וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנה מברלין: מי רוצה לגור בביתו של שר התעמולה הנאצי, יוזף גבלס?

עודכן לאחרונה: 5.5.2024 / 11:01

כבר עשורים שברלין מנסה למסור במתנה אחוזת נופש שהייתה בעבר בבעלות שר התעמולה של אדולף היטלר, יוזף גבלס, ולא מצליחה. רגע לפני שהיא מחליטה להרוס את המתחם ההיסטורי שאינו בשימוש, ברלין מנסה שוב

הוילה שנבנתה על ידי יוזף גבלס בברלין. XopheRobin@, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הוילה שנבנתה על ידי יוזף גבלס בברלין/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, XopheRobin@

בירת גרמניה, ברלין, הנחשבת גם לאחת מ-16 המדינות המרכיבות הרפובליקה הפדרלית של גרמניה, מנסה כבר עשורים למסור "מתנה" לכל דורש, וממשיכה להיכשל שוב ושוב. המתנה: וילה כפרית, המשתרעת על שטח של 42 דונם לצד אגם גדול ופסטורלי, שהייתה בעבר בבעלותו של שר התעמולה הנאצי, אחד מבעלי בריתו הקרובים ביותר של היטלר, יוזף גבלס.

"אני מציע לכל מי שרוצה לתפוס בעלות על המתחם במתנה מברלין, שיעשה זאת עכשיו, אחרת לא תהיה לנו ברירה אלא לבצע את ההריסה שכבר התכוננו אליה", אמר שר האוצר של ברלין, סטפן אוורס, לסוכנות חדשות גרמנית.

בעשורים האחרונים ברלין ניסתה שוב ושוב למסור את המתחם לרשויות הפדרליות או למדינת ברנדנבורג, שבה שוכנת הווילה, על מנת להפסיק ולשלם על תחזוקה ואבטחה של המתחם, שאינו נמצא בשימוש. אוורס חידש כאמור את הקריאה לתפיסת בעלות על הנכס ביום חמישי האחרון, וקרא להציע הצעות לייעוד שישקף את ההיסטוריה של האתר. הוא לא אמר אם יישקלו גם הצעות של אנשים פרטיים.

יוזף גבלס. Keystone, GettyImages
יוזף גבלס/GettyImages, Keystone

גבלס בנה את הווילה היוקרתית בשנת 1939, השנה בה התחילה מלחמת העולם השניה, באתר מיוער המשקיף על אגם בוגנזי ליד העיירה ונדליץ, כ-40 ק"מ צפונית לברלין. המקום שימש עבורו כמפלט מברלין, שם התגורר עם אשתו וששת ילדיו. בתקופת המלחמה השתמש גבלס באחוזה ובשטחה כדי לבדר מנהיגים, אמנים ושחקנים נאצים. המקום אף נחשב כקן אהבה לעניינים סודיים.

לאחר המלחמה, המתחם העצום שימש לזמן קצר כבית חולים, ולאחר מכן השתלט על ידי אגף הנוער של המפלגה הקומוניסטית המזרח-גרמנית, שהקימה מרכז הכשרה, הכולל מספר גושי מגורים גדולים.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
יוזף ומגדס גבלס עם ילדיהם. AP
יוזף ומגדס גבלס עם ילדיהם/AP

לאחר איחוד גרמניה ב-1990, הבעלות על האתר חזרה למדינת ברלין. עם זאת, היא לא מצאה בו שימוש. מאז, הפך האתר לאטרקציה לטיולי יום עבור סקרנים שיכולים לפלס את דרכם בשטח המיוער ולהציץ מבעד לחלונות מהרצפה עד התקרה של הוילה.

גבלס חזר באופן קבוע לביתו בברלין בשלב האחרון של מלחמת העולם השניה. כזכור, הוא ואשתו הרגו את עצמם ואת ילדיהם עם כמוסות ציאניד בבונקר של היטלר בזמן שהכוחות הסובייטים הסתגרו. ביתה המפואר של המשפחה על אי בברלין נמכר במכירה פומבית ב-2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully