וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כצפוי: ראשי הרשויות מתנגדים בחריפות לביטולם של היטלי ההשבחה

עודכן לאחרונה: 5.9.2024 / 15:09

ראשי הרשויות מזהירים מההשלכות הכלכליות הקשות של המהלך שמקודם על ידי משרד המשפטים, מינהל התכנון ומטה התכנון הלאומי, ללא שיתוף הרשויות המקומיות בתהליך

נוה גן פתח תקווה 21 במאי 2017. ראובן קסטרו
מנופים/ראובן קסטרו

מכתב התנגדות חריף נשלח הבוקר (ה') לשר הפנים משה ארבל ולשר המשפטים יריב לוין, עליו חתומים מעל ל-110 ראשי רשויות. השלטון המקומי מתנגד באופן מוחלט לביטולם של היטלי ההשבחה, ללא יצירת מנגנון מימוני חלופי טוב יותר, אשר יממן את כל צרכי הציבור הממומנים כיום ע"י ההיטלים. עד אז, השלטון המקומי דורש לעצור את היוזמה באופן מיידי, מחשש לפגיעה חמורה ביכולת להעניק שירותים נאותים לתושבים.

ראשי הרשויות מזהירים מההשלכות הכלכליות הקשות של המהלך שמקודם על ידי משרד המשפטים, מינהל התכנון ומטה התכנון הלאומי, ללא שיתוף הרשויות המקומיות בתהליך. במכתב נטען כי הרפורמה, שמגיעה דווקא בעיצומה של תקופה שבה ההוצאות הביטחוניות גוברות וההכנסות מצטמצמות משמעותית בעקבות המלחמה, עלולה לחטוא למטרה שלשמה נועדה ולהביא דווקא לפגיעה חמורה בציבור התושבים.

לדברי ראשי הרשויות, היטלי ההשבחה חיוניים ביותר לרשויות המקומיות, לצורך מימון צרכים תכנוניים, מבני ציבור, תשתיות ופיתוח המרחב העירוני. ללא היטלי ההשבחה, לא תוכל הרשות המקומית לבנות מבני ציבור בתחומה - ובכלל זה מבני חינוך, רווחה, תרבות, ספורט, דת ועוד. כמו כן, היכולת לפתח תשתיות תומכות ונלוות לבינוי, תפגע באופן אנוש.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully