וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ירושלים מקדמת מאות דירות בצומת פת מול עמק הצבאים

10.5.2016 / 9:59

על פי התכנית שאישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים ייבנו כ-260 דירות בפאתי שכונת גוננים ח'. הבנייה תרוכז בארבעה מבנים בגובה של 24 קומות ו-8 קומות

דירות בצומת פת ירושלים הדמיות. משרד בריידמן אגמון אדריכלים,
הדמיית הפרויקט/משרד בריידמן אגמון אדריכלים

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים אישרה את תכנית המגורים שמקדמות עיריית ירושלים ורשות מקרקעי ישראל, במסגרתה ייבנו כ-260 יחידות דיור חדשות בצמוד לצומת פת. תכנית זו, המהווה חלק מניסיון העירייה לקדם את השכונות הסמוכות, תועבר כעת לדיון להפקדה בפני הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה.

מתחם התכנית החדשה ממוקם בפאתי שכונת גוננים ח', בין הרחובות גולומב ויעקוב פת אל מול פארק הצבאים. מיקומה המרכזי של התכנית הינו בסמוך לצירי דרכים ראשיות, לקווי רכבת קלה עתידיים, לשטחים פתוחים ולמוקדי מסחר, תעסוקה, בילוי וספורט כלל עירוניים.

שטח התכנית הוא כ-10 דונם בבעלות רשות מקרקעי ישראל ועיריית ירושלים. מתחם זה צפוי כאמור לשמש כבנייה משלימה ולאפשר בהמשך את מימושן של תכניות "פינוי-בינוי" בשכונת גוננים ח'-ט'. בתוכנית נכללות 259 דירות חדשות, מהן 53 דירות קטנות ששטחן עד 75 מ"ר. הבנייה תרוכז בארבעה מבנים בגובה של 24 קומות ו-8 קומות, כאשר שתי הקומות הראשונות מיועדות למסחר ומשרדים עם שטחי זיקת הנאה למעבר לציבור.

בין השאר מתווה התכנית שטח ציבורי פתוח בגודל של דונם וחצי ובו חורשת עצים קיימת המחבר בן השכונה למבנים החדשים. התוכנית כוללת עוד גם מבנה לצרכי ציבור הכולל מתנ"ס, בית כנסת ומעונות יום.

בעירייה ציינו כי " בצד תכנית זו ממשיכה העיריה לקדם תכנית כוללת לשכונות על מנת לאפשר בהן תהליכי "פינוי-בינוי" ובצדן רכבת קלה לאורך רחוב פת לשרות התושבים. יחד עם פארק הצבאים, הרכבת הקלה, קריית הספורט במלחה ותכניות שדרוג השכונה אמור האזור להפוך לאחד ממוקדי הדיור המתחדשים של ירושלים".

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת: "אנו ממשיכים לחזק את השכונות ולקדם בהן תכניות בניה לצד התחדשות עירונית במטרה לאפשר למשפחות צעירות לרכוש דירה ולהשתקע בירושלים. התחדשות עירונית היא הזדמנות פיזית וחברתית ליצירת סביבת מגורים איכותית, נעימה, חווייתית וקהילתית עם שירותים חברתיים משודרגים בה. כמו כן, יביאו התכניות לחידוש תשתיות עירוניות וסטנדרט מגורים גבוה שתואם צרכים עכשוויים, ליצירת מרחב ציבורי איכותי יותר, לפתרון בעיות תנועה וחנייה וישפרו משמעותית את איכות החיים בעיר, לרבות במתחמים המצויים בשכונות במצב סוציו אקונומי נמוך ובשכונות בעלות תשתיות ישנות".

סגן ראש העיר ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, מאיר תורג'מן: "עיבוי וציפוף המרקם העירוני הקיים מהווה אתגר בעל חשיבות עליונה לפיתוח העיר ושגשוגה. פיתוח מתחמים חדשים מהווה מרכיב תומך ומשלים להתחדשות עירונית שבמרכזה פרויקטים של פינוי-בינוי. בהתחדשות עירונית יש לא רק הוספת יחידות דיור ופיתוח סביבתי אלא תמיכה ממשית ברווחת תושבים ותיקים לה מגיעה איכות חיים גבוהה. מתחמי מגורים במתכונת זו או אחרת, יחד עם פיתוח רשת הרכבת הקלה, מוסדות תרבות ומתחמי מסחר אותם אנו מובילים, יביאו ללא ספק לשדרוג איכות החיים של תושבי העיר".

  • עוד באותו נושא:
  • ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully