וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הפנים: "לשקול העסקת פלסטינים בענף הבניה, או שנשלם בריבית דריבית"

עודכן לאחרונה: 2.4.2024 / 8:36

בניגוד לחבריו לממשלה כמו בן גביר, סמוטריץ' וגם רגב, שמתנגדים בחריפות להחזרת העובדים הפלסטינים לעבודה בשטחי ישראל, שר הפנים מפתיע וקורא לבחון בדחיפות את חזרתם של העובדים לענף הבנייה, שכן "אי אפשר להקריס ענף שלם"

העיר הפלסטינית רוואבי שנמצאת בשלבי בנייה מתקדמים. נובמבר 2013. יותם רונן
עובד בניין פלסטיני/יותם רונן

שר הפנים, משה ארבל, התייחס אמש (ב') לסוגיית החזרת העובדים הפלסטינים, ואמר בדיון בוועדה לעובדים זרים: "פניתי לראש הממשלה לבדוק את העסקת עובדים פלסטינים מיהודה ושומרון לענף הבניין. ישנם עובדים שנכנסים ללא היתר, וזה מוביל לאסונות כמו הפיגוע בגן יבנה".

שר הפנים הסביר כי "אי אפשר להקריס ענף שלם. אנחנו פועלים להביא עובדים ממדינות זרות אבל עדיין צריך ידיים עובדים נוספות ויש לשקול את זה. אם לא, נשלם בריבית דריבית בהמשך על מחסור ביחידות דיור".

נזכיר כי נתניהו דיבר לפני מספר חודשים על פיילוט להבאת עובדים פלסטינים בתנאים מסוימים והכחיש אחר כך, כשהבין שההתנגדות בקואליציה ובציבור רחבה. השרים שמובילים את ההתנגדות הם בן גביר וסמוטריץ'.

משה ארבל בישיבת הממשלה 10 בספטמבר 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
משה ארבל בישיבת הממשלה 10 בספטמבר 2023/פלאש 90, חיים גולדברג

ביומה הראשון של ועידת מרכז הנדל"ן באילת, בשיתוף נדל"ן מדיה, אמר ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, שאם שר האוצר היה משקיע בהבאת עובדים זרים עשירית ממה שהוא משקיע בהתנגדות להעסקת פלסטינים בענף הבנייה, כבר לא היינו צריכים עובדים פלסטינים.

גם שרת התחבורה, מירי רגב, הצטרפה להתנגדות לאחרונה, כשהכריזה "הגיע הזמן שלא נהיה תלויים בעובדים פלסטינים. לא יכול להיות שכל פעם שיש משבר כזה או אחר המשק נעצר. אנחנו צריכים להביא עובדים זרים במחירים שפויים בלי מונופולים. הייתי בסרילנקה וראיתי מה קורה, ואי אפשר לספר לי סיפורים. יש בסרילנקה והודו 100 אלף עובדים שמוכנים לבוא לישראל. צריך להפסיק עם הבירוקרטיה ולהביא אותם כמה שיותר מהר. אפשר גם להוריד את מחיר העבודה ליום אין סיבה לשלם לעובד 1,500 שקל ליום". ועל זה נאמר: דיבורים כמו חול...

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully