וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענבל אור לא מוותרת: תערער לעליון על החלטת הפירוק

8.8.2016 / 10:47

כשבוע לאחר החלטת בית המשפט המחוזי לשלוח את קבוצת החברות שבבעלותה לפירוק - אור נערכת להגשת ערעור לבית המשפט העליון. על פי ההערכות, הערעור יוגש במהלך השבועיים הקרובים, במטרה לעצור את הפירוק וכינוס הנכסים ולקדם במקומו הסדר נושים

צילום: אבי כהן, עריכה: מתן חדד

לא מוותרת: בעלת השליטה לשעבר בקבוצת אור סיטי נדל"ן, ענבל אור, צפויה לערער על החלטת בית המשפט המחוזי במסגרתה הוחלט להפוך את צו הפירוק כנגד קבוצת החברות שלה לקבוע. על פי ההערכות, אור תגיש כבר בשבועיים הקרובים ערעור לבית המשפט העליון על החלטתו של שופט בית המשפט המחוזי, איתן אורנשטיין, במטרה לעצור את הליך הפירוק וכינוס הנכסים שהוחל נגדה – ועל מנת לקדם במקומו הליך הסדר נושים.

לפני כשבוע פסק אורנשטיין כי צו הפירוק הזמני שהוטל על קבוצת החברות של ענבל אור יהפוך לקבוע ובפסק דין שנפרש על פני כ-56 עמודים קבע כי ההחלטה מחויבת עקב מצבה הכספי של החברה. "סקרתי בהרחבה את מצב קבוצת החברות, ניתחתי את המצב הכספי, בדקתי את מצב חדלות הפירעון ואת קיומו של מעשה פשיטת רגל. הרחבתי ובחנתי האם החברות סולבנטיות - הן תזרימית והן מאזנית בשל חילוקי הדעות בין הצדדים. ביישום המבחנים הגעתי למצב שהחברות במצב של חדלות פירעון ודין צו הפירוק להפוך לקבוע", כתב השופט.

אורנשטיין התייחס בפסק דינו בין השאר לבעייתיות בהתנהלות החברה, לערבוב הכספים בי הפרויקטים, לשימוש האישי שעשתה אור בכספי רוכשי הדירות וגם על היעדר התוחלת של מציאת משקיע בתרחיש של הסדר נושים, שכן כלל הנושים מתנגדים להסכם. בהחלטתו מתח אורנשטיין ביקורת חריפה על התנהלותה של אור וקבע כי הדוחות שהוגשו על ידי מומחים מטעמה – הן רו"ח יואב סומך והן השמאי חיים מסילתי – לא היו מהימנים, ולא לקחו בחשבון נתונים רבים בבואם לקבוע את שווי הנכסים ואת מצבה הפיננסי של הקבוצה.

  • עוד באותו נושא:
  • ענבל אור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully