וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת לרשות האוכלוסין: יש לכם שבועיים לגבש מתווה חדש לענף השיפוצים

עודכן לאחרונה: 14.7.2024 / 14:06

החייאה לענף השיפוצים: בהמשך למתווה החדש שאושר בוועדת המנכ"לים בשבוע שעבר, הכנסת הנחתה היום את רשות האוכלוסין להגיש תוך שבועיים נוהל חדש להעסקת עובדים זרים באמצעות לשכות פרטיות לענף השיפוצים

בית במהלך שיפוצים והריסות. ShutterStock
שיפוצים/ShutterStock

חבל הצלה לענף השיפוצים: בהמשך לוועדת מנכ"לים שהתקיימה בשבוע שעבר והחליטה להקצות 5,000 עובדים זרים לענף השיפוצים - היום (א') התקיימה בכנסת ועדה מיוחדת לעובדים זרים לענף השיפוצים, הועדה התקיימה לבקשת הצדדים על מנת לפתור את סוגיית העובדים הזרים לענף השיפוצים הקורס.

יו"ר הועדה, ח"כ ארז מלול ממפלגת ש"ס, הנחה את רשות האוכלוסין וההגירה להגיש מתווה העסקה ייחודי באמצעות לשכות פרטיות לענף השיפוצים. בנוסף קבע כי יש להגיע למתווה תוך שבועיים ימים עקב המצב החמור בענף השיפוצים שנותר ללא ידיים עובדות מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, מצב אשר הותיר את הענף למעשה כמעט ומושבת באופן מלא. העובדים הזרים אשר עתידים להגיע צפויים להחליף את העובדים הפלסטינים אשר שימשו רוב מכריע של הידיים העובדות בענף (למעלה מ-90 אחוזים) וכאמור מתחילת הלחימה לא עובדים בישראל.

נזכיר כי הועדה המיוחדת שהתקיימה היום, מגיעה לאחר ועדת המנכ"לים שהתכנסה לפני מספר ימים בהובלת יוסי שלי, מנכ"ל משרד ראש הממשלה והשתתפו בה מנכ"לי המשרדים הבכירים בממשלה, בוועדה הוחלט על הקצאת 5,000 עובדים זרים לענף השיפוצים.

ערן סיב. ינאי דיטש,
יוסי שלי ואייל סיסו בוועדת מנכ״לים/ינאי דיטש

ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים: "אני מודה לחבר הכנסת ארז מלול, אחד מחברי הכנסת היחידים שלא רואים את ענף השיפוצים והעובדים שלו כשקופים. כולי תקווה שהעזרה שלו וההחלטות האחרונות יובילו לעתיד טוב יותר עבור הענף. גם היום ובכל יום עד אשר תתקבל ההחלטה הסופית חשוב להגיד כי לא נוכל לשקם את הצפון והדרום והחזיר את הארץ למצבה הקודם בלי עזרת המדינה בהעסקת עובדים זרים וגיבוש מתווה ייעודי לענף השיפוצים".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully