וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקו החם: 50 שמאים יתנדבו לסייע לשוכרי הדירות

30.6.2016 / 10:49

שיתוף הפעולה בין לשכת שמאי המקרקעין וועד שוכרי הדירות חוזר. השמאים יאיישו קו חם וייסיעו לשוכרי דירות בעונת הקיץ - המאופיינת במעברי דירה רבים

קרדיט תמונה: ראובן קסטרו

לאחר השקת חוזה השכירות העירוני מצד עיריית תל אביב, גם "הקו החם לשכירות הוגנת", שהחל לפעול בקיץ הקודם צפוי לחזור לפעילות: עשרות שמאים מתנדבים מלשכת שמאי המקרקעין יסייעו גם בחודשים הקרובים לציבור שוכרי הדירות להתנהל מול המשכירים במטרה לסייע בנושא של מחירים, חוזים ומו"מ מול בעלי הדירות - ללא כל תשלום.

הקו החם פעל במהלך חודשי הקיץ הקודם ובלשכת השמאים דיווחו כי קרוב ל-50 שמאים מתנדבים, חברי לשכת שמאי המקרקעין, נענו למאות פניות מצד שוכרי הדירות. היוזמה המשותפת, אותה יזמו ועד שוכרי הדירות ולשכת השמאים, מגיעה על רקע היעדר הרגולציה והפיקוח בשוק השכירות בישראל.

על פי נתוני הוועד, בעשור האחרון, בעקבות העלייה במחירי הדיור, הפכו המגורים בשכירות לשכיחים מאוד, כאשר 37.2 אחוזים מבני הגילאים 30 עד 39 חיים בשכירות, כשבקרב כל הגילאים גרים בשכירות כ-30 אחוזים מתושבי המדינה. פלח אוכלוסייה זה מהווה כ-2 מיליון בני אדם בישראל - 650 אלף בתי אב.

"לנוכח ההצלחה של הקו החם לשכירות הוגנת בשנה שעברה, החליטו ועד שוכרי הדירות של ישראל ולשכת שמאי המקרקעין לשתף פעולה פעם נוספת", ציין מנהל הוועד, יובל שטלריד. "החודשים יולי ואוגוסט הפכו בשנים האחרונות לעונת נדידה של ממש, בה כל שוכר דירה מחפש את דירתו הבאה, או כיצד הוא יכול למזער נזקים בחידוש החוזה שלו בדירתו הקיימת. במצב בו לא קיימת כל הסדרה או רגולציה, אנו רואים כחלק מחובתנו ודאגתנו לשוכרי הדירות בישראל, להעמיד קו חם אליו יוכלו לפנות שוכרי הדירות, ולקבל ייעוץ והכוונה. הקו יופעל בשיתוף פעולה של ועד שוכרי הדירות ולשכת שמאי המקרקעין, והפניה אליו תהיה דרך דף הפייסבוק של ועד שוכרי הדירות של ישראל".

יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, אוהד דנוס אמר כי "לשכת שמאי המקרקעין התריעה רבות על העלייה הצפויה במחירי הדירות והשפעותיה ההרסניות בעיקר על ציבור המשפחות הצעירות. הלשכה גם הציעה פתרונות שונים לממשלה, שלצערנו היא מיישמת רק את חלקן. לנוכח העובדה שאיננו צופים בשורה בשוק הנדל"ן – לא ביחס למחירי הדירות ולא ביחס למחירי השכירות, כלשכה בעלת אוריינטציה חברתית, נעננו לפניית ועד שוכרי הדירות להפעיל בשנית את הקו החם, ולסייע לציבור שוכרי הדירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully