וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר כלכלי? שוק המשכנתאות בספטמבר - מהפעילים בשנתיים האחרונות

עודכן לאחרונה: 15.10.2024 / 14:35

לפי נתוני בנק ישראל, בחודש ספטמבר נלקחו משכנתאות בהיקף של 8.53 מיליארד שקל - הנתון השני בגובהו בשנתיים האחרונות, כשרק ביולי האחרון נלקחו משכנתאות בהיקפים גדולים יותר • נרשמה ירידה בהיקף הלוואות הקבלן

ביטוח משכנתא. Shutterstock, עיבוד תמונה
משכנתא/עיבוד תמונה, Shutterstock

נתונים שמפרסם היום (ג') בנק ישראל מציגים כי שוק המשכנתאות ממשיך לפעול בקצב גבוה, כאשר בחודש ספטמבר האחרון נלקחו משכנתאות בהיקף של 8.53 מיליארד שקל, נתון הגבוה ב-22% מהמשכנתאות שנלקחו באוגוסט שנה שעברה וב-55% מהמשכנתאות שנלקחו בספטמבר אשתקד - שבו יש לציין חלו חגי תשרי, ועל כן ההשוואה הזו אינה מדויקת.

מדובר בהיקף המשכנתאות השני בגובהו בשנתיים האחרונות, כשרק ביולי האחרון נלקחו משכנתאות בהיקף גדול יותר, שהגיע ל-9.065 מיליארד שקל. ביחס לממוצע החודשי ב-12 החודשים האחרונים, שעומד על 6.4 מיליארד שקל, היקף המשכנתאות בספטמבר עלה ב-32%.

ממצא מעניין נוסף שעולה מנתוני בנק ישראל מציג ירידה קלה בהיקף הלוואות הקבלן ו"הבלון" שנלקחו בספטמבר, שעמד על 1.36 מיליארד שקל, לעומת השיאים שנרשמו ביולי ואוגוסט, שבכל אחד מהם נלקחו משכנתאות כאלה ביותר מ-1.4 מיליארד שקל.

זאת, נזכיר, לאחר שבנק ישראל הודיע בחודש אוגוסט כי יפתח עיניים על הנושא של הלוואות הבלון, והודיע לבנקים, המעניקים את הלוואות הקבלן, לנהל את הסיכונים הנובעים ממנגנון זה של הלוואה, ואף להעניק גילוי נאות ללקוחות בעת נטילת ההלוואה על המשמעות הנגזרת מכך.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully