וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהעיר לכפר: מה עומד ביניכם לבין חלום הגינה?

עדי שמאי

25.8.2016 / 14:34

בשנים האחרונות מתגברת המגמה של משפחות צעירות יחסית העוברות להתגורר ביישובי הפריפריה. מה החסמים והקשיים העומדים בפניהן ואילו הטבות מגיעות להן? מנכ"ל אתר הבית מסביר בראיון באולפן וואלה! NEWS

מערכת וואלה!

מי עובר ליישובים כפריים בפריפריה? למה? ואיך עושים את זה? טל ליניבקר, מנכ"ל "אתר הבית" מספר על התופעה באולפן וואלה! NEWS. "מבחינת נתוני הלמ"ס האחרונים מ-2015 כ-45 אלף תושבים בשנה, כלומר כ-11 אלף משפחות עוברים מהעיר לכפר או לקיבוץ או ליישוב קהילתי", אומר ליניבקר. מתוכן כ-5,000 משפחות עוברות לאזורים הפריפריאליים בדרום, בצפון או במזרח". לדבריו, מדובר במגמה מתגברת של מעבר אוכלוסייה.

מה מקשה על המעבר? "בשלב הראשוני במעבר לפריפריה החסם המרכזי הוא עניין התעסוקה" מסביר ליניבקר. "המעבר פוגע בהכנסת הזוג. ההוצאות על הבית גוברות בהתאם. בנוסף אם אנחנו נשארים בעבודה במרכז יש שחיקה בנסיעות לשם, שזה גורם מכריע".

"חסם נוסף", אומר ליניבקר, "הוא חוסר ידע של משפחות עירוניות שלא יודעות לשאול את השאלות הנכונות – על הטבות מס, סבסוד עלויות ומה בעצם מגיע להם בתור תושב חדש". חסמים נוספים עלולים להתגלות בדמות ועדות קבלה ליישובים מסוימים ולקיבוצים. "יש כ-1,100 יישובים המתנים את המעבר בראיון עם ועדת קבלה", אומר ליניבקר.

לדברי ליניבקר, הגיל הממוצע של המשפחות העוברות לכפר נמצא בירידה ועומד כרגע על 40.5. עובדה זו יוצרת את הצורך להתמודד עם העברת משפחה הכוללת ילדים ליישוב חדש. "מומלץ לא לעבור במהלך שנת הלימודים אלא ביולי אוגוסט".

  • עוד באותו נושא:
  • מעבר דירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully