וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-10,000 התנגדויות לבנייה במצפה נפתוח בירושלים

1.5.2016 / 9:21

על שולחן הוותמ"ל מונחת תכנית לבניית 1,435 יחידות דיור במצפה נפתוח בירושלים. ארגוני הסביבה מתנגדים לבנייה בטענה כי היא תביא לפגיעה בטבע בייחודי באזור וכי קיימות חלופות טובות יותר שיסייעו לפתרון מצוקת הדיור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנה נגד תכנית הבנייה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההתנגדויות לתוכנית הבנייה להקמתן של 1,400 דירות במצפה נפתוח בירושלים עולה מדרגה: היום צפויים ארגוני הסביבה להניח כ-10,000 התנגדויות לתוכנית על שולחן הוותמ"ל (הוועדה לתכנון מתחמי דיור מועדפים). ההתנגדויות יוגשו על ידי פעילי מגמה ירוקה, החברה להגנת הטבע וקק"ל.

מצפה נפתוח, ריאה מיוערת הצמודה לשכונת רמות בירושלים, מוגדרת כבית גידול לאוכלוסיות רבות של בעלי חיים – בהם צבאים, שועלים, ציפורים נדירות וצמחים ייחודיים. במקום מתוכננת כאמור בנייתן של כ-1,435 יחידות דיור ותכניות הבנייה במקום מקודמות בהליך מהיר, באמצעות הוועדה לתכנון מתחמים מועדפים.

תכנית מורדות רמות שמקדמת הוותמ"ל מיועדת לחול על שטח של כ- 417 דונם באזור גבעת מצפה נפתוח, בסמיכות לשכונת רמות בירושלים והיא נועדה לאפשר את הקמתן של 1,435 יחידות מגורים, 203 יחידות לדיור מוגן וכן שטחי מסחר, מבנים למוסדות ציבור, שטחים ציבוריים פתוחים, דרכים ושטחים נלווים נוספים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"סביבה בעלת רגישות נופית סביבתית גבוהה "

המתנגדים לתוכניות הבנייה מציינים בין השאר דו"ח שגובש על ידי מתכנן הערים אורי בר שישת שמצא כי ישנן לפחות 60,000 עתודות ליחידות דיור בירושלים – עתודות שמייתרות, לפחות בשלב זה, את הבנייה באזור הרגיש. כמו כן, במקביל לתוכניות הבנייה המקודמות באזור באמצעות הוותמ"ל, מקודמת למקום גם תכנית לפארק טבע עירוני במקום, אולם תכנית זו, לה שותפה גם עיריית ירושלים, מקודמת דרך ועדות התכנון הרגילות.

לאחרונה אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובניה בעיריית את הצטרפותה של עיריית ירושלים כאחת ממגישות התכנית להפיכת אזור מצפה מי נפתוח ברמות ליער קהילתי פתוח. בעירייה ציינו כי הפיכת אזור מצפה מי נפתוח ליער קהילתי נועדה למטרות חינוך, תרבות, נופש, פנאי, בילוי ותיירות וכי תכנית זו מקודמת בניגוד לתכנית הוותמ"ל.

בחודש דצמבר האחרון אף הגישה עיריית ירושלים עתירה לבית המשפט לעניינים מנהליים כנגד החלטת הוותמ"ל להפקיד את תכנית מצפה נפתוח, בניגוד לעמדתה. במסגרת העתירה ביקשה העירייה לבטל את החלטת הוותמ"ל להפקיד את התכנית או להעבירה לדיון בוועדה המחוזית, או לחילופין לקבוע כי התכנית אינה בתחום סמכותה של הוותמ"ל. כמו כן נטען בעתירה כי החלטת ההפקדה של התכנית הינה בלתי חוקית ונעשתה בחוסר סמכות ואינה בתחום סמכותה של הוותמ"ל ועליה להיות מקודמת במסלול רגיל כפי שמורה חוק התכנון והבנייה.

בעתירה מציינת העירייה עוד כי שטח התכנית מצוי בסביבה בעלת רגישות נופית סביבתית גבוהה כוללת ערכי טבע ומורשת ייחודיים ומשופעת בעתיקות משמעויות. ערכים אלו עלולים להיפגע באופן בלתי הפיך בעקבות קידום התכנית. עוד מציינת העירייה בעתירה כי לאור המורכבות והייחודיות של ירושלים, הוותמ"ל אינה המסגרת המתאימה לקידומן של תכניות בניה למגורים בעיר, ואין מקום "להנחית מגבוה" תכנון הכופה את עצמו על עיר הבירה של ישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנה נגד תכנית הבנייה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת התבטא לאחרונה בנושא ואמר כי "אזור מצפה מי נפתוח הוא אחד האזורים הפתוחים הייחודיים בעיר וחובה עלינו לשמר אותו ולא לבנות בו. אנחנו קוראים להתמקד בבניית למעלה מ-30 אלף יחידות דיור במקומות שאינם שנויים במחלוקת באמצעות התחדשות עירונית, במקום במספר קטן של יחידות דיור ששנויות במחלוקת על שטחים ירוקים. כך נבנה פי 20 ממה שמתכננים במקומות השנויים במחלוקת, כדי שנוכל להשאיר כאן יותר צעירים בלי לפגוע בשטחים ירוקים ובעיר".

אורי נחמני, מארגנת קהילתית במגמה ירוקה ציינה כי "הציבור משמיע את קולו ומבקש מהועדה המחוזית שלא לבנות במצפה נפתוח. הסיבות מגוונות. מצד אחד זהו מקום עם חשיבות אקולוגית ממעלה ראשונה. מצד שני, הבנייה המתוכננת איננה תורמת לפתרון משבר הדיור, שכן הבנייה היא בנייה לעשירים בלבד, ולא תעזור לצעירים כמוני. הוותמ"ל צריכה להפסיק לבנות במקומות שצריכים להיות שמורות טבע, ולהתחיל לחזק את העיר מבפנים, עם התחדשות עירונית".

  • עוד באותו נושא:
  • ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully