וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הענק מרגיעה: "אנו מחרימים את טורקיה כבר חצי שנה ומסתדרים מצוין"

עודכן לאחרונה: 5.5.2024 / 9:51

מנכ"ל שראל, חברת רכש מהגדולות בישראל לבתי חולים ממשלתיים, הנחה כבר לפני 6 חודשים לעצור רכש של מיליוני דולרים מטורקיה, ומכריז: "הם הנפגעים העיקריים מהחרם הזה, יש חלופות לא פחות טובות"

מחסן לוגיסטי של חברת שראל - מהמתקדמים באירופה. חברת שראל,
מחסן לוגיסטי של חברת שראל - מהמתקדמים באירופה/חברת שראל

עד כמה באמת ישפיע הניתוק מהכלכלה הטורקית על ישראל? טורקיה, מסתבר, מדורגת כיבואנית החמישית בגודלה לישראל - 5% מהסחורות. לפחות בתחום התרופות והציוד הרפואי מציל החיים השכלנו להתנתק הרבה קודם ולראות את הנולד, הודות למהלך תקדימי של חברת שראל.

"לא נרכוש ציוד ממי שמתכחש לזכות הקיום של ישראל", הכריז בנובמבר האחרון אבי בוסקילה, מנכ"ל שראל, אחת מחברות הרכש מהגדולות בישראל, המספקת ציוד רפואי ותרופות לבתי החולים הממשלתיים.

לדבריו, משמעות ההחלטה הזו בלבד עבור הטורקים היא הפסד מיידי של רכש בעשרות מיליוני שקלים, ומאות מיליוני שקלים בטווח הארוך יותר. בוסקילה כתב את הדברים במכתב שהפיץ בין מנהלי בתי החולים הממשלתיים בתגובה להתבטאויותיו של ארדואן לאחר השבעה באוקטובר, שהביעו תמיכה בלתי מתפשרת בחמאס ואף כללו אמירות קשות כנגד זכותה של ישראל להתקיים כמדינה".

כעת, כחצי שנה אחרי שעצר את הרכש מטורקיה, כשברקע המשק הישראלי והצרכנים מבוהלים מחרם הסחורות שהטיל ארדואן, בוסקילה מנסה להרגיע את הרוחות ומצהיר: "אנו בחברת שראל קיבלנו החלטה כבר לפני מספר חודשים להפסיק רכש במיליוני דולרים למערכת הבריאות מטורקיה, ומצליחים להסתדר יפה מאד בלעדיהם. ארדואן ואנטישמים כמוהו לא יפחידו אותנו. יש הרבה מאוד סוחרים טורקים שרוצים להמשיך לעבוד איתנו, שיחליפו את ארדואן ונדבר".

מנכ"ל שראל אבי בוסקילה. עופר וקנין,
אבי בוסקילה, מנכ"ל שראל/עופר וקנין

במכתב ששלח למנהלי בתי החולים הממשלתיים בישראל בחודש נובמבר 2023, הוסיף בוסקילה כי: "שראל כחברה ישראלית רואה כחלק ממחויבותה שלא לממן במשאביה ובמשאבי בתי החולים תוצרת ממדינה שהופכת בימים אלה לעוינת לנו וקוראת תיגר על קיומנו. לפי כך, שראל החליטה לפעול להפסקת הרכש מטורקיה ומציאת טובין חליפי באיכות גבוהה ובמחירים טובים". כעת, כאמור, בוסקילה מרגיע ומסביר כי המהלך הצליח.

נזכיר כי רק לאחרונה דיווחה חברת שראל על עסקה יוצאת דופן שסגרה - הכוללת רכישה של קומה שלמה בבניין המרלו"ג (מרכז לוגיסטי) החדש שהקימה בנתניה בעלות של כ-17.7 מיליון שקל. במסגרת העסקה, הקומה המסחרית, המשתרעת על פני 1,600 מטרים, נרכשה על ידי חברה מתחום האנרגיה, המחזיקה בקומה נוספת בבניין ששכרה לטווח ארוך, בשטח כולל המשתרע על פני 1,200 מ"ר.

בוסקילה אמר בנושא: "הבניין שבנינו הוא מבנה ייחודי שמספק אופציות והזדמנויות רבות. מעבר לכך שהבניין בעל מפרט טכנולוגי מתקדם, הקפדנו מאד גם על איכויות הבנייה והעיצוב שמאפשרות לנו למכור או להשכיר בעיקר קומות שלמות בבניין, ובכך אנו שומרים על צביון איכותי המאפיין בניינים מסחריים עם מיעוט בעלי נכסים ושוכרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully