וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנה בלי לראות: תושב חוץ רכש דירה בנתניה דרך Facetime

13.9.2016 / 12:01

תושב חוץ המתגורר בארצות הברית רכש דירה בנתניה בסכום של 3.5 מיליון שקלים – מבלי לראות את הנכס. העסקה, במסגרתה רכש דירת 5 חדרים בשכונת עיר ימים בעיר, בוצעה באמצעות Facetime בטלפון הנייד והושלמה תוך מספר ימים

מערכת וואלה!

עסקת נדל"ן מוגדרת פעמים רבות כעסקה המשמעותית ביותר שהאדם הממוצע עושה במהלך חייו, אך ישנן עסקאות המבוצעות במהירות – ולעתים גם מבלי שהרוכש יבקר בנכס. כך למשל בסיפור הבא: בחודשים האחרונים רכש תושב חוץ דירת 5 חדרים בשכונת עיר ימים בנתניה תמורת סכום לא מבוטל של 3.5 מיליון שקל, וזאת מבלי להגיע לארץ ולראות את הדירה בטרם ביצוע העסקה. העסקה בוצעה באמצעות סוכנות התיווך "מקסין מרקס", אשר התקשרה עם הלקוח דרך אתר "לגור".

מדובר בתושב החוץ המתגורר בארה"ב וביקש לרכוש דירה בישראל אך התקשה להגיע לארץ, לראות את הדירה ולעקוב אחר תהליך המכירה. סוכנות התיווך עימה היה בקשר, "מקסין מרקס", הצליחה לשכנעו להתקדם בהליך העסקה מבלי להגיע לארץ ולמעשה הרוכש ראה את הנכס רק דרך תוכנת Facetime המאפשרת שיחת וידאו. עבור המשפחה האמריקאית שהתעניינה ברכישת דירת נופש בישראל זה הספיק ותוך שבוע נחתם החוזה לרכישת הדירה. הנכס שנרכש הוא דירת 5 חדרים בפרויקט "צוקי השמורה" של חברת שיכון ובינוי, בשטח 147 מ"ר בקומה השמינית בבניין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

בין 20 ל-40 אלף שקל למ"ר

שכונת עיר ימים בנתניה נחשבת כיום לשכונה יוקרתית בעיר והדירות בה נמכרות במחירים שנעים בין 20-40 אלף שקל למ"ר. בשכונה מתוכננים להבנות כ-60 מגדלים בני 17 ועד 34 קומות, אשר יכללו כ-4,500 דירות. בסך הכל צפויים להיקלט בשכונה כ-18,000 תושבים. בנוסף צפויה להבנות בסמיכות לחוף רצועת מלונות עם כ-3,000 חדרים ודירות נופש בו ישולב מרכז מסחרי תיירותי, בתי קפה ומסעדות. השכונה נמצאת עדיין בעיצומה של בניה אשר צפויה להסתיים סביב 2018. רוב הדירות בשכונה גדולות, בנות 5 חדרים ומעלה.

באתר "לגור" מציינים כי "אם בחודשים האחרונים ירד היקף העסקאות שנעשו על-ידי משקיעים ישראלים באזור נתניה, דווקא קהל תושבי החוץ נשארים נאמנים לעיר החוף בשרון. היקף העסקאות שנעשה באזור זה בחודש יולי על-ידי קהל תושבי חוץ עמד על 58 דירות והוא נותר ללא שינוי לעומת החודש הקודם, אז עמד היקף העסקאות על-ידי קהל זה על 61 עסקות. המשמעות היא כי היקף העסקות שנחתמו על-ידי קהל תושבי החוץ באזור זה עמד על 16% מסך העסקאות שנעשו והסתכמו בכ-190 בלבד".

נכון להיום, לא מעט בשל מדיניותו הרשמית של משרד האוצר מאז תחילת כהונתו של השר משה כחלון, מצביעים הנתונים הרשמיים בישראל על התכווצות פלח המשקיעים בשוק הדיור בישראל. כך למשל, מנתוני בנק ישראל עולה כי בשנת 2015 היקף ההשקעות במקרקעין בישראל על-ידי תושבי חוץ הסתכם ב-918 מיליון דולר - ירידה בשיעור של 23% לעומת 2014, אז הסתכם שיעור העסקות במקרקעין בישראל על-ידי תושבי חוץ ב-1.132 מיליארד דולר.

היקף העסקות ב-2015 הוא הנמוך ביותר שנרשם בעשור האחרון, והוא עומד במקום השני לאחר שנת 2012, אז נרשמה ירידה דומה בהיקף השקעות המקרקעין שהגיע ל-902 מיליון דולר בלבד. שנות השיא בהיקף השקעות במקרקעין שנעשו על-ידי תושבי חוץ בישראל, הן בין השנים 2005-2007, אשר הגיעו ל1.224-1.564 מיליון דולר בהתאמה.

  • עוד באותו נושא:
  • נתניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully