וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיכינו, חיכנו, וזה סוף סוף קורה: בית חולים חדש יוקם בישראל

עודכן לאחרונה: 5.5.2024 / 19:22

לאחר יותר מעשור: ממשלת ישראל אישרה את הצעת ההחלטה על ההקמה והתפעול של בית חולים חדש ונוסף בבאר שבע. בית החולים החדש יתוכנן, יוקם ויופעל על ידי אחד מבתי החולים הנחשבים בעולם. מתי הוא צפוי להיפתח?

הדמיה: בית החולים החדש בבאר שבע. איתי יאיש,
הדמיה: בית החולים החדש בבאר שבע/איתי יאיש

בהמשך לפרסום ראשון בוואלה כי נפתר מאבק ארוך שנים שתקע את הקמת בית החולים בבאר שבע במשך יותר מעשור: היום (א') אישרה הממשלה את ההחלטה שהושגה, וקובעת כי התכנון ההקמה והתפעול של בית החולים החדש בבאר שבע יהיה במודל משותף לקופות החולים מאוחדת ולאומית, כאשר הבעלות בבית החולים תהיה של קופות החולים, וההפעלה באמצעו בית החולים שיבא.

החלטה זו מגיעה בסיומה של עבודת מטה מאומצת שהובילו מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ומנכ"ל משרד האוצר שלומי הייזלר, ובה לקחו חלק משרד הבריאות, אגף התקציבים, החשב הכללי והממונה על השכר באוצר. עבודת המטה הביאה לפריצת דרך והסכמות באשר לאופן יישום ההחלטה לטובת שיפור איכות והיקף שירותי הבריאות לתושבות ותושבי הדרום, לצד המשך העמקת הטיפול בקהילה והקמת בית החולים החדש באופן המהיר, היעיל והאיכותי ביותר.

מתי צפוי להיפתח בית החולים החדש?

בית החולים החדש שאמור להיפתח עד לשנת 2028 יכלול בסופו של דבר כ-600 מיטות ויכלול את מגוון השירותים שישתלבו בשירותי האשפוז והקהילה בדרום הארץ. אישור החלטה זו על ידי הממשלה סוללת את הדרך ליישום החלטת הממשלה מ-2014 שבה הוחלט לראשונה על הקמת בית חולים חדש בבאר שבע.

בית החולים החדש צפוי לחזק את הרפואה בדרום הארץ להביא לידי ביטוי את היתרונות הגלומים בבעלות משותפת של קופות החולים הקטנות ומרכז רפואי בעל ניסיון ויכולת למשוך אליו כוח אדם וההשפעות החיוביות של אלה על מבנה התחרות בשוק הבריאות ולצמצום פערים בנגישות לשירותי בריאות בדרום הארץ.

"יום היסטורי למדינת ישראל ולמערכת הבריאות הישראלית"

אוריאל בוסו, שר הבריאות: "היום הוא יום היסטורי למדינת ישראל ולמערכת הבריאות הישראלית. מדובר בהחלטה פורצת דרך שתחולל שינוי משמעותי במערכת הבריאות בכלל ובאזור הנגב בפרט. החלטת הממשלה קובעת שלראשונה בהיסטוריה של מערכת הבריאות - בית החולים יהיה בבעלות משותפת של שתי קופות החולים. מהלך זה גם יגביר את התחרות והיכולות של כלל קופות חולים בתחום מערך האשפוז. את התכנון, ההקמה וההפעלה של בית החולים שמנו בידיים המקצועיות והמנוסות של המרכז הרפואי שיבא - כך אנחנו מבטיחים להעניק למטופלים ולמטופלות באזור הנגב - את כל הניסיון, כוח האדם המצוין, הידע והיכולות הייחודיות של אחד מעשרת בתי החולים הטובים בעולם".

"הקמת בית חולים חדש בנגב הוא אבן דרך משמעותית במימוש החזון לצמצום פערים בין פריפריה למרכז ולמתן זכות שווה לשירותי בריאות ורפואה מתקדמים ומקצועיים לכל אזרח במדינת ישראל, ללא קשר למקום מגוריו. היום אנחנו לא מדברים על צמצום פערים - היום אנחנו מצמצמים אותם בפועל. אני מבקש להודות לידידי, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על הגיבוי תמיכה, ותודה מיוחדת ליו''ר תנועת ש''ס הרב אריה דרעי, שעוד במועד החתימה על ההסכמים הקואליציוניים התעקש על קידום והשלמת המהלך החשוב הזה".

בצלאל סמוטריץ, שר האוצר: "אישרנו בישיבת הממשלה את הקמת בית החולים הנוסף בבאר שבע שייתן מענה לצרכי הרפואה הקריטיים בדרום הארץ ויעזור בצמצום הפערים בין הפריפריה למרכז. בית החולים הזה שייבנה בשיתוף פעולה בין בית החולים 'שיבא'- תל השומר לקופות החולים מאוחדת ולאומית יצור תחרות חיובית בדרום ויהיה צעד שיחזק מאד את שירותי הרפואה בבאר שבע. זוהי בשורה אדירה לבאר שבע ולכל תושבי הנגב. אני רוצה להודות לידידי שר הבריאות אוריאל בוסו, לראש העיר באר שבע מר רוביק דנילוביץ', למנכ"לי המשרדים, למנכ"ל שיבא הפרופסור יצחק קרייס, למנכ"לי קופות החולים ולכל העוסקים במלאכה. עושים ציונות בנגב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
בית חולים סורוקה בבאר שבע, 4 ביוני 2020. ראובן קסטרו
בית חולים סורוקה בבאר שבע, 4 ביוני 2020/ראובן קסטרו

רוביק דנילוביץ', ראש העיר באר שבע, חוגג את אישור הממשלה: "זהו רגע היסטורי-סוף סוף יוצאים לדרך. אני יוצא עכשיו מישיבת הממשלה שקיבלה החלטה היסטורית, לשדרוג מערכת הבריאות של תושבי הנגב. בהתאם לדרישתנו, נבחר כמפעיל המרכז הרפואי שיבא, אחד מעשרת בתי החולים הטובים בעולם, לתכנן ולהקים את המרכז הרפואי השני בבאר שבע. שיתוף הפעולה של שיבא יחד עם קופות החולים לאומית ומאוחדת, יחזק גם את הרפואה בקהילה, ויתן מענה חיוני לבריאות הציבור. לאחר מאבק של למעלה מעשור, הצלחנו להפוך את החזון למציאות של ממש. כעת, אין יותר תירוצים! עיריית באר שבע השלימה כבר לפני מספר שנים את התכנון הסטטוטורי והשטח זמין לביצוע המגה פרויקט. צריך לצאת מיד לתכנון מפורט ובלי להתמהמה, להקים את בית החולים החדש, בפרק זמן הקצר ביותר".

"בנוסף, יש לפעול מיידית להכשרה של כוח אדם רפואי על כל מרכיביו, להגדיל את מספר הסטודנטים לרפואה באופן משמעותי, בדגש על כך שתינתן העדפה לבנות ובני הדרום. פערים של עשרות שנים במערכת הבריאות מתחילים להיסגר היום. ובהזדמנות הזו חשוב לי להביע הערכה, דווקא בימים אלו, למרכז הרפואי סורוקה המרכזי בנגב, שמשרת אותנו בנאמנות ובמקצועיות לאורך כל השנים. אני בטוח שימשיך כך כבית חולים מרכזי בנגב. הערכתנו הגדולה לשר הבריאות הקודם, הרב אריה דרעי, לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' ולשר הבריאות, אוריאל בוסו, שיחד עם מנכ"לי משרדי הבריאות והאוצר: משה בר סימן טוב ושלומי הייזלר, שהקשיבו לבקשה שלנו ושינו את ההחלטה שאיפשרה לשיבא לנהל את בית החולים החדש. אני רואה בבית החולים השני, עליו נלחמתי מיום כניסתי לתפקיד, עוגן מרכזי נוסף לעיר המטרופולין, לצד שדרוג מערך הבריאות ושיפור איכות ותוחלת החיים, גם אלפי מקומות תעסוקה חדשים, חיבור לרובע החדשנות, לסטארטאפיסטים ולמחקרים בינלאומיים וכמובן כמנוע צמיחה כלכלי לעיר באר שבע ולדרום כולו. עכשיו, קדימה לעבודה".

פרופ' יצחק קרייס, מנהל המרכז הרפואי שיבא: "שילוב הכוחות עם השותפות שלנו בפרויקט זה יביא עידן חדש של רפואה ציבורית איכותית לנגב ולאזרחי מדינת ישראל כולה. שיבא גאה ונכון להוביל את הקמתו של בית החולים החדש בנגב. בית החולים שנקים יהיה בית חולים של העתיד - חדשני ופורץ דרך, אשר יציב את המטופל במרכז ויציע גם לתושבות ותושבי הדרום רפואה בסטנדרט בין לאומי. מדובר בשליחות ציונית אשר מביאה לידי ביטוי את הערכים שלאורם פועל שיבא -מחויבות לרפואה ציבורית מובילה עולמית ולמצוינות מקצועית. המחויבות הלאומית הזאת היא חלק ממה שהופך את שיבא לבית חולים מהטובים בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully