וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ עבד: משרד הכלכלה ינפיק רישיונות מגנטיים למנופאים

4.7.2016 / 13:31

לאחר שנים של בקשות: משרד הכלכלה פועל להעברת הסמכויות על רישיונות הפעלת מנוף ממשרד התחבורה, והודיע כי לראשונה ינפיק רישיונות מגנטיים למפעילי העגורנים. המהלך צפוי להקשות על זיופי רישיונות הנפוצים בענף

יח"צ - חד פעמי

בוידאו: פועל סיני לא מורשה מפעיל עגורן

מצב הבטיחות העגום השורר בענף הבנייה בישראל, מביא בכל שנה למותם של עשרות פועלי בניין ורק לאחרונה נחשף בוואלה! NEWS כי הדרך להפעלת מנוף באתר בנייה בישראל אינה מסובכת, בשל הקלות שבה ניתן לזייף רישיונות בענף. כעת, לאחר תקופה ארוכה של תלונות מצד העוסקים בדבר, החליט משרד הכלכלה להנפיק רישיונות מגנטיים למפעילי העגורנים.

במכתב ששיגרה השבוע ורדה אדוארדס, ראש מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית ומפקחת העבודה הראשית במשרד הכלכלה, לארגון מפעילי העגורנים ציינה כי המשרד נערך להקמת התשתית להנפקת הרישיונות. במכתב מציינת אדוארדס עוד כי בימים אלה מתנהל תיאום בין משרד התחבורה למשרד הכלכלה – לצורך העברת הסמכויות בנושא למשרד הכלכלה.

לאחרונה נחשף מחירון רישיונות מזויפים שהתפרסם ברשת, המציע רישיונות מזויפים – כולל רישיון להפעלת מנוף – במחירים סמליים של בין 200-300 שקל בלבד. בוועד המנופאים ובפורום למניעת תאונות בעבודה הנאבקים בתופעה הבהירו כי מדובר בשירות פעיל שמנפיק על פי ההערכות רישיונות מזויפים רבים.

"צלצלתי למספר שהופיע במודעה ודיברתי עם הבחור בקו השני. הוא היה אדיב ואף הציע לתת הנחה. לדבריו יש לו הרבה 'לקוחות מרוצים' מכל הארץ. ביקשתי רישיון להפעלת מנוף והבנתי ממנו שיש מספר קריטריונים לאיכות הרישיון – בהתאם לתשלום. הוא ציין כי יש לו מספר לקוות בשפרעם, בלוד ובנצרת", סיפר אחד הפעילים מהפורום למניעת תאונות בעבודה, שביקש להישאר בעילום שם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רישיון הפעלת עגורן. :  רועי וינשטיין,
ככה נראה כיום רישיון להפעלת עגורן/: רועי וינשטיין

ראובן בן שמעון ממונה בטיחות ומייסד הפורום למניעת תאונות עבודה בירך על המהלך הצפוי ואמר כי "אין ספק שהפרסומים בנושא לגבי מחירון תעודות מזויפות עוררה גלים והדים הן במשרדי הממשלה ובראשן משרד הכלכלה והן מבחינה ציבורית. בישראל כ-3,000 מנופאים רשומים ואנו מעריכים שיש עוד מאות עם רישיונות מזויפים. עד כה הרשויות היו בקיפאון ובאדישות והמהלך הנוכחי שמסתמן יביא לידי פתרון את תופעות הזיופים".

עם זאת, בוועד המנופאים מתחו ביקורת על ההתנהלות עד כה והביעו ספק בנוגע לכוונות המדינה. רועי ויינשטיין, דובר הוועד אמר כי "הרישיונות המזויפים זה חלק מהותי מהבעיות הנובעות מחוסר השקיפות הקיים בענף הבניין. עובדה המהווה לדעתי את דורשן של רוב הבעיות. החוסר בשקיפות מתקיים בעיקר בגלל חוסר יעילות ו/או רצון של משרד התחבורה והכלכלה להפיג אותה. זו אינה הפעם הראשונה שמשרדים ממשלתיים טוענים לפעולה בנושא הנפקת רישיונות מגנטיים. נושא שנראה לכאורה פשוט ובסיסי כרישיון נהיגה אך מסתבר כנתון להמון סחבת בירוקרטית. לכן יסלח לנו משרד הכלכלה שאנו מגיבים בסקפטיות לעשייה שנדרשה לראשונה לפני כ-17 שנים. נאמין כשנקבל את הרישיון ביד".

ממשרד הכלכלה טרם נמסרה תגובה

  • עוד באותו נושא:
  • מנופאים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully