וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיפשנו עבורכם דירות עד חצי מיליון שקל בישראל, וזה מה שמצאנו

עודכן לאחרונה: 6.6.2024 / 15:24

כ-50 אלף ישראלים יוצאים לחפש דירות בקפריסין וביוון בעקבות המחירים הזולים לדירות במרחק הליכה מהים. האם גם בישראל אפשר עדיין למצוא דירות זולות במחירי מציאה? יצאנו לבדיקה ארצית, בסיוע מחלקת המחקר של מדלן

רחוב בבא סאלי, דימונה. שמעון אפרתי,
רחוב בבא סאלי, דימונה/שמעון אפרתי

המדריך לתרים אחר הזדמנויות: ישראלים רבים, בין אם אלה המחפשים נכס להשקעה או עבור מגורים, נתקלים בחוסר זמינות משווע של דירות המוצעות למכירה במחירים אטרקטיביים של פחות ממיליון שקל, שלא לדבר על דירות עד חצי מיליון בהן עוסקת הכתבה. בכל שנה שעוברת נראה כי החלום לרכישת נכס במחיר שפוי הולך ומתרחק.

על פי נתוני הלמ"ס שפורסמו לאחרונה עולה כי בשנה האחרונה חלה התייקרות של 1.1% במחירי הדירות בישראל, כאשר את התייקרות מוביל מחוז ת"א עם קפיצה של 2.2%. עוד עולה כי המחיר הממוצע של דירה בישראל הגיע ברבעון הראשון של השנה ל-2.33 מיליון שקל, עלייה של 3.1% לעומת הרבעון הקודם ושל 8.1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

רגע לפני שזונחים את החלום, או מתחילים לחפש נכס בחו"ל, בעזרת לוח מדלן הצלחנו לאתר מספר נכסים במחיר מציאה של עד 500,000 שקלים (כ-100 אלף יורו פחות או יותר). הדירות נמצאות בפריפריה, בערים הפופולריות על משקיעים ועל סטודנטים. חלקן בקרבה לים, בקרבה למרכזי ערים ובמיקום נוח. הנה כמה מהם:

פרח במדבר

בשכונת "פרחי ארצנו" בחלקה הדרומי של העיר דימונה, אפשר למצוא מספר נכסים למכירה, כאשר מחירן הממוצע עומד על 500,000 שקל, ומחיר השכירות הממוצע בשכונה עומד על 1,800 שקל. ברחוב הבבא סאלי, למשל, מוכר שמעון אפרתי נכס בבניין פינתי לאחר השבחה, בקומה ראשונה. מדובר על דירת 2.5 חדרים, בגודל של 47 מ"ר עם אופציה להרחבה, ובמחיר מציאה של 440,000 שקל.

נכס נוסף בדימונה עם מחיר אטרקטיבי, נמצא במיקום מרכזי מעל לתחנה המרכזית בעיר, בצמוד לקניון החדש - דמרי סנטר. מדובר על דירת 3 חדרים ברחוב בן גוריון, בגודל של 58 מ"ר בקומה רביעית, הסמוכה לבתי ספר תיכוניים ויסודיים. ירין פצחול מאינדיגו נכסים, שמטפל בדירה, מציע אותה במחיר מציאה של 500 אלף שקל.

בן גוריון, דימונה. ירין פצחול אינדיגו נכסים,
בן גוריון, דימונה/ירין פצחול אינדיגו נכסים

בנוסף, בשבוע שעבר חשפנו בוואלה נדל"ן את העסקה הזולה ביותר שנסגרה, ככל הנראה בשנת 2024 כולה. מדובר בדירה קטנה בדימונה - עם 2.5 חדרים ללא מרפסת, קומת קרקע מתוך 5 קומות בבניין ישן ללא מעלית. חשוב לציין כי מיקומה של הדירה בשכונה (גם היא בקרבת דמרי סנטר) הופך את הדירה למבוקשת לשכירות.

הדירה, אשר ממוקמת ברחוב המעפיל 1215 בדימונה, בגודל של 54 מ"ר סך הכול (42 מ"ר בטאבו), נמכרה עבור סכום זעום של 380 אלף שקל בלבד - מחיר שלא ניתן לראות עוד כמותו בישראל 2024. הסכום הכולל של הדירה מהווה מחיר נדיר של 7,037 שקל למ"ר - נמוך משמעותית מהממוצע בדימונה, אשר עומד על 8,536 שקל למ"ר בדירות 3 חדרים, ולא נדבר כמובן על הממוצע הארצי שגבוה פי 3.

רחוב המעפיל 1215, דימונה. Google maps - street view, צילום מסך
רחוב המעפיל 1215, דימונה/צילום מסך, Google maps - street view

בירת הנגב, ערד ועיר הנופש

לאלו המחפשים דירה מעולה למגורים או להשקעה בעיר הסטודנטים הדרומית, תומר בוחבוט מאנגלו סכסון באר שבע מציע נכס בשכונה ו' הפופולרית בבירת הנגב: דירת סטודיו משופצת בגודל 25 מ"ר, הסמוכה לתחבורה ציבורית, מרכז מסחרי, סופר, מאפיות, בתי ספר וגני ילדים. הדירה ממוקמת בקומה הרביעית, ומחירה עומד על סכום של 450 אלף שקל.

באותו מחיר יכולתם גם למצוא דירת 2 חדרים ברחוב אליהו הנביא, שכונה ד'. הדירה, בגודל 52 מ"ר, ממוקמת בקומה ה-6 מתוך 14, עם מעלית (דבר שאינו נפוץ בשכונה הוותיקה) ונמכרה עבור 450,000 שקל בתיווך רי/מקס פלוס.

נכס נוסף בבירת הנגב הוא דירת 2 חדרים, בגודל 52 מ"ר, בקומה ה-9 במגדלי גילת, מרחק הליכה מאוניברסיטת בן גוריון. הנכס נמצא בשכונה ד' ברחוב אליהו הנביא 2 במצב שמור, במחיר 455,000 שקל.

דירת סטודיו בשכונה ו', באר שבע. תומר בוחבוט, אנגלו סכסון באר שבע,
דירת סטודיו בשכונה ו', באר שבע/תומר בוחבוט, אנגלו סכסון באר שבע

עוד בבאר שבע, תוכלו למצוא דירת חדר משופצת בשכונה ג' המתחדשת, בגודל 36 מ"ר במיקום מרכזי ומבוקש, בבניין מתוחזק ונקי משתלמת להשקעה או למגורים. באזור יש מכללות בתי ספר ומעונות, תחבורה ציבורית סופר ובסמוך לפארק המעפילים, במחיר של ‏430,000 ‏שקל.

בשכונת יעלים שבערד, דירת 2.5 חדרים מתוחזקת ומוארת ברחוב בן יאיר אלעזר מוצעת כעת למכירה ב-470 אלף שקל על ידי המתווך שמואל יוסף ממשרד פריסייל ערד. הדירה, בשטח של 50 מ"ר, נמצאת בקומה 3 מתוך 3, ללא מעלית, אך היא במצב טוב, קרובה למרכז ומושכרת כעת - מה שעשוי לעניין משקיעים.

דירת 2.5 חדרים בשכונת יעלים, ערד. שמואל יוסף, פריסייל נדל"ן,
דירת 2.5 חדרים בשכונת יעלים, ערד/שמואל יוסף, פריסייל נדל"ן

תמיד חלמתם לגור 7 דקות נסיעה ממימיו התכולים של ים סוף? עיר דרומית נוספת החביבה במיוחד על ישראלים היא אילת, ומסתבר שגם בשנת 2024 אפשר למצוא בה נכסים במחיר אטרקטיביים.

אחת העסקאות האטרקטיביות שמוצעות כיום: דירת סטודיו בגודל 14 מ"ר הנמצאת במגדלי פאלס שבשכונת אורים, בחלקה המערבי של העיר, מרחק דקות ספורות מחופי הים הפופולריים של אילת. הדירה ממוקמת בקומה 6 מתוך 10 קומות. לדברי עידן קורנפלד מקורנפלד נכסים, מדובר בדירה משופצת שיכולה להתאים גם להשכרה יומית. מחיר הנכס הוא 450,000 שקל.

דירת סטודיו בגודל 14 מ"ר הנמצאת במגדלי פאלס שבשכונת אורים, אילת. עידן קורנפלד,
דירת סטודיו בגודל 14 מ"ר הנמצאת במגדלי פאלס שבשכונת אורים, אילת/עידן קורנפלד

נעבור קצת צפונה

החלק הצפוני של הרשימה מתמקד באזור חיפה, שם ניתן למצוא דירות חדר-שני חדרים, לעתים גם עם חצר, במחירים של עד חצי מיליון שקל.

לדוגמה, ברחוב שדרות הציונות שבשכונת ואדי ניסנאס, מוצעת כיום דירה שעונה על הנתונים הנ"ל. לדברי המוכר, רוברט רחייל, הדירה קרובה למושבה הגרמנית, לתחנת רכבת, ולתחנות אוטובוס המחברות לכל מקום בעיר. מדובר בדירה של חדר וחצי בגודל 40 מ"ר בקומת קרקע, בעלת כניסה נפרדת ומחסן, וכל זה במחיר של 485,000 שקל בלבד.

ואדי ניסנאס, חיפה. רוברט רחייל,
ואדי ניסנאס, חיפה/רוברט רחייל

גם בחיפה עיר תחתית אפשר למצוא הזדמנויות: ברחוב העצמאות, לב העיר התחתית - ממש מול תחנת הרכבת, תוכלו למצוא דירת סטודיו משופצת של 30 מ"ר, קומה 2 מתוך 4, בניין מסודר עם מעלית. הסטודיו מתאים למגורים, משרד ותקופות קצרות עם פוטנציאל תשואה גבוה.

בנסיעה קצרה לקריות, תוכלו למצוא בשכונה האסיף בקריית אתא דירת 2 חדרים משופצת של 40 מ"ר ברחוב נווה חן. הדירה, שממוקמת בקומת קרקע בבניין רב קומות, מוצעת למכירה על ידי המתווך מוריאל קדוש בעבור 500 אלף שקל. הדירה מושכרת כיום ב-2,600 שקל לחודש, ומציעה תשואה של 6.5% מהשכירות.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully