וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ קבע דיון דחוף: תושבי הצפון שלא פונו יקבלו פיצויים מהמדינה?

עודכן לאחרונה: 22.2.2024 / 13:54

19 יישובים בגליל הממוקמים בטווח של עד 9 ק"מ מהגבול ולא פונו על ידי המדינה הגישו בימים האחרונים עתירה דחופה לבג"ץ, בטענה שהם חיים תחת מצור כבר למעלה מ-100 ימים ללא שום התייחסות מצד המדינה. הדיון נקבע לעוד שבוע וחצי

שכונת יובלים בקרית שמונה. ראובן קסטרו
שכונת יובלים בקרית שמונה/ראובן קסטרו

לפני יומיים פרסמנו בוואלה על תיעודו קורע הלב של עומר מיכאלי, תושב הקיבוץ שמיר שבגליל העליון, אשר לא פונה על ידי המדינה כי הוא "לא עומד בתנאי שקר כלשהו", ונאלץ לחיות עם משפחתו באזור מלחמה יום-יומי, עם "בומים ומטוסים בלי סוף", ותחת מצור כאשר "אין איפה לעשות קניות, אין רופא בקרבת מקום, יש מורה אחת, שלא נדבר על תרבות ופנאי".

כעת, 19 היישובים שלא פונו ונמצאים עד 9 ק"מ מהגבול, הגישו עתירה משותפת לבג"ץ לבקשת פיצויים מהמדינה. הלחץ מצד התושבים גבר אתמול (ד') לאחר שתושבי הגליל הגיעו לסידור פרטי בקריית שמונה, לאחר שאם ובנה וחטפו טיל בפגיעה ישירה. לדבריהם, "התושבים חיים במצור מעל 100 ימים וחווים את הלחימה בצפון. הלימודים בעצימות נמוכה, עיר המחוז (קריית שמונה) מושבתת ומסוכנת לשהייה בה, חיי המסחר מושבתים וכך גם חיי החברה והקהילה".

בג"צ השיב לעתירה, שהוגשה באמצעות עורך דין הרן רייכמן, והנחה לערוך דיון דחוף מקדמי. התיק יעבור לדיון בפני הרכב בהקדם האפשרי לפי החלטת שופט, והדיון יתקיים ב-3 במרץ, בעוד פחות משבועיים.

חנויות סגורות, קריית שמונה, 2 בינואר 2024. ראובן קסטרו
עיר המחוז, קריית שמונה, סגורה/ראובן קסטרו

"אנחנו אוכלוסייה במצור שהמדינה לא מכירה בצרכים שלה בזמן מלחמה ועל כן אנו מנסים בכל הכלים להביא להכרה. זאת זכות קיום דמוקרטית ומתבקשת. אנחנו חוד החנית בגבול הצפון, משלמים מיסים למדינה, תושבים שתורמים למדינה בכל תחום", אמר יועץ התקשורת האסטרטגי וחבר מליאת המועצה יורם אבן צור בשמם של תושבי קו העימות הלא מפונים.

אבן צור המשיך ואמר כי "עשו לנו עוול. אנחנו תקווה שבג"צ ינחה את המדינה ליצור מתווה שיביא שיפוי ופיצוי לתושבים המתמודדים עם מצב מלחמה. אנחנו דורשים מתווה שיפוי ופיצוי, ביטול תשלומי ארנונה וכל התנאים הניתנים לתושבים במלחמה לכל דבר ובכל היבט".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully