וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטרה - המטרו: חברה הודית תוביל את פרויקט התשתיות הגדול בישראל?

עודכן לאחרונה: 21.7.2024 / 14:55

הודו שואפת לבסס את מעמדה בישראל כמובילה בתחום התשתיות, ומכוונת אל המטרו בגוש דן • 6 החברות הגדולות בתחום התשתיות ההודי הגיעו בשבוע שעבר לביקור היכרות עם המטרו בגוש דן, לקראת מכרזי הקמת הפרויקט שתפרסם נת"ע | בלעדי

מטרו מודרני, ניו דלהי, הודו. ShutterStock
מטרו מודרני, ניו דלהי, הודו/ShutterStock

יחליפו את הסינים? אחרי ביקור של הנהלת נת"ע ובכירי משרד התחבורה והאוצר במטרו בדלהי, הגיעה מהודו בשבוע שעבר קבוצת בכירים המייצגים את 6 החברות הגדולות בתחום התשתיות ההודי, כולן פועלות בעולם הרחב, ועוסקות בתחומי הרכבות, הנדסה, מינהור ועוד.

המשלחת, שאורגנה ע"י שגרירות הודו בישראל, היגיעה לביקור היכרות עם המטרו בגוש דן, לקראת מכרזי הקמת המטרו שתפרסם נת"ע. האורחים ביקרו במשרדי נת"ע ולמדו על הפרויקט, ומיד יצאו לנסיעה בקו האדום ולביקור במנהרת הקו הירוק שנחפרת בימים אלה מתחת לאבן גבירול.

מדובר בפרויקט התשתית הגדול ביותר שנעשה בישראל ועלותו נאמדת בכ-202 מיליארד שקל. על פי התכנון, 3 קווי המטרו עתידים לחבר בין 24 רשויות בגוש דן על פני כ-150 ק"מ ולשנע כ-2 מיליון נוסעים ביום. נזכיר כי בחודשים האחרונים אושר תוואי קו מטרו M2 במוסדות התכנון, ולאחרונה גויסו שלוש חברות בינלאומיות וישראליות, שיהיו אמונות על תכנון וניהול הפרויקט.

נציין כי בתום הביקור נחתם הסכם בין RVNL החברה הממשלתית נסחרת בבורסה, ויוניטד קונסטרקשן של שאול ביטרמן, שבזמנו שהביא את הסינים.בעקבות הודעת RVNL לבורסה, זינקה המניה שלה בסוף השבוע בלמעלה מ-3 מיליארד דולר אמריקאי, הדבר בפורסם כסקופ בכל התקשורת הכלכלית בעולם.

"ניסיון אדיר ממערכת המטרו ההודית, השנייה בגודלה בעולם"

על אף שהבריטים הותירו בהודו מורשת ארוכה של רכבות, האורחים התרשמו מהנסיעה בדנקל ושיבחו את המזגן האפקטיבי. גורמים כלכליים רמזו, כי על רקע השנויים הגאו-פוליטיים בעולם, ההודים מבקשים לתפוס כעת את מקומם של הסינים שעד כה ניהלו בישראל פרויקטי ענק כמו הקמת הקו האדום, נמל ימי ועוד.

מנכ"ל נת"ע חיים גליק אמר כי הסיור מחזק את ישראל, בעיקר בימים אלה של מלחמה, כשמדינות רבות מפנות עורף לישראל וחברות רבות מעדיפות להתרחק מכאן - דווקא ההודים מאמינים בחוסנה של ישראל ובפרויקט המטרו, ומגיעים לכאן בכל העוצמה.

סגן שגריר הודו בישראל, מר רג'יב בודוואדה, אמר: "המשלחת מזהה הזדמנות אדירה לשיתוף פעולה עם ישראל, ומביאה עימה ניסיון אדיר ממערכת המטרו ההודית, השנייה בגודלה בעולם, המסיעה 10 מיליון נוסעים ביום, עם יכולות מקצועיות בכל תחומי המטרו והרכבות, ובטוחני שיתרמו רבות לישראל"

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully