וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תאמינו מה אפשר למצוא בחו"ל - במחיר שנמכרה השבוע הדירה הזולה בארץ

עודכן לאחרונה: 30.5.2024 / 13:08

השבוע הראנו את הדירה הזולה בארץ שנמכרה בדימונה ב-380 אלף שקל. בישראל זו מציאה, בעולם גרוטאה ששווה חצי מחיר במקרה הטוב. אילו דירות אפשר לקנות בסכום הזה בחו"ל? עופר פטרסבורג יצא לטיול סביב העולם עד מאה אלף אירו

שביל כניסה לבית פרטי עם שני עציצים זהים משני הצדדים. ShutterStock
עד מאה אלף אירו: לא תאמינו איזה דירות תוכלו למצוא בחו"ל/ShutterStock

הבדל של שמים וארץ: לפני מספר ימים הכרזנו בהתרגשות על הדירה הזולה בארץ שנמכרה השבוע. מדובר בדירה קטנה של 54 מ"ר בדימונה, עם 2.5 חדרים ללא מרפסת, קומת קרקע מתוך 5 קומות בבניין ישן ללא מעלית - שנמכרה בעבור 380 אלף שקל "בלבד".

המחיר מבטא סכום זעום באופן בולט במונחי ישראל פוסט קורונה - של 7,307 שקל למ"ר, נמוך משמעותית מהממוצע למ"ר במדינה כולה שעמד נכון לסוף 2023 על יותר מ-23 אלף שקל.

ועדיין, לצד החגיגות, מדובר בסכום שאינו נגיש למרבית משקי הבית בישראל, עבור דירה קטנה, במיקום יחסית מרוחק מהמרכז ולא פופולרי, שדורשת שיפוץ של 40 אלף שקל לפחות כדי להפוך אותה ראויה למגורים.

באותו מחיר, למשל, יכולתם לקנות דירה מול הים ביוון, דירה מרוהטת במיקום מרכזי בבוקרשט בירת רומניה או טירה קטנה עם שטח אדמה בפורטוגל.

עד מאה אלף אירו: הדירות שתוכלו למצוא בחו"ל

נכון להיום, כ-50 אלף ישראלים משקיעים בקפריסין וביוון בעקבות המחירים הזולים. כ-100 אלף אירו לדירה קטנה במרחק הליכה מהים. "קניתי דירה באתונה 2 חדרים", מספר חבר. שילם לפני שנה וחצי 80 אלף אירו וכבר נהנה מעליית ערך של 20%.

הישראלים הם בעיקר מחפשי מציאות. מציעים לדוגמה להשקיע במעונות סטודנטים בלב אתונה בסמוך לאוניברסיטאות מ-100 אלף אירו בלבד. הדירות, כך מבטיחים בפרסומים, נרשמות בטאבו על שם הרוכשים, ומשקיעים ייהנו מחוזה שכירות חתום כתוצאה משיתוף פעולה עם האוניברסיטה, עם תשואות המשקפות כ-6.6% תשואה בשנה שעולה במשך השנים עד לתשואה של כ-7.6%.

מדובר בדירות במתחם "Laurel" באתונה, הצפוי להתאכלס בינואר 2025, ומציע 57 דירות סטודיו מרוהטות ומאובזרות בגודל של 17-21 מ"ר במיקום מרכזי של כ-2 קילומטר בלבד מהאקרופוליס, מכיכר סינטגמה המרכזית ובגישה נוחה לתחבורה ציבורית ולמרכז העיר.

אתונה אקרופוליס יוון. Shutterstock, ShutterStock
אתונה אקרופוליס יוון/ShutterStock, Shutterstock

כל מי שלוקח את הרכבת מאתונה לנמל פיראוס מבחין באזורי העוני האיומים. שם, אפשר למצוא דירות גדולות יותר, וישנות, במחירים של 100 אלף אירו, אבל אף אחד לא רוצה להיתקע עם פליטים שמשתלטים על הדירה ולא משלמים.

גם בבוקרשט בירת רומניה תוכלו למצוא הזדמנויות: דירה חדשה ומרוהטת במקום טוב תעלה עד ל-120 אלף אירו, ו-100 אלף אירו אחרי מיקוח. "גם את המע"מ אפשר לקזז אם רוכשים על שם חברה ברומניה, כך שאפילו בפחות מ-100 אלף אירו", מסביר דוד מלכא, יזם ישראלי המוכר דירות בבוקרשט.

בפורטוגל, אם קצת נתרחק מהמרכז לכפרים החלומיים, נמצא טירות קטנות ומתוקות עם שטח אדמה ב-28 אלף אירו בלבד. בערים שונות במערב גרמניה אפשר למצוא דירות סטודנטים ב-100 אלף אירו ופחות. גם בארה"ב אפשר עדיין למצוא שכונות ובהן דירות עד 90 אלף דולר.

בין דימונה לפוקט: 7 דירות שנמכרו מסביב לעולם עד מאה אלף אירו

סופיה, בולגריה

מחיר: 92,000 אירו

דירה בגודל 55 מ"ר ו-2 חדרים, כולל סלון וחדר שינה. הדירה ממוקמת בשכונה מתפתחת במרחק של 15 דקות נסיעה ממרכז העיר. כוללת מטבח מאובזר, מרפסת קטנה וחניה פרטית. נמכרה במרץ 2024.

סופיה מציעה שילוב של היסטוריה עשירה, חיי לילה תוססים ועלויות מחיה נמוכות יחסית. העיר מתפתחת במהירות עם השקעות רבות בתשתיות, מה שהופך אותה ליעד אטרקטיבי להשקעה בנדל"ן.

אלמריה, ספרד

מחיר: 94,000 אירו

דירת 2 חדרים בגודל 65 מ"ר הממוקמת בקומת קרקע של בניין מגורים. הדירה כוללת סלון מרווח, מטבח פתוח ומודרני, ושני חדרי אמבטיה. בקרבת חוף הים ומרכזי קניות. נמכרה בינואר 2024.

אלמריה נמצאת בחוף הדרומי של ספרד ומציעה חופים נהדרים, מזג אוויר חם ויבש, ועלויות מחיה נוחות. האזור ידוע גם בזכות האטרקציות התיירותיות שבו כמו טירות היסטוריות ושווקים מקומיים.

הרקליון, כרתים, יוון

מחיר: 95,000 אירו

דירה בגודל 60 מ"ר ו-3 חדרים - סלון, שני חדרי שינה ומטבח. ממוקמת בקומה השנייה של בניין מגורים עם מעלית. ישנה גישה נוחה לתחבורה ציבורית וחנויות מקומיות. נמכרה בפברואר 2024.

הרקליון היא הבירה של כרתים ואחת הערים העתיקות ביותר ביוון. העיר מציעה חיי תרבות עשירים, חופים יפיפיים ואווירה ים-תיכונית. בנוסף, יוקר המחיה נמוך מה שהופך את האזור לאטרקטיבי למגורים והשקעה.

פורטימה, אלגארבה, פורטוגל

מחיר: 93,000 אירו

דירה בגודל 50 מ"ר עם 2 חדרים, כולל סלון, חדר שינה, מטבח וחדר רחצה. ממוקמת בקרבת חופים יפים ואטרקציות תיירותיות פופולריות. הדירה כוללת גם מרפסת עם נוף לים. נמכרה בדצמבר 2023.

אזור אלגארבה ידוע בזכות החופים היפים, מזג האוויר הנוח והשקט היחסי. פורטימה מציעה חיי קהילה נעימים, מסעדות מצוינות ואווירה רגועה. יתרה מכך, האזור מתפתח מהר ויש בו פוטנציאל להשקעה טובה.

קרקוב, פולין

מחיר: 93,000 אירו

דירה בגודל 55 מ"ר ו-2 חדרים. כוללת סלון מרווח, חדר שינה, מטבח וחדר רחצה. ממוקמת במרכז העיר, קרובה לאוניברסיטאות ולמוסדות תרבותיים. נמכרה בפברואר 2024.

קרקוב היא אחת הערים העתיקות והיפות בפולין, עם היסטוריה עשירה ואוניברסיטאות מובילות. העיר מציעה חיי תרבות עשירים, מוזיאונים, מסעדות ושווקים. עלויות המחיה הנמוכות הופכות את קרקוב ליעד אטרקטיבי למגורים ולהשקעה.

פוקט, תאילנד

מחיר: 92,000 אירו

דירת סטודיו בגודל 45 מ"ר עם מרפסת פרטית. הדירה ממוקמת בקומפלקס מודרני הכולל בריכת שחייה, חדר כושר ואבטחה 24/7. קרובה לחופים פופולריים ולמרכזי קניות. נמכרה במאי 2024.

פוקט היא אחד היעדים התיירותיים הפופולריים ביותר בתאילנד עם חופים טרופיים, מסעדות, חיי לילה ואטרקציות רבות. האזור מציע גם אפשרויות רבות להשקעה בנדל"ן, עם תשואה גבוהה יחסית.

פלאיה דל כרמן, מקסיקו

מחיר: 95,000 אירו

דירת חדר בגודל 40 מ"ר בפרויקט מגורים מודרני. כוללת סלון עם מטבח פתוח, חדר שינה נפרד וחדר רחצה. ממוקמת במרחק הליכה מחוף הים וממרכז העיר. נמכרה באפריל 2024.

פלאיה דל כרמן היא עיירת חוף פופולרית בים הקריבי המקסיקני ומציעה חופים מרהיבים, חיי לילה סוערים ואפשרויות מגוונות לפנאי. העיר מושכת תיירים רבים, מה שהופך אותה למיקום מצוין להשקעה בנדל"ן.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully