וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"על דירת נופש מרוויחים פי 3 מעל דירה רגילה"

14.9.2016 / 10:59

נשיא התאחדות המלונות פנה לשר האוצר, משה כחלון, בהצעה להחליף את המס המתוכנן על דירה שלישית באכיפה ומיסוי נגד דירות מגורים המוסבות לדירות נופש. לדבריו, קיימות כיום כ-20 אלף דירות כאלה בישראל והתשואה עליהן גבוהה פי 3 מהתשואה על השכרת דירה למגורים בשוק

ShutterStock

בוידאו: הרשויות בעולם נאב3קות ב-Airbnb

כוונתו של שר האוצר, משה כחלון, למסות בעלי דירה שלישית ומעלה זוכה לביקורת גם מצד התאחדות המלונות. במכתב ששיגר אלי גונן, נשיא ההתאחדות, לשר האוצר הוא מציין כי מטרת המיסוי החדש נועדה לשחרר דירות מגורים לשוק – אלא שהבעיה האמיתית בשוק המגורים לדבריו היא הסבת דירות מגורים לדירות נופש – פלח שוק המהווה כיום כ-20 אלף דירות בשוק. גונן מציע להגביר את האכיפה כנגד התופעה או למסות את בעלי דירות הנופש – שנהנים כיום להערכתו מתשואה הגבוהה פי 3 בהשוואה לדירות מגורים המושכרות בשוק.

"הכרזת לאחרונה כי יוזמתך להטיל מיסוי על מחזיקי דירה שלישית, לא נועדה להכביד את נטל המס, אלא נועדה לשחרר דירות מגורים לשוק הדיור. רצוני להציע לך רעיון מצוין, אשר אמור לשחרר קרוב ל-20 אלף דירות לשוק הדיור. אכיפת חוקי התכנון והבנייה האוסרים הסבת דירות מגורים לדירות נופש לתיירות", הוא כותב.

גונן מציין כי להערכתו קרוב ל-20 אלף דירות מגורים בישראל הוסבו משימושי מגורים של ישראלים לשימושי נופש של תיירים. על פי נתוני ההתאחדות, אתר Airbnb לבדו דיווח בשנת 2015 על כ-13 אלף דירות בארץ המפורסמות אצלו.

"כבר בנקודה זו, לא ניתן להימנע מהשאלה, מדוע המדינה מייעדת קרקע למלונאות, אם גם קרקע המיועדת למגורים, משמשת בסופו של יום למלונאות? התשואה בגין השכרת דירות נופש לתיירים הינה עד פי 3 מאשר בהשכרת דירות לתושבים מקומיים. לכן, יש יציאה מוגברת של דירות מגורים משוק הדיור לכיוון שוק דירות נופש", כתב בהמשך.

גונן מציין בהמשך פנייתו כי "אופציה נוספת, אבל פחות טובה מבחינתכם, הינה למסות את דירות הנופש, כדי להקטין את הכדאיות הכלכלית, כפי שרציתם לעשות בחוק ההסדרים. להבנתנו, אין דרך טובה ומהירה יותר להוספת עשרות אלפי דירות מגורים, במיוחד באזורי הביקוש, לשוק הדיור הישראלי, מאשר אכיפת חוקי התכנון והבנייה, אשר אוסרים, כבר היום, הסבת דירות מגורים לדירות נופש".

בחודשים האחרונים פנה גונן גם לשר הבינוי והשיכון גלנט בהתייחסו לרגולציה המחמירה שהוטלה בברלין על השכרת דירות נופש לתקופות קצרות וציין כי המחסור בדירות אלו בשוק הדיור הישראלי – תורם לקצב עליית המחירים בשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully