וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יקר מוגזם, ועדיין - מספר רוכשי דירה ראשונה הכפיל את עצמו בשנה האחרונה

10.6.2024 / 13:00

למרות שיוקר המחיה חוגג: בחודש אפריל האחרון נרשמו 4,254 עסקאות של רכישת דירה ראשונה - גידול חד של 97% בהשוואה לאפריל אשתקד | איזו עיר הכי מבוקשת עבור רוכשי דירה ראשונה? דוח הכלכלן הראשי באוצר מציג נתונים מרתקים

זוג צעיר נכנס לדירה חדשה. ShutterStock
זוג צעיר נכנס לדירה חדשה/ShutterStock

המשבר הופך להזדמנות? המלחמה הכניסה את המשק הישראלי כולו לטלטלה כלכלית משמעותית, עם העלאה בלתי נסבלת של מחירים ותשלומי מיסים המכבידה על כל משקי הבית במדינה ללא יוצא מן הכלל. עם זאת, נראה כי המשבר הגדול מביא עימו גם הזדמנויות בשוק הדיור, כאשר במסגרת הזינוק שנרשם באפריל האחרון ברכישת דירות חדשות ויד שנייה, נתונים מעודכנים חופשים כי רוכשי הדירה הראשונה מצליחים להצטרף לחגיגה.

לפי דוח שמפרסם היום (ב') הכלכלן הראשי באוצר - בחודש אפריל האחרון נרשמה עלייה חדה ברכישות דירה ראשונה, המסתכמות ב-4,254 דירות, כולל בסבסוד ממשלתי. מספר זה מהווה גידול של 97% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אפריל 2023 - אז גם נרשמה אחת הרמות הנמוכות בסקטור הזה בבחינה היסטורית.

כמו כן, ללא רכישות בסבסוד ממשלתי (תכניות דירה בהנחה, מחיר מטרה וכו'), מספר העסקאות בשוק החופשי באפריל הגיע ל-3,691 דירות - המהוות גידול חד אף יותר של 115% לעומת אפריל אשתקד. למרות הגידול המרשים, נרשמה ירידה מתונה של 3% בהשוואה לחודש מרץ, וזאת בעיקר בשל מיעוט ימי העבודה במהלך חג הפסח.

מספר הדירות שנרכשו בסבסוד ממשלתי משנת 2016. הכלכלן הראשי באוצר, צילום מסך
מספר הדירות שנרכשו בסבסוד ממשלתי משנת 2016/צילום מסך, הכלכלן הראשי באוצר

כידוע, הסבסוד הממשלתי משחק תפקיד מרכזי ברכישות דירה ראשונה. על פי הדוח, בחודש אפריל עמד מספר הרכישות בסבסוד ממשלתי בלבד על 563 דירות, גידול של 28% לעומת אפריל אשתקד. עם זאת, נרשמה ירידה של 30% בהשוואה לחודש מרץ, גם כאן בעקבות השפעת חג הפסח ומיעוט ימי העבודה.

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה

הזדמנויות לצעירים: באר שבע ורחובות מובילות ברכישות

בפילוח גיאוגרפי עולה כי אזור באר שבע הוביל את רכישות דירה ראשונה בשוק החופשי, עם 650 דירות שנרכשו, גידול של 126% לעומת אפריל אשתקד. האזור הוא היחידי שרשם גידול ברכישות גם בהשוואה לחודש מרץ, עם עלייה של 3%. נתונים אלו מצביעים על מגמה של צעירים ממרכז הארץ המנצלים את ההזדמנויות ומבצעים רכישות "על הנייר" בתנאי מימון נוחים שמציעים הקבלנים.

אזור רחובות אף הוא רשם רמה גבוהה של רכישות דירה ראשונה, עם 614 דירות, גידול של 167% לעומת אפריל אשתקד.

המגמה הנוכחית מראה כי צעירים רבים מוכנים לקחת על עצמם את ההתחייבות לרכישת דירה, תוך ניצול תנאי המימון הנוחים שמציעים הקבלנים. בכך, הם מחזקים את השוק ומציבים אותו על מסלול של צמיחה מחודשת, למרות האתגרים הכלכליים הרבים.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully