וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירתם לפחות 45 ימי מילואים? תהיו זכאים להטבות דיור משמעותיות

עודכן לאחרונה: 21.3.2024 / 8:33

בין היתר, ההטבות מציעות להגדיל ל-20% את העדיפות שמקבלים מילואימניקים בתוכניות דיור מוזל, והנחה של 90% ברכישת קרקעות לבנייה עצמית | באופן חריג נתניהו השתתף בישיבה והכריז על מתן ההטבות

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

מועצת מקרקעי ישראל, בראשות שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, אישרה אמש (ד') שורה של החלטות, בראשן הטבות דיור לחיילי מילואים, שקודמו בעקבות מלחמת חרבות ברזל.

כפי שפרסמנו לראשונה בוואלה נדל"ן - ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שלא יזיקו לו כמה נקודות זכות ברקע ההפגנות, ביקש להשתתף לראשונה ובאופן חריג בישיבה של מועצת מקרקעי ישראל ולהכריז בעצמו על מתן הטבות הדיור.

למעשה, ההטבה המרכזית שאושרה היא ההצעה שהעלה ראש הממשלה, המקנה הנחה של עד 90% על קרקע לבנייה עצמית לחיילי מילואים. נתניהו הפעיל לחץ על המועצה כדי לאשר את ההצעה הזו, והיה גם זה שבישר על האישור שלה: "היום זה יום בשורה, משום שאנחנו התחייבנו מזה זמן להביא קרקעות חינם או כמעט בחינם למשרתי הצבא, חיילי המילואים שלנו, עם דגש כמובן על השירות הקרבי. יש כאן באמת בשורה גדולה של 90%, ובכמה מקומות גם של 95%. הקרקע עצמה היא כמעט חינם, אנו ערים לכך שיש גם הוצאות פיתוח. אנחנו דנים עכשיו על איך לתת גם סיוע, סבסוד, במשרד האוצר לטובת הוצאות הפיתוח. זו כמובן מהפכה גדולה, זה גם יוצר צדק"

ישיבת מועצת מקרקעי ישראל עם ראש הממשלה. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
ישיבת מועצת מקרקעי ישראל עם ראש הממשלה/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

הטבות נוספות שאושרו מציעות לתת עדיפות למשרתי מילואים בתוכניות מחיר למשתכן ומחיר מטרה (שנמצאות תחת תוכניות הסבסוד הממשלתי "דירה בהנחה"); ולהוריד את רף ימי המילואים לצורך רכישת קרקעות בהנחה באזורי עדיפות לאומית (פריפריה).

מדובר ביוזמות שקידם שר הביטחון יואב גלנט בשיתוף עם שר השיכון. היוזמה הראשונה מציעה להקצות 20% מהדירות הראשונות המוגרלות בפרויקטים של מחיר למשתכן ומחיר מטרה למשרתי מילואים (במקום 10% כפי שהיה נהוג עד כה) עד לסוף שנת 2024. לאחר ביצוע הגרלות אלו, ב-80% הדירות הנותרות ישתתף כלל הציבור וגם משרתי המילואים.

כמו כן, במהלך הישיבה אושר להרחיב את הגדרת חיילי המילואים הזכאים להטבות, כך שחיילי המילואים ששירתו במסגרת המלחמה מעל 45 ימים, יהיו זכאים גם הם להנחות חיילי מילואים ברכישת קרקעות לבנייה עצמית. המשמעות היא שכמעט כל משרתי המילואים ששירתו בצה"ל עם פרוץ מתקפת השביעי באוקטובר יהיו זכאים להטבות ברכישת קרקעות. מדובר בתיקון היסטורי שמאפשר למשרתי המילואים שהשתתפו במלחמת חרבות ברזל לקבל הטבות ברכישת הקרקע, גם אם לא צברו את התקופה שהייתה נהוגה עד כה.

בנוסף, הוחלט להגדיל את ההנחות הניתנות לכלל חיילי המילואים ולקבוע כי הם יהיו זכאים להפחתה נוספת של 10% משיעורי התשלום שנקבעו באזורי עדיפות לאומית. הנחת האזור המוגדלת תהיה בנוסף להנחה שהייתה עד היום, הנחה של עד 100,000 שקלים חדש בהתאם למיקום הקרקע וערכה. בהתאם להחלטה ההנחה שתינתן לחייל מילואים מחוסר דיור ברוב היישובים באזור עדיפות לאומית א' תגיע עד ל-90% מערך הקרקע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"תגמול ראוי לאלו אשר משרתים את המדינה"

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, המשמש גם כיו"ר מועצת רמ"י, בירך גם הוא על הבשורה לחיילי המילואים: "העברנו היום שורה של החלטות היסטוריות לטובת אזרחי ישראל מכל גווני האוכלוסייה, בדגש על חיילי צה"ל ומשרתי המילואים, שמקריבים מזמנם וממרצם למען הגנת המולדת. בנוסף להגדלת הנחות לרוכשים באזורי עדיפות לאומית, על מנת לעודד ולפתח את ההתיישבות היהודית במקום".

מנהל רמ"י, יעקב קוינט, הוסיף ואמר כי מדובר "בהחלטות חשובות שיעניקו הטבות משמעותיות לחיילי מילואים בקו העימות ובאיזורי העדיפות הלאומית בצפון ובדרום. החלטות אלה תעודדנה את שיקום והפרחת הישובים, חיזוק האוכלוסייה והן תהיינה תגמול ראוי לאלו אשר משרתים את המדינה".

יו"ר קק"ל, יפעת עובדיה-לוסקי, סיכמה: "תקומת הנגב המערבי, הצפון ויישובי קו העימות זהו האתגר הציוני החשוב של התקופה. ההחלטות שקיבלנו הם צעד נוסף בדרך לשיקום יישובי הדרום והצפון ועידוד חיילי המילואים להתיישב באזורים אלה במתן הנחות. נמשיך לתמוך בהתיישבות ציונית בכל רחבי הארץ ובפרט ביישובי קווי העימות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully