וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מישהו מנסה לדחוף להקמת שתי תחנות כוח מיותרות ומזהמות"

עודכן לאחרונה: 17.3.2024 / 9:59

במטרה לקדם שתי תחנות כוח נוספות, ובהן תחנה של OPC בחדרה, נקבע באופן תמוה ביום שני הקרוב דיון בנושא בות"ל. זאת, בניגוד להחלטת ממשלה 586 שהתקבלה בנושא וקובעת כי אין לאשר תכנון של תחנות אלו. ראש עיריית חדרה: "מעלה תמונה מדאיגה"

ארובות תחנת כוח חדרה. ראובן קסטרו
ארובות תחנת כוח חדרה/ראובן קסטרו

ראש עיריית חדרה, ניר בן חיים, מצטרף לדרישתו של אלעד פנחס, ראש אגף התכנון במשרד להגנת הסביבה, לביטול הדיון הצפוי ביום שני בות"ל במטרה לקדם שתי תחנות כוח נוספות, ובהן תחנה של OPC בחדרה. הדיון, שנקבע באופן תמוה ליום שני הקרוב מתקיים בניגוד להחלטת ממשלה 586 שהתקבלה במסגרת דיון בנושא הקמת תחנות כוח לייצור חשמל.

על פי ההחלטה האמורה שדנה בהקמת 4 תחנות כוח, אין להקים את תחנת OPC בחדרה ותחנה נוספת באזור קסם. "החלטת הממשלה, שהינה מוסד התכנון העליון לעניין זה, הובררה בצורה חדה כתער בדיון מיום 28.5.23 ובמסגרת החלטה 586 היא שאין לאשר תכנון של תחנות אלו. יש לקבל את החלטת מוסד התכנון העליון, הממשלה, ולהביא את התכניות הנ"ל לדיון נוסף בות"ל שתכליתו אחת, לקיים את החלטת הממשלה קרי לסגור את התוכנית", כתב בן חיים במכתב ששיגר לנתן אלנתן, יו"ר המועצה הארצית לתכנון.

כאמור, דרישה זו של ראש עיריית חדרה מגיעה לאחר פנייתו של מנהל אגף התכנון במשרד להגנת הסביבה, אלעד פנחס, שמעלה הסתייגות נוספת לקידום התוכנית. לדבריו, רשות החשמל והחברה המנהלת את הקמת תחנת הכוח, לא העבירו נתונים כנדרש מהם על מנת לקיים דיון נוסף בתוכנית, כך שלמעשה אין כל חדש וטען כי אין כל עילה לקיום הדיון ביום שני.

"קידום החלטה מזיקה, בניגוד להחלטת ממשלה ברורה"

"חברת ניהול המערכת (נג"ה) ורשות החשמל התבקשו להעביר לממשלה בכתב מסמכים המפרטים את צורכי ייצור החשמל לעשור הבא. נכון לכתיבת שורות אלה, רשות החשמל ונג"ה טרם העבירו מסמכים המפרטים את צרכי ייצור החשמל, כך שלא יהיה בידינו בסיס מידע לקיים את הדיון החוזר בתכניות. לפיכך, אני מבקש לדחות את הדיון עד לקבלת החומרים מרשות החשמל ומנג"ה, כפי שהתבקשו ע"י הוועדה", כתב השבוע אלעד פנחס ליו"ר המועצה לתכנון.

לצד זאת מעלה ראש עיריית חדרה תהייה לנוכח הכוחות הפועלים להקמת תחנות כוח מזהמות, בעוד קיימות אפשריות נקיות בהרבה לייצור חשמל. "קידום תחנות הכוח הללו עומד בניגוד למדיניות בעולם כולו לצמצום בשימוש בדלק פוסילי. קידום החלטה מזיקה, בניגוד להחלטת ממשלה ברורה וחסרת נתונים כנדרש מעלה תמונה מדאיגה במסגרתה מישהו מנסה לדחוף הקמת שתי תחנות כוח מיותרות", אומר ניר בן חיים, ראש עיריית חדרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully