וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון: "אני לא גזבר - ואני חי טוב עם הביקורת"

18.9.2016 / 12:39

בדבריו בכנס לשכת רואי החשבון התייחס שר האוצר לביקורת שנמתחה על צעדיו, בין היתר בתחום הנדל"ן. "מי שלא עושה לא טועה - ואנחנו עושים. יש לנו אתגר, קוראים לו דיור, וצריך לטפל בו במלקחיים - פעם מצד ההצע ופעם מצד הביקוש"

עריכה: שניר דבוש

"יש לי הרבה כבוד לביקורת מצד חברי כנסת אבל כשאתה אומר להם בואו תעשו איתנו – הם אומרים לא, אנחנו נהיה פה, אתה תהיה שם – אתה תעשה ואנחנו נמתח ביקורת", כך אמר היום (ראשון) שר האוצר משה כחלון, בכנס לשכת רואי החשבון שהתקיים היום באיירפורט סיטי. "באנו לעשות, ואנחנו עושים בבנקאות ואנחנו עושים רפורמה בבריאות ומקצרים תורים. אנחנו עושים. יש לפעמים שגיאות, מי שלא עושה לא טועה. הח"כים שדיברתי עליהם? אפס טעויות. זה הכי קל לא לעשות. אתה בבוקר, שותה קפה בדובנוב 8, עולה לקרן נויבך, הולך לקפה ג'ו ואחר כך מדבר אצל יעל דן ובערב "סינק" במהדורות החדשות בטלוויזיה. עבודה טובה. אבל חייבים לעשות. אי אפשר לתקוע את המדינה – צריך לקדם את המדינה. אין כוונה לשרוט אף אחד אלא לקדם את המדינה. הגעתי עם תפיסת עולם, אני לא גזבר. אם צריך להפחית מיסים או לסגור עם הביטחון – אז צריך",

"יש לנו אתגר, קוראים לו דיור, וצריך לטפל בו במלקחיים - פעם בצד ההיצע ופעם בצד הביקוש. כרגע התקבלו החלטות בצד הביקוש ולכן נדרשת תנועת מלקחיים. יגיע יום שבו נידרש רק ליד מכוונת אחת. אין לנו דבר נגד אף אחד ואנחנו לא בעד מעמד כזה או אחר. עבורנו המעמד הנמוך, הבינוני וגם הגבוה - הם אותו דבר", אמר השר. כחלון התייחס בדבריו לכוונתו של משרד האוצר להטיל מס על בעלי דירה שלישית ומעלה ולביקורת שנשמעה בשבועות האחרונים כלפי ההחלטה – לפיה המס אינו לוקח בחשבון את ההבדלים בין ערכי הנכסים בפריפריה ובמרכז.

כחלון ציין עוד כי "בסופו של דבר, צריך את המגזר העסקי כדי לייצר כסף. אנחנו מנסים ליצור איזונים. אני דוגל בכלכלה חופשית עם רגישות חברתית, אך בסוף כל אחד מביא איתו משהו מהבית. שוויון אי אפשר לייצר, אבל הזדמנות שווה וצמצום פערים - זה מה שאני מנסה לייצר".

מי שעוד התייחס לנושא היה נשיא לשכת רואי החשבון רו"ח יזהר קנה, שציין גם את המחלקות הקיימות בין הלשכה לבין משרד האוצר בנושא המיסוי ואמר "בימים אלה נערכת לשכת רו"ח לקראת הדיונים בחוק ההסדרים תוך התמקדות בנושאי המיסוי. לצערי אנו נמצאים במחלוקות לא מעטות עם משרד האוצר. אין לנו מחלוקת על החשיבות שבגביית מס אמת וצודק, יש לנו מחלוקות על יעילות הדרך המוצעת על ידי פקידי האוצר כמו גם המידתיות. אין לנו ויכוח על הכיוון אלא על העוצמה ועל הדרך. אנו מסכימים עם הגישה לפיה נכון יהיה אם ההיקף היחסי של דירות להשקעה יקטן, אך לדעתנו אין זה נכון לפגוע במשקיעים שכבר רכשו דירות, בין היתר על בסיס עידוד ממשלות ישראל לדורותיהן, אלא לפעול למניעתן של השקעות חדשות כגון בהגדלת שיעור מס הרכישה כפי שכבר נעשה ובהצלחה מרובה. אני חושב שהצעדים שכבר ננקטו דיים כדי להקטין את היקף הדירות להשקעה ולא נדרש צעד נוסף אשר לו יכולים להיות גלי הדף שיפגעו במתחמים אחרים" .

  • עוד באותו נושא:
  • משה כחלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully