וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הפנים לשגריר ההודי: לא נאשר העסקת עובדים זרים באזורים המפונים

עודכן לאחרונה: 5.3.2024 / 20:47

בעקבות המקרה אתמול, בו עובר זר מהודו נהרג מפגיעת נ"ט במושב מרגליות שבגליל, שר הפנים משה ארבל שוחח עם השגריר ההודי והבטיח להגביר את האכיפה על העסקת עובדים זרים בשטחים מפונים, "בתקווה שלא נדע עוד מקרי מוות מעין אלה"

בווידאו:פינוי עובדים זרים שנפגעו מטיל נ"ט בעת שעבדו במטע באצבע הגליל, 4 במרץ 2024/מד"א

הבוקר (ג') הותר לפרסום כי פנטיבין מקסוול, עובד זר בן 31 מהודו, הוא ההרוג מפגיעת טיל הנ"ט שנורה מלבנון במושב מרגליות שבגליל. מקסוול, שהגיע לישראל לפני כחודשיים כדי לעבוד, הותיר אחריו אישה בחודש השביעי להריונה, ילדה בת חמש ושני אחים - שאחד מהם עובד בישראל, והשני באיחוד האמירויות.

שר הפנים, משה ארבל, שהשתתף היום באירוע מועדון המנכ"לים של נדל"ן מדיה, אשר נועד לתת פתרונות למצוקת העובדים הקשה בענף הבנייה, בחר להתחיל את דבריו באירוע המצער שקרה אתמול: "לפני הכל אני רוצה להזכיר את פטניבין מקסוול, העובד ההודי בן ה-31 שנהרג אתמול. הוא הגיע לישראל כדי לעבוד בחקלאות אחרי ה-7 באוקטובר, והותיר אחריו אישה בהריון ושלושה ילדים. צריך לזכור שמדובר באדם עם שם, משפחה וילדים, ולא רק בעובד זר. הנחיתי את רשות האוכלוסין וההגירה לבצע אכיפה ולא לאפשר לעובדים לעבוד באזורים מפונים. אם האזורים מפונים לאזרחים, הם מפונים גם לעובדים זרים. אנחנו לא יכולים לאפשר עוד פגיעה בחיי אדם".

בנוסף, שר הפנים דיבר היום עם השגריר ההודי, ואמר: "ברצוננו להבטיח לכם כי רשות האוכלוסין וההגירה מחויבת לביטחונם של כל העובדים הזרים המועסקים בישראל בעת הזו. נקדם צעדים אינטנסיביים להפעלת אכיפה על מנת להבטיח שמעסיקים בעלי היתרים להעסיק עובדים זרים, יצייתו לכללים של פיקוד העורף, בתקווה שלא נדע עוד מקרי מוות מעין אלה".

מועדון המנכ"לים של נדל"ן מדיה. ניב אהרונסון
שר הפנים משה ארבל במועדון המנכ"לים של נדל"ן מדיה/ניב אהרונסון

גם אייל סיסו, ראש רשות האוכלוסין וההגירה, השתתף באירוע של נדל"ן מדיה ודיבר על המקרה. לדבריו, "האירוע שקרה אמש זה עוד מכשול, דיברנו בלילה עם השגרירים ההודים והתאילנדים והם חוששים עכשיו לשלוח עובדים. יש פה בני אדם מאחורי הסיפור הזה, ואם המדינות לא ישתפו איתנו פעולה לא יגיעו עובדים. צריך לעבוד איתם בצורה נכונה, וגם צריך לזכור שאנחנו תחת פיקוח בינלאומי לזכויות עובדים, כולם בודקים אותנו ואסור לנו לעשות דברים בפזיזות".

בשגרירות ישראל בהודו אמרו הבוקר כי "אנחנו המומים ועצובים מאוד על מותו של אזרח הודי ופציעתם של שני אנשים נוספים במתקפת הטרור הנבזית של ארגון הטרור חיזבאללה, שכוונה נגד חקלאים שעבדו במטע במושב מרגליות. פילותינו ומחשבותינו עם משפחות ההרוגים הפצועים".

עוד נאמר כי "מוסדות הרפואה של ישראל עומדים לרשותם של הפצועים, והם מטופלים בידי הצוות הרפואי הטוב ביותר שלנו. ישראל מתייחסת באותו אופן לכל תושביה, ישראלים או זרים, שנפצעו או נהרגו בשל טרור. נהיה שם כדי לתמוך במשפחות ולהציע להן סיוע. ישראל והודו, שלצערנו ידעו הרבה מקרים של הרג אזרחים, עומדות מאוחדות בתקווה להחלמה מהירה לפצועים ולנחמה למשפחת השכול".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully