וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריית חיים: במקום 412 דירות ישנות - 800 חדשות

21.3.2016 / 9:05

מדובר בפרוייקט השני בארץ שייערך במסגרת תכנית עיבוי בינוי. מדובר במתחם של 68 דונם הכולל 22 בנייני רכבת ישנים שיזכו למתיחת פנים ותוספת שטח

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדמיית הפרוייקט/מערכת וואלה!, צילום מסך

כ-13 שנה לאחר שאושר על ידי הממשלה, יוצא לדרך פרויקט התחדשות עירונית משמעותי באזור הקריות. מתחם מח"ל בקריית חיים, הכולל 22 בנייני רכבת ישנים, ייכלל בפרויקט עיבוי בינוי שיאפשר לראשונה למבנים הישנים לזכות למתיחת פנים ולתוספת שטח, לצד תוספת משמעותית של מאות יחידות דיור. המתחם, המשתרע על שטח כולל של כ- 68 דונם, כולל כאמור 22 מבני רכבת ישנים שנבנו בשנות החמישים ובהם דירות ששטחן הממוצע כ-60 מ"ר בלבד.

התוכנית שאושרה כבר על ידי הממשלה בשנת 2003 מאפשרת גם לחזק את המבנים מפני רעידות אדמה, גם לשפץ את חזית המבנים, גם להרחיב את הדירות הקיימות עד לשטח של כ-86 מ"ר כל אחת – וגם להכפיל את מספר המבנים הקיימים במתחם מ--412 יחידות דיור כיום לכ– 800 יחידות דיור חדשות באמצעות תוספת קומות על גגות הבניינים הקיימים. הדירות החדשות יכללו גם ממ"ד ומרפסת שמש והמבנים יכללו בעתיד מעליות.

התוכנית הנוכחית, שיוצאת לדרך ביוזמת האגף לתכנון עיר בעיריית חיפה ובשיתוף משרד השיכון, משתרעת לאורך גבולה הצפוני של קריית חיים עם קריית ים, בין שפת הים במערב, לקריית שמואל במזרח.

בעירייה ציינו כי "הפרויקט מבוצע ללא עלות לבעלי הדירות הקיימים אשר יוכלו להמשיך ולהתגורר בבתיהם במהלך ביצוע עבודות הבנייה. במקביל תזכה השכונה לשיפוץ יסודי החל מטיפוח החצרות, הגדלת מספר מקומות החנייה של הדיירים, פיתוח הגנים הציבוריים ושדרוגם של המגרשים ומתקני המשחקים".

בעיריית חיפה ציינו בין השאר כי התכנית מהווה שלב ראשון במסגרת תכנית האב להתחדשות קריית חיים, שצפויה להשפיע גם על פיתוח חוף כאן, גם על הקמת גני ילדים חדשים וגם על תחבורה ציבורית ותשתיות שישודרגו בה. זוהי התכנית השנייה בארץ המתבצעת במסלול עיבוי בינוי, לאחר שגם התכנית הראשונה במסלול זה מבוצעת בחיפה במתחם חביבה רייך, שבשכונת רמז הסמוכה לטכניון.

ראש העיר יונה יהב התייחס למהלך ואמר כי "מתחם ההתחדשות במח"ל מהווה חולייה נוספת בתהליך ההתחדשות העירונית בחיפה וחוליה ראשונה בתהליך ההתחדשות אותו אנו מובילים בקריית חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully