וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעם זה סופי: הממשלה ביטלה את הקמת תחנת הכוח החדשה בחדרה

עודכן לאחרונה: 18.4.2024 / 13:11

המאבק שהוביל ראש עיריית חדרה, ניר בן חיים, לביטול ההחלטה להקים את תחנת הכוח OPC2 בחדרה, קיבל אתמול חותמת והסתיים בהצלחה מרובה לאחר שהממשלה החליטה לבטל את הקמת התחנה

ארובות תחנת כוח חדרה. ראובן קסטרו
ארובות תחנת כוח חדרה/ראובן קסטרו

אתמול (ד', 17.4), רגע אחרי סיום ישיבת הממשלה ורגע לפני פתיחת ישיבת המועצה בחדרה, קיבלו ראש עיריית חדרה, ניר בן חיים, עדכונים ישירים מהשרים מתוך ישיבת הממשלה, והתבשר כי היוזמה להקים את תחנת הכוח OPC2 בחדרה, בוטלה. בניגוד להחלטה ממאי 2023, הפעם מדובר בהחלטה לצמיתות. המשמעות: הנושא לא יעלה שוב לדיון.

נזכיר כי ראש העיר הוביל התארגנות של ראשי ערים ומועצות באזור כולו, בשיתוף איגוד ערים לאיכות הסביבה שרון כרמל, נגד התוכנית להקמת תחנת OPC2 בחדרה. המאמצים עברו לשולחן הפוליטי, כאשר בן חיים וסגנו, שלמה בוזגלו, הפעילו לחץ כבד על גורמי ממשלה לבטל את התוכנית להקים את התחנה בחדרה.

לפני כשבועיים נפגש בן חיים עם שר האנרגיה אלי כהן בכנס באילת וקיבל הבטחה מפורשת לפיה ההחלטה לא תעבור את הממשלה. בוזגלו קיבל הבטחה דומה משרת התחבורה מירי רגב וגם השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, הבטיחה לראש העיר וסגנו כי תתנגד בתוקף להקמת התחנה בחדרה.

"איכות החיים של תושבי חדרה והאזור אינה הפקר"

בן חיים: "איכות החיים של תושבי חדרה והאזור אינה הפקר. אנחנו נמצאים בעיצומם של מאבקים קשים מול הותמ"ל והות"ל במספר זירות, ואני מאושר ששרי הממשלה הבינו כי חדרה היא לא החצר האחורית של מדינת ישראל! אין מקום לעוד תחנת כוח בעיר, ואני מודה לשרים ובעיקר לאלי כהן, מירי רגב ועידית סילמן, על התגייסותם למאבק לטובת תושבי חדרה. בתקופה כה מורכבת וקשה, נחבק כל בשורה טובה מהסוג הזה ונמשיך להיאבק בכל החזיתות גם בנושאים האחרים שחשובים לאיכות חייהם של תושבי העיר והאזור כולו".

איגוד ערים לאיכות הסביבה שרון כרמל בירכה גם היא על החלטתה של הממשלה על דחיית הקמת תחנת הכוח OPC2 2 בחדרה. לדברי יו"ר האיגוד, עו"ד אלי אבוטבול, "אנו מברכים על כך שהתנגדותנו התקבלה ולא תוקם תחנת כוח נוספת OPC2 במרחב האיגוד, שכבר כיום רווי במזהמים. כפי שהצגנו בחוות הדעת המקצועיות שהגשנו לוועדות התכנון, הקמת תחנת כוח כזו הייתה פוגעת בבריאות ואיכות חיי תושבי המרחב ובאיכות הסביבה".

"כעת עלינו גם לוודא את סגירתן של יחידות 1-4 הפחמיות המזהמות בתחנת הכוח אורות רבין עד לסוף שנת 2025 - כפי שקבע היתר הפליטה החדש של התחנה. רק כך נבטיח שמירה על בריאות, איכות חיי התושבים ואיכות הסביבה", מסכם אבוטבול.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן
  • חדרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully