, ותעסוקה.

התוכנית בדימונה מצטרפת לתוכניות נוספות שהופקדו על ידי הוועדה המחוזית דרום בהיקף כולל של כ-6,100 יחידות דיור חדשות – גם בערד ובאשדוד. בערד אושרה להפקדה תכנית שקידם משרד הבינוי והשיכון להקמת שכונת מגורים חדשה ברובע 5 א', הממוקמת באזור הצפון-מערבי של העיר וצופה על המדרונות הצפוניים של נחל מלחתה ובקעת ערד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
רובע 5 א ערד. משה מרגלית אדריכלים ומתכנני ערים,
רובע 5 א ערד/משה מרגלית אדריכלים ומתכנני ערים

השכונה החדשה שהופקדה כוללת כ- 2,000 יחידות דיור מתוכן כ-500 דירות קטנות בשטח של עד 80 מ"ר. במינהל התכנון ציינו כי "היחידות הדיור משתלבות בטופוגרפיה הטבעית עם בנייה מדורגת של בתי דירות בעלי 7-9 קומות, 5-6 קומות ו-4-6 קומות הבנויים סביב חצרות פנימיות. בשכונה מתוכננים מוסדות ציבור שכונתיים ופארק ציבורי רחב. .

באשדוד הופקדה גם כן תכנית להקמת רובע מגורים חדש, במבואה הדרומית של העיר. רובע המגורים יכלול 2,500 דירות - מתוכן 450 דירות קטנות, לצד שטחי מסחר ומוסדות ציבור שכונתיים וכן קמפוס אקדמי ושטח להרחבת בית החולים המוקם בגבול הרובע. "מעבר למתן מענה ראוי לצרכי התפתחות העיר, התוכנית יוצרת חיץ דרומי בין העיר לבין הדיונה הגדולה הנמצאת בפארק חולות שמוגדרת כשמורת טבע", ציינו במינהל התכנון.

  • עוד באותו נושא:
  • דימונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully