וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממעברת עולים לשכונה מתחדשת: הכירו את מורשה ברמת השרון

שכונת מורשה, שהחלה את דרכה כמעברה לעולים חדשים בשנות ה-50', תשנה בקרוב את פניה, בין השאר בשל התחדשות עירונית ובשל בנייה מאסיבית המתוכננת צפונית לה במתחם תע"ש. מה המחירים בשכונה ומה מצב החינוך והתחבורה? בדיקה מיוחדת של מומחי מדלן

מערכת וואלה!

שכונת מורשה, שהוקמה בקצה המזרחי של רמת השרון בשנות ה-50, החלה את דרכה כמעברה לעולים חדשים כשמרבית הבנייה בה אופיינה בצמודי קרקע ובשיכונים בני 2-3 קומות. בשנות ה-90 ובעשור הראשון של המאה ה-21 הורחבה השכונה, בין היתר לאזור שנקרא נווה רעים, באופן שגם הצליח למשוך אליה אוכלוסייה מחתך סוציו-אקונומי גבוה יחסית.

במורשה פועלים כיום לא מעט שירותים למען הקהילה ומוסדות חינוך, דוגמת בית ספר רימון למוזיקה, בית ספר הרמב"ם של זרם החינוך העצמאי, לצד מגרש כדורגל, מגרש כדורת ובריכת שחייה עירונית – אך התכנונים העתידיים צפויים להעניק לה מתיחת פנים משמעותית ותוספת של יחידות דיור רבות – חלקן ייבנו צפונית לה, בתוכנית הענק של תע"ש השרון.

בחזית המחירים, בשנה האחרונה נמכרו בשכונת מורשה כ- 12.5 דירות חדשות בממוצע בחודש ורק כ-4.5 דירות יד שניה בממוצע (נתון המעיד על בנייה חדשה). ואולם מרבית העסקאות בשכונה הן עבור רכישת דירות חדשות 4 חדרים ו-5 חדרים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה מתוכנן?

אחד המהלכים המרכזיים שצפויים לשנות את פני השכונה במידה רבה הוא תחום ההתחדשות העירונית. בשכונת מורשה קיימים מספר פרויקטים, בעיקר במתכונת של פינוי בינוי, שנמצאים בשלבים שונים של קידום. עם זאת, סוגיית תוספת יחידות הדיור הצפויה מציפה בשנים האחרונות מחלוקות הקשורות לצורך בתוספת מוסדות חינוך והסדרת גישה לכבישים ראשיים. אחת המחלוקות הללו מקבלת ביטוי בקמפיין שתושבי האזור מובילים נגד תכנית "מתחם אילת" - תכנית פינוי בינוי בשכונה - בטענה כי היא תביא להרס שטחים פתוחים ותייצר צפיפות רבה במידה ולא תקודם היערכות בתשתיות.

גם בתחום התעסוקה צפויה השכונה לזכות לתוספת משמעותית: בשנת 2009 אושרה תכנית בינוי לאזור התעסוקה המזרחי בשכונת מורשה-עוגן, בשטח של כ-271 דונם. המתחם המתוכנן יציע שטחי תעשייה ומלאכה בהיקף של 53,755 מ"ר וכן שטחי תעסוקה (תעשייה ומסחר) בהיקף 131,171 מ"ר בבנייה שגובהה לא עולה על 7 קומות. אם בהווה אזור התעסוקה מוזנח למדי ולא מושך קהל, הרי שהצפי הוא שבעתיד יבנה שם מוקד תעסוקה ויכלול תמהיל של מגורים, משרדים, תעסוקה נקיה חנויות ומקומות בילוי.

יש לציין כי בעת ההצגה הראשונה של התכנית, בשנת 2001, קם ועד פעולה של תושבי השכונות מורשה ונווה מגן שהתנגד לה. הטיעונים שעלו אז היו שפיתוח המתחם עלול ליצור עומס על תשתיות התחבורה של השכונה. אולם, תכנית המתאר של רמת השרון המקודמת בימים אלה מציעה פתרונות תחבורתיים שיאפשרו גישה ישירה ומיידית לכיוון תע"ש השרון וכביש 4.

עוד על הפרק – תכנית תע"ש השרון, שתיבנה צפונית לשכונה אך תכלול הקמה של אלפי יחידות דיור על אדמות תע"ש השרון, בשטח של 7,430 דונם ובאופן שישנה את פני העיר.

מובילה בחינוך

רמת השרון היא אחת מהערים המובילות בדירוג במדד מדלן לחינוך ברמה הארצית (מקום שני אחרי קרית אונו). בתחום השכונה פועל כיום בית ספר לאוכלוסייה החרדית (בית ספר ת"ת וב"י הרמב"ם) עם זאת, במרחק נסיעה קצר, ניתן למצוא בתי-ספר מהטובים בארץ - בהן בית הספר היסודי ממלכתי 'אמירים', חטיבת הביניים ע"ש קלמן, בית הספר היסודי ממלכתי 'הדר'.

בית הספר היסודי ממלכתי 'אמירים' דורג בציון 95 במדד החינוך של אתר מדלן ואילו חטיבת הביניים ע"ש קלמן דורגה בציון 95 במדד החינוך של מדלן. על פי מדד זה, בית הספר היסודי ממלכתי 'הדר' דורג בציון 97. בשכונת מגן הנמצאת מערבית למורשה בית ספר יסודי ממלכתי אורנים שדורג בציון 67 במדד החינוך של אתר מדלן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תחבורה

למרות הקרבה של שכונת מורשה לכביש 5 וכביש 4, המחסור בנתיבים שיחברו מקשה על יציאה מהעיר וכניסה לעיר. חברות האוטובוסים מטרופולין, אגד, דן, קווים, אגד תעבורה, אפיקים ונתיב אקספרס מפעילות קווים המקשרים את רמת השרון עם תל אביב יפו, רמת גן, בני ברק, הרצליה, רעננה, כפר סבא ונתניה, וכן פועל בעיר קו פנימי אחד.

קיימת תכנית להקים שתי תחנות רכבת בשטח רמת השרון האחת מתחת לגשר רחבעם זאבי הסמוך למתחם הסינמה סיטי ותחנה נוספת בפי גלילות שם תוקם שכונה חדשה. לפי תכנית האב של חברת נת"ע, בעתיד יעבור ברמת השרון הקו הצהוב של המערכת להסעת המונים במטרופולין תל אביב.

כדאי לדעת:

ניתוח מאפייני השכונה מגלה כי בשכונה שיעור גבוה של שוכרי דירות, בפרט בדירות הקטנות יחסית. בניינים המאופיינים במספר גבוה של שוכרי דירות מאופיינים לרוב ברמת מעורבות נמוכה יותר של הדיירים בניהול הבניין ועל כן רמת האחזקה והטיפוח לרוב נמוכה יותר. מצד שני, עובדה זו מעידה על שוק שכירות פעיל, שהווה יתרון מבחינת בעלי נכסים שיכולים להשכיר את הנכס בקלות יחסית.

  • עוד באותו נושא:
  • מורשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully