וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם היו מקימים 3 ערים חדשות – משבר הדיור היה נפתר"

2.6.2016 / 12:46

בכנס התאחדות בוני הארץ באילת אמר סגן נשיא ההתאחדות חיים פייגלין כי סוגיית התכנון היא סוגיה בעייתית. "ארגוני הסביבה מונעים תכנון בהיקפים גדולים יותר"

החברה להגנת הטבע

בוידאו: התנגדות ארגוני הסביבה מנעה בנייה במצפה נפתוח

חיים פייגלין, מנכ"ל ובעלים של חברת צמח המרמן וסגן נשיא התאחדות בוני הארץ התייחס למהלכים שמקודמים כיום בשוק הדיור ואמר כי סוגיית התכנון היא סוגיה בעייתית וכי ארגוני הסביבה מונעים לדבריו תכנון בהיקפים גדולים יותר. "אם אפשר היה להקים שלוש ערים חדשות על 200 אלף דונם היתה נפתחת מצוקת הדיור במדינת ישראל ואת זה צריך לעשות", אמר.

פייגלין אמר את הדברים בכנס התאחדות בוני הארץ שהתקיים באילת והתייחס לקצב הקמתן של דירות מגורים בישראל בהשוואה למדינות אחרות – דוגמת סין. "מה שקורה בסין זה שאנשים עובדים למוות, יום ולילה, אבל בישראל אנחנו לא יכולים לעשות את זה – זה לא אנושי. אנחנו לא נעביד אנשים למוות. אנחנו יכולים להיעזר בטכנולוגיה ולהיות אור לגויים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
פאנל באילת עם אביגדור יצחקי בינת שוורץ עדיאל שמרון וחיים פייגלין. מרסלו,
חיים פייגלין, עדיאל שמרון, כרמית יוליוס, בינת שוורץ ואוהד דנוס/מרסלו

עם זאת, פייגלין מתח ביקורת על המסים שנגבים על ידי המדינה ואמר כי נטל המס הכבד מגולגל אל רוכשי הדירות "כל רוכש דירה משלם היום 50% נטל מס דרך הקבלנים – אל המדינה. אנחנו לא מרוויחים מזה כלום. 50% היטל ההשבחה על הקרקע. אתמול שאלתי את ראש עיריית רעננה מה הוא עושה בנידון כשעל כל דירה חדשה ברעננה משלמים 400 אלף שקל היטל השבחה?"

בפאנל, בו נכח יו"ר לשכת שמאי המקרקעין אוהד דנוס, נכחו גם ראש מנהל התכנון בינת שוורץ שהתייחסה לכשלים בכהונתה עד כה ואמרה בגילוי לב, "קיוויתי שאצליח לשנות את האווירה בוועדות המחוזיות. קיוויתי, אבל נכשלתי. אני כן רואה שינוי באווירה במקומות מסוימים – אבל במרכז הארץ נכשלתי. עוד כישלון שלי והוא כישלון כואב הוא שלא הצלחתי לרתום את משרד המשפטים והיועץ המשפטי לממשלה ליעדים ולמדיניות של השוק. נוצר מצב שאם משהו מוצא חן בעיניי – הוא אוטומטית לא מוצא חן בעיניהם".

"הסינים מורחים אותנו"

יו"ר מטה הדיור במשרד האוצר, אביגדור יצחקי, אמר שנכון להיום הכישלון הגדול ביותר של הקבינט בראשותו הוא בנושא הבאת העובדים הזרים. "לצערי הכישלון שלנו הוא בהבאת העובדים. הסינים מורחים אותנו בכל מיני דרכים שאני מתבייש לספר עליהן. אני מקווה שהחברות הזרות ישפרו משהו בשוק. אני חושב שההצלחה שלנו היא בהבאת קרקעות כמעט באפס – ברוב חלקי הארץ. עבור הזוגות הצעירים הורדנו את המחירים". יצחקי הבהיר כי בשנים הקרובות צפויה תכנית מחיר למשתכן להישאר על סדר היום. "אני מבהיר שבשנים הקרובות יהיו רק דירות מחיר למשתכן. לא יהיה משהו אחר.

עם זאת, אחת הבשורות בפאנל נגעה בין השאר לתוכנית פינוי מחנות צה"ל מאזורי הביקוש לטובת שוק הדיור. מ"מ מקום ראש רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שמרון, הצהיר כי כבר בשנה הנוכחית תשווק הרשות מכרזים להקמת פרויקטי מגורים בקרקעות שיתפנו ממחנה צריפין לשעבר. "אנחנו היום קוצרים את הפירות של הסכם פינוי מחנות צה"ל. השנה נשווק לראשונה יחידות דיור במתחם צריפין לשעבר. מי שעובר שם בשטח יכול לראות את העבודות – ובחודשים הקרובים יחלו עבודות הפיתוח".

היקף תכנית "שוהם 3" לפינוי הבסיסים הוא כ-14 מיליארד שקל והיא צפויה להתפרס פני כ-7 שנים על פי התוכניות. תכנית זו כוללת הקמה של כ-60 אלף יחידות דיור על שטחיהם של בסיסי צריפין, מחנה סירקין, תל השומר, מחנה טירה, מחנה השלישות ברמת גן ומספר בסיסים נוספים.

שמרון אמר כי מחיר למשתכן מהווה בשורה חשובה לזוגות הצעירים בין השאר בשל העובדה כי השומות שעל פיהן עובדים ברשות הן שומות שנכונות לשנה שעברה. "אנחנו עובדים עם שומות מיוני 2015. כלומר ההנחה שהזוגות מקבלים היום היא של 300 אלף שקל לדירה – אבל במחירים של יוני 2015. אני מזכיר שמאז המחירים עלו בעוד 8 אחוזים. המכרזים הללו הפכו את השיטה וההנחה של המדינה היא שההנחה במחיר הקרקע תגיע למשתמש הקצה. שואלים אותי מה עם משפרי הדיור? זה לא נכון שאין היום איפה לקנות? יש היום 27 אלף דירות לא מכורות היום במדינה – ויש למשפרי הדיור את הדירות הללו וגם את כל השוק יד שנייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully