וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק מזרחי מבקש למכור 4 דירות של ענבל אור

17.4.2016 / 15:10

הנכסים שאותם מבקש הבנק לממש הם נכס ברחוב ריינס 34 בגבעתיים, נכס ברחוב נווה יהושע ברמת גן, נכס נוסף ברחוב הל"ה בגבעתיים וכן נכס ברחוב בן אליעזר 12-14 ברמת גן

עריכה: ניר חן

המפרק של קבוצת אור סיטי נדל"ן ממשיך בהליך הפירוק של הקבוצה בשליטתה של ענבל אור: בנק מזרחי, הנושה המרכזי בפרשה, דורש לממש 4 מנכסיה של אור על מנת להבטיח את תהליך החזרת הכספים של החברה כלפיו. הבקשות הוגשו היום (ראשון) על ידי המפרק, עו"ד איתן ארז, לבית המשפט המחוזי בתל אביב בפני השופט איתן אורנשטיין. הנכסים שאותם מבקש הבנק לממש הם נכס ברחוב ריינס 34 בגבעתיים, נכס ברחוב נווה יהושע ברמת גן, נכס נוסף ברחוב הל"ה בגבעתיים וכן נכס ברחוב בן אליעזר 12-14 ברמת גן.

על פי המסמכים שהוגשו לבית המשפט, הבנק מבקש לאכוף את השיעבודים הקיימים על נכסים אלו ולהורות על מינוי כונסי נכסים קבועים ומציין כי החוב של חברת אור סיטי כלפי הבנק עומד על כ-17 מיליון שקלים.

"החייבת, הגב' ענבל אור, הינה בעלת השליטה באור סיטי וערבה לחובות כלפי הבנק. לצורך הבטחת האשראי שהועמד לחייבת עצמה, וכן לאור סיטי על ידי הבנק שיעבדה החייבת, בין היתר, את הנכס לבנק. יצוין כבר עתה כי אופי הפעילות של קבוצת החברות (ואף אופי התנהלותה של החייבת) יצר מצב בו החברה, החייבת והחברות, ערבות כלפי הבנק בערבויות אישיות וצולבות, אחת כלפי השנייה, ערבויות שאינן מוגבלות בסכום ועל כן נקדים את המאוחר ונציין כי אם וככל ויוותרו כספים ממימוש הנכס נושא בקשה זו, סבור הבנק כי נכון יהא לעשות בו שימוש להבטחת כלל התחייבויותיהן של החברות ושל החייבת כלפי הבנק", נכתב בבקשה.

בבקשה שהוגשה לטובת מימוש הדירה ברחוב ריינס בגבעתיים נכתב כי אור פתחה שני חשבונות בסניף החשמונאים של בנק מזרחי בתל אביב (ב-2008 וב-2015), וכי במועד אחר (בשנת 2008) פתחה חשבון נוסף יחד עם בעלה לשעבר, אודי גרינפלד בסניף זה. על פי המסמכים, אור ובעלה לשעבר נטלו מן הבנק משכנתא על דירה זו, ובהמשך נטלה אור משכנתא נוספת שגם בגינה משועבדת הדירה לבנק.

על פי המסמכים, החובות לבנק עבור דירה זו עומדים על כ-10.5 מיליון שקלים (כ-8.2 מיליון שקלים משכנתא ראשונה ועוד כ.2.2 מיליון שקלים במסגרת המשכנתא הנוספת). עוד נכתב כי בנוסף, אור מצויה ביתרת חוב בחשבונותיה בבנק בסך כ-300 אלף שקלים

בכל הנוגע לדירה ברחוב נווה יהושע 56 ברמת גן, מפרטים נציגי בנק מזרחי כי אור חייבת לבנק כ-2.4 מיליון במסגרת משכנתא שניטלה ובגינה שועבדה הדירה לבנק. בנוגע לדירה ברחוב הל"ה בגבעתיים – דירה שבגינה הוגשה גם בסוף השבוע בקשה בהולה מחשש כי אור עצמה השתלטה על הנכס – מפורט חוב של 1.47 מיליון שקלים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ביתה של ענבל אור בגבעתיים. אבי כהן
חוב של 1.47 מיליון שקלים. הדירה ברחוב הל"ה בגבעתיים/אבי כהן

על פי המסמכים, החוב על דירה זו נרשם באמצעות חברת אליענה אור בע"מ, חברת בת מקבוצת אור סיטי נדל"ן. בבנק מזרחי מציינים את הבקשה הנפרדת שהוגשה בנוגע לנכס זה לבית המשפט ומדגישים עוד כי לא זו בלבד שחברת אליענה אור נמנעה מלעמוד בהתחייבויותיה כלפי הבנק – אלא שנרשמה הערת אזהרה בנכס זה לטובת שלי נרקיס.

באשר לנכס הרביעי, ברחוב בן אליעזר, מציינים בבנק מזרחי כי חברת מרום סיטי, גם היא חברת בת בקבוצת אור סיטי נדל"ן שבשליטת ענבל אור, רשומה כחייבת מספר סכומים שלטובתם שועבד הנכס. על פי הפירוט – חובותיה של אור סיטי עבור נכס עומדים על 897 אלף שקלים במסגרת משכנתא שניטלה על ידי החברה, משכנתא נוספת של 8.2 מיליון שקלים וכן חוב נוסף בחשבונות החברה העומד על כ-2,000 שקלים.

במסמכים שהוגשו בנוגע לדירה ברחוב ריינס בגבעתיים מאשימים בבנק את אור בהונאה: "אף מגעים שהתקיימו בין הבנק לחייבת לא נשאו פרי וחובה של החברה לבנק לא נפרע. לנוכח העובדה שהנכס שועבד לבנק להבטחת חובות החייבת וחובות אור סיטי, ומשהחייבת ערבה בערבות אישית לחובות אור סיטי, אזי ממילא הנכס המשועבד מבטיח גם את חובות אור סיטי להן ערבה החייבת. יתרה מזאת, לא זו בלבד שהחברה נמנעה מלקיים את התחייבויותיה כלפי הבנק עובר למתן צו הקפאת ההליכים נגדה, התברר כי למרות היותו של הנכס משועבד במלואו לבנק, מכרה החייבת את הנכס לצד ג' וזאת בניגוד מוחלט להוראות הסכם השעבוד שנחתם עם הבנק".

עוד נכתב כי "נראה כי החייבת ניסתה להונות את צד ג' אשר רכש את הנכס ועל אף שתיארה בפניו בהסכם המכר כי קיימות שלוש משכנתאות, פירטה את סך סכום ההתחייבויות לבנק בהתאם למשכנתא הראשונה בלבד (המורכבת מ-3 הלוואות שונות) ולא התייחסה למשכנתא הנוספת (משנת 2015) אשר אינה מוגבלת בסכום, להבטחת חובות אור סיטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully