וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: השטח הבנוי ברחובות יוגדל בכ-1,000 דונם

8.3.2016 / 10:37

החלטה חדשה של המועצה הארצית לתכנון ובנייה מאפשרת לעיר רחובות להרחיב את המרקם העירוני שלה בהיקף של כ-1,000 דונם – מרחוב מנחם בגין לכיוון מזרח. בתוכנית: הקמת אלפי יחידות דיור שיגדילו את העיר בכ-25 אלף תושבים

צילום: אבי כהן עריכת וידאו :יאיר דניאל

(בוידאו: ראיון עם ראש עיריית רחובות רחמים מלול)

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה השבוע מהלך להגדלת המרקם העירוני של העיר הרחובות בכ-1,000 דונם. ההחלטה התקבלה כחלק מדיון בתוכנית המתאר הארצית וכוללת שטח שמשתרע מרחוב מנחם בגין לכיוון מזרח. על פי התוכניות הקיימות בעיריית רחובות, מהלך זה צפוי לאפשר את בנייתן של כ- 8,000 עד 10,000 יחידות דיור חדשות.

רק לאחרונה נחשף בוואלה! כי ראש העיר של רחובות, רחמים מלול, מותח ביקורת חריגה על מתכננת מחוז מרכז, דניאלה פוסק, בטענה כי היא "מסכלת בשיטתיות" תכניות לבנייתן של אלפי יחידות דיור בעיר. במכתב ששיגר מלול לשר האוצר, משה כחלון ולראש מינהל התכנון, בינת שוורץ, הוא מציין כי בכוונתו לעתור כנגד אחת ההחלטות של פוסק בנושא.

אולם ההחלטה הנוכחית צפויה לאפשר כעת את הוצאתן לפועל של תכניות מגורים ובעירייה מעריכים כי המהלך יאפשר תוספת של כ-25,000 תושבים לעיר רחובות. בעירייה הדגישו כי לקו הארי של השטח יכלול שטחים ירוקים, מוסדות חינוך ושטחי מסחר וכי התכנון ייקח בחשבון גם היבטים סביבתיים – בהם השמירה על שלולית החורף באזור.

"מדובר באחת ההחלטות החשובות שהתקבלו, מתחילת כהונתי, בנוגע לעתידה של העיר רחובות. אני גאה שהמאבק שלי נגד הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה הצליח, בשנים הקרובות רחובות תגדל ותתפתח בצורה ניכרת, היצע הדירות יגדל משמעותית ואני מקווה שזה יוביל להורדת מחירי הדיור", אמר ראש העיר בהתייחסו להחלטת המועצה הארצית. לדבריו, "רחובות הפכה בשנים האחרונות לעיר מבוקשת מאד. החזון התחיל להתגשם, אבל לא היו מספיק יחידות דיור ולא היה לנו לאן להתפתח. בשנים הקרובות העיר תתרחב בצורה ניכרת".

  • עוד באותו נושא:
  • רחובות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully