וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לירוקים: הוועדה המחוזית תדון בהקמת 1,400 יח"ד במצפה נפתוח

1.6.2016 / 11:56

בעקבות ההתנגדויות הרבות שהוגשו נגד התכנית לבניית 1,400 יחידות דיור במצפה נפתוח מצד ארגוני הסביבה הוחלט להעביר את הדיון לוועדה המחוזית. "מצפה נפתוח הוא רק סימפטום לבעיה גדולה יותר של מוסדות התכנון בארץ"

החברה להגנת הטבע

יממה לאחר שעלו לדיון כ-10,000 התנגדויות לתוכנית לבניית 1,400 יחידות דיור במורדות ימות, אזור הידוע בשם מצפה נפתוח, הודיעה היום (רביעי) הוותמ"ל כי לא תדון בתוכנית, וכי התוכנית תעבור לדיון בוועדה המחוזית. ההתנגדויות לתוכנית הוגשו על ידי ארגוני סביבה, בהם החברה להגנת הטבע, מגמה ירוקה, קק"ל, עמותת רמות למען הסביבה ועוד.

בעקבות ההחלטה אמרה אורי נחמני, מארגנת קהילתית במגמה ירוקה כי "זהו צעד נכון של מערכת התכנון, תכנית בנייה כל כך שנוייה במחלוקת באזור בעל חשיבות אקולוגית כמו מצפה נפתוח חייבת להיות שקופה לציבור, ונגישה לאנשי מקצוע. עם זאת, מצפה נפתוח הוא רק סימפטום לבעיה גדולה יותר של מוסדות התכנון בארץ, שהופכים במהירות מדאיגה מגופים מקצועיים בלתי תלויים לוועדות חותמת גומי, שבונות לעשירים בלבד, ובטח שלא פותרות את משבר הדיור. הדרך עוד ארוכה, ונמשיך להיאבק".

בחברה להגנת הטבע ברכו על ההחלטה. "פעם נוספת הוכח כי הוותמ"ל אינה מסוגלת לטפל בתכניות מורכבות. אנו קוראים לוועדה המחוזית ירושלים, לקדם את התכנית של עיריית ירושלים, להקים במקום פארק טבע עירוני, כפי שראוי לאתר הטבע החשוב והערכי ביותר בירושלים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מצפה נפתוח. דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע,
השטח עליו נסובה המחלוקת/דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע

תכנית מורדות רמות שקידמה הוותמ"ל (הוועדה לתכנון מתחמי דיור מועדפים, הפועלת בהליך מואץ) יועדה לחול על שטח של כ- 417 דונם באזור גבעת מצפה נפתוח, בסמיכות לשכונת רמות בירושלים. התוכנית נועדה לאפשר את הקמתן של 1,435 יחידות מגורים, 203 יחידות לדיור מוגן וכן שטחי מסחר, מבנים למוסדות ציבור, שטחים ציבוריים פתוחים, דרכים ושטחים נלווים נוספים.

אלא שהמתנגדים לתוכניות הבנייה – ובראשם החברה להגנת הטבע - מציינים כי לא רק שמדובר באזור רגיש לבנייה – אלא כי אין צורך בהפשרת השטח לבנייה. המתנגדים מסתמכים בין השאר על דו"ח שגובש על ידי מתכנן הערים אורי בר שישת שמצא כי ישנן לפחות 60,000 עתודות ליחידות דיור בירושלים – עתודות שמייתרות, לפחות בשלב זה, את הבנייה באזור הרגיש לטענתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully