וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה סופית את תוכנית קו מטרו M2: באילו ערים יעבור?

עודכן לאחרונה: 2.5.2024 / 9:48

בשורה לתושבי גוש דן: הממשלה אישרה היום את התוואי של קו המטרו העתידי M2. אורך הקו כ-25 ק"מ, החל ממחלף יוספטל שבחולון ועד סמוך לאזור התעסוקה סגולה של העיר פתח תקווה. באילו עוד ערים יעבור?

פרויקט המטרו סרטון על הצורך בו ומה הוא יכלול/מנהל התכנון

מפתח תקווה ועוד חולון: הממשלה אישרה היום (ד') באופן סופי את קו מטרו (רכבת תחתית) M2 - התוכנית הרביעית מבין התוכניות לקווי מטרו במטרופולין גוש דן.

כעת, קו המטרו היחיד שטרם אושר בממשלה הוא במקטע של קו M1 שאמור לעבור בחלק הצפוני של המטרופולין, דרך הערים כפר סבא, רעננה והוד השרון. הסיבה היא התנגדות התושבים שהתקבלה על ידי מינהל התכנון, נכון לעכשיו מבלי להכריע לגבי חלופה אחרת, מה שצפוי להביא לעיכוב משמעותי בביצוע התכנית ואף לביטולה.

נזכיר כי בעבר הייתה התנגדות גם לקו M2 שאושר כעת, מהסיבה שהעבודות על התחנה בבני ברק מוכרחות להמשיך ולהתבצע גם בשבת, מה שפוגע לדברי העירייה באופי של העיר. בסופו של דבר, בספטמבר האחרון אושרה התכנית באופן עקרוני לאחר שעיריית בני ברק הסכימה בפועל לעבודות בשבת בתחומי העיר בפרויקט המטרו, כל עוד יבוצעו באופן תת קרקעי ללא נראות ציבורית ולאחר שהוגדרו כ"פיקוח נפש". ההחלטה אילו עבודות יוגדרו כך תהיה של חברת נת"ע, ותחול גם על הפעלת מכונות הכרייה התת קרקעיות שהפסקת פעולתן לפי השלמת העבודות עלולה להביא להתמוטטות המנהרות.

מדובר בפרויקט התשתית הגדול ביותר שנעשה בישראל ועלותו נעמדת בכ-150 מיליארד שקל. על פי התכנון, קווי המטרו בישראל עתידים לחבר את כלל מטרופולין תל אביב, החל בלוד, רמלה ורחובות בדרום ועד רעננה וכפר סבא בצפון, ופתח תקווה במזרח ויהוו מענה נוסף ועיקרי להקלת הגודש בכבישים והגדלת ההשקעה בתחבורה הציבורית ולקצר את מרחקי הנסיעה למרכזי התעסוקה במטרופולין.

באילו ערים יעבור?

אורך הקו הינו כ-25 ק"מ והוא ציר מזרח-מערב שעתיד לקשר בין מרכז המטרופולין לחלקו המזרחי. התוואי מתחיל במחלף יוספטל שבצפון חולון ועובר דרך דרום ומרכז תל אביב, ממשיך דרך הערים גבעתיים, רמת גן, בני ברק, גבעת שמואל ופתח תקווה ומסתיים סמוך לאזור התעסוקה סגולה של העיר פתח תקוה.

הקו ישרת אזורים המיועדים להתחדשות עירונית יחד עם מתן שרות למוקדים מטרופוליניים החשובים כגון בית החולים וולפסון, אזור העסקים הראשי של תל אביב ואוניברסיטת בר אילן.

הקו יהיה בממשק עם קווי מערכת תחבורה ציבורית נוספים- שני קווי מטרו- השלום (1M), וכפר גנים (3M); תחנות של רכבת ישראל- השלום, סגולה פ"ת; תחנות קווי רכבת קלה: הקו האדום- החשמונאים, הקו הירוק- כיכר הבימה, הקו הסגול- אלנבי, בר אילן וכפר גנים.

"אין עתיד לגוש דן ללא המטרו"

יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, הרב נתן אלנתן: "אני מברך על אישור קו מטרו M2. פרויקט המטרו הוא הוא פרויקט חיוני למדינת ישראל בכלל ולגוש דן בפרט ויקצר משמעותית את הפקקים".

מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח: "מדובר ביום היסטורי. מינהל התכנון שם את קידום פרויקט המטרו בראש סדר העדיפויות של מינהל התכנון ואישרנו ארבע תוכניות בזמן שיא של שנתיים בלבד. אין עתיד לגוש דן ללא המטרו".

חיים גליק, מנכ"ל נת"ע: "נת"ע גאה בהחלטת הממשלה לאשר את קו המטרו M2, ורואה בהחלטה הבעת אמון במקצועיותה של נת"ע ובניסיונה המקצועי הייחודי בהסעת המונים מעל ומתחת לפני הקרקע. בימים אלה החלו בעבודתן חברות הניהול הבינלאומיות שנבחרו לקדם את פרויקט התשתיות הגדול בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully