וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיזו שכונה בחיפה יש כ-50% דירות קטנות?

3.8.2016 / 15:24

שכונת נווה שאנן הוותיקה בחיפה מהווה מוקד משיכה לסטודנטים רבים, בין השאר בשל קרתה לטכניון ולאוניברסיטה אך גם בשל גודל הדירות שבה. מה המחירים בשכונה, ומה מצב התחבורה והחינוך בה? בדיקה מיוחדת של אתר מדלן

מערכת וואלה!

שכונת נווה שאנן בדרום מזרח חיפה, הוקמה בשנות ה-20 של המאה הקודמת וכוללת מגוון רב יחסית של מבנים - ישנים וחדשים, בתים בני קומה אחת או שתיים עם גגות רעפים, שיכוני רכבת בני 3-4 קומות, ומגדלים בודדים שנבנו לאחרונה בחלקה המזרחי. עם זאת, על פי נתוני אתר מדלן, כ-50% מהדירות בשכונה הן קטנות בנות 2-3 חדרים ורק חלק קטן מאוד הן דירות גדולות של 5 חדרים ומעלה, והיתר הן דירות סטנדרטיות של 4 חדרים.

גודלן הקטן יחסית של הדירות הופכת אותה במידה רבה למועדפת על צעירים רבים, אך גם מיקומה: השכונה גובלת מדרום בקרית הטכניון ונמצאת בקרבת אוניברסיטת חיפה, ועל כן מהווה מוקד משיכה עבור סטודנטים רבים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

מה מתוכנן?

שכונת נווה שאנן בחיפה צפויה לעבור התחדשות עירונית במוקד אחד מרכזי והוא פרויקט פינוי בינוי רחב היקף שמתוכנן לצאת לפועל ברחוב ברל כצנלסון, במסגרתו יבנו 10 בניינים בני 9-18 קומות שיכללו מאות יחידות דיור חדשות. עם זאת, מסמך המדיניות החדש של העירייה לקידום פרויקטי תמ"א 38 מסמן את אזור ה"גגות האדומים" שמאופיין בבניה נמוכה בשכונה כמרקם עירוני לשימור - שבו לא יאושרו פרויקטי תמ"א 38. בין אזורים אלה ניתן למנות את אזור כיכר בן ארצי, אזור הרחובות פרוג, בן ציון, גנסין, של"ג, פירברג, רות הכהן ורחובות נוספים ברמות רמז.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תחבורה

מבחינת תחבורה, מצבה של נווה שאנן טוב למדי שכן בשכונה עוברים קווי אוטובוס רבים ובאמצעותם ניתן להגיע לכל קצוות העיר. משך זמן הנסיעה לטכניון הוא פחות מ-10 דקות, והנסיעה למרכז הכרמל או ליציאה הדרומית מחיפה היא כ-20 דקות בממוצע. כביש נחל הגיבורים יוצא ממחלף רופין (הגרנד קניון) ומאפשר לתושבי נווה שאנן להגיע לעיר התחתית תוך 10 דקות נסיעה ברכב. כמו כן, צומת הכניסה למנהרות הכרמל נמצא בגרנד קניון הסמוך לשכונה ובאמצעותן (בתשלום) ניתן להגיע תוך דקות ספורות לצפון ודרום העיר וכך לחסוך עמידה ארוכה בפקקים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חינוך

שכונת נווה שאנן מאפשרת לילדי השכונה ללמוד במסגרות חינוך בתוך השכונה לאורך כל 12 שנות הלימוד, ויש לכך שני יתרונות בולטים: ראשית, לילדי השכונה האפשרות לשמר מסגרת חברתית אחת לאורך כל שנות הלימודים בשעות הלימודים ואחריהן. שנית, ההורים לא נאלצים לשאת בעול ההסעות. בשכונה מצוי אחד מבתי-הספר המובילים בעיר: 'בית-הספר הניסיוני בארי' שדורג בציון 83 במדד מדלן לחינוך לשנת 2015 (דירוג שכונתי: 71 דירוג ברמה העירונית: 65).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחירים

עיקר הדירות שנמכרו בשכונה בשנה האחרונה הן דירות יד שניה בנות 3 חדרים ו-4 חדרים. מכלל העסקאות שבוצעו בשנה האחרונה כ-30% הן רכישת דירת יד שניה 3 חדרים וכ- 18% לרכישת דירת יד שניה 4 חדרים. בשנה האחרונה נמכרו בממוצע חודשי כ- 17 דירות יד שניה ורק כ- 5.1 דירות חדשות בממוצע.

  • עוד באותו נושא:
  • נווה שאנן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully