וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלמה מצד איראן: כך ניערך למצבי חירום במקומות העבודה

עודכן לאחרונה: 7.4.2024 / 10:22

אין ספק שהמצב במדינה מצריך חשיבה והיערכות לכל תרחיש, על מנת להתנהל באופן מקצועי ובטוח במצב חרום שיכול להפתיע בכל רגע. כיצד נוכל להגן על העובדים שלנו בימים אלו? המוסד לבטיחות וגיהות מסביר

ההרס בזירת התקיפה בדמשק, שבה חוסל בכיר במשמרות המהפכה של איראן. רויטרס
ההרס בזירת התקיפה בדמשק, שבה חוסל בכיר במשמרות המהפכה של איראן/רויטרס

לקראת הסלמה נוספת: לא ברור עדיין מה המצב וכיצד האיראנים מתכננים לפעול כדי להוציא לפועל את הנקמה המובטחת על חיסול הבכיר האיראני, אבל אין ספק כי עלינו להיערך כדי להיות מוכנים לכל תרחיש.

תקנות הבטיחות בעבודה התשס"א-2001 מחייבות לדאוג לסידורים מיוחדים למצבי חירום, כולל תאורת חירום, דרכי מילוט ופינוי של עובדים, שילוט מתאים, וכן להתקין פתחי מילוט, שכיוון פתיחתם כלפי חוץ אשר לא יינעלו ולא ייחסמו בשעות העבודה.

בעקבות המצב, המוסד לבטיחות ולגיהות מוציא הנחיות למנהלים כיצד עליהם להיערך ולנהל את מקום העבודה במצב חירום של ירי טילים בזמן עבודה:

מה המנהל נדרש לעשות במצב חירום?

המענה במקום עבודה למצב חירום נדרש להיכתב ולהופיע בנוהל, אשר כלל המנהלים בכלל הרמות יידרשו לקבל עליו הדרכה עם קבלתם למקום העבודה ולהיות בקיאים בהפעלתו ברגע מצב החירום, וכן לקיים הדרכה איטית שתכלול גם תרגול מעשי בתרחישים השונים לאור הערכת המצב והנחיות פקע"ר.

• יש לוודא שהעובדים עברו ריענון להתנהגות ומענה במצב חרום, לוודא שידוע לעובדים מה עליהם לעשות ולהיכן להתפנות במקרה של ירי טילים.

• יש לוודא שהמנהלים תחתיך ובעלי תפקיד נוספים מכירים את תפקידם במקרה של ירי טילים ואת סדר הפעולות הנדרשות.

• יש לוודא שבעלי תפקיד האמורים לספק טיפול ראשוני לאחר ירי טילים, כגון: מגישי עזרה ראשונה, צוות סיוע עצמי ראשוני וצוות התערבות מאומנים וכשירים לתפקידם והציוד שלהם כשיר.

• יש לוודא שקיים מענה הולם לפינוי כלל העובדים. אנא שים דגש על עובדים עם מוגבלות ומבקרים/ לקוחות עם מוגבלות.

• יש לוודא שדלתות החרום לא נעולות; שדרכי המילוט פנויות למעבר; שמערכת הכריזה תקינה; שיש ברשותך כרז יד לניהול ומתן הנחיות לעובדים במקרה של פינוי בזמן מהיר והכריזה לא תוכל לשמש אותך. יש לוודא שתאורת החרום בתחנות העבודה ובדרך המילוט נבדקה ונמצאה כשירה.

מה העובד נדרש לעשות במצב חירום?

תקנות ארגון הפיקוח על העבודה תשנ"ט-1999 מגדירות את החובה למסור לעובד במקום העבודה מידע עדכני בדבר הסיכונים במקום, ובפרט בדבר הסיכונים הקיימים בתחנת העבודה שבה מועסק העובד, וכן למסור לו הוראות עדכניות לשימוש, להפעלה ולתחזוקה בטוחים של ציוד, של חומר ושל תהליכי עבודה במקום.

• יש לוודא שהעובד מקבל הדרכה על סיכונים במצב חרום והדרכים למזעורם, כמו כן העובד מודרך ומכיר את דרכי המילוט מתחנת עבודתו לנקודת המילוט/מרחב מוגן.

• יש לוודא שהעובד יודע להיכן עליך להתפנות במקרה של ירי טילים.

• יש לוודא שדרכי המילוט פנויות ואין מפגעים העלולים להכשיל את העובדים בדרכם למרחב המוגן.

• יש לוודא את סדר הפעולות שעל העובדים לבצע במקרה של ירי טילים וכניסה למרחב מוגן.

• עובדים או אורחים עם מוגבלות, מחייבים מענה ייחודי אשר נדרש להיות מוכר לכלל המנהלים במקום העבודה. הדבר מחייב לא רק היכרות, אלא תרגול מעשי הלכה למעשה בפינוי מהתחנה אל נקודת הפינוי שתמצא מחוץ למבנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מנכ"ל המוסד לבטיחות ולגיהות, ד"ר מיקי וינקלר. המוס"ל,
מנכ"ל המוסד לבטיחות ולגיהות, ד"ר מיקי וינקלר/המוס"ל

ד"ר מיקי וינקלר, מנכ"ל המוסד לבטיחות וגיהות, מסכם: "הפתעה מצד אויבנו יכולה לתפוס אותנו בכל רגע, כשאנחנו בביתנו, שם אנחנו מתורגלים היטב ויודעים כיצד להיערך ברוב המקרים, וכן גם כשאנחנו בדרך אל העבודה, במהלכה או ביציאה ממנה. חשוב לוודא את ההיערכות, המוכנות והידע של כלל בעלי התפקידים והעובדים בפעולות הנדרשות להצלת חיים במצב חרום".

"היערכות ומוכנות בשגרה תמזער את הפגיעה בארגון והנזקים שעלולים להתרחש כתוצאה מהפגיעה, תציל חיים ותאפשר מענה מהיר ומקצועי במקרה של פגיעה. המוס"ל מעמיד את המדריכים והמומחים שלו לסייע לכל המנהלים להכנת מקום העבודה".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully