וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי השכירויות זינקו ב-2023: באיזו עיר הם עלו הכי הרבה?

עודכן לאחרונה: 18.2.2024 / 10:29

אין תקווה לזוגות הצעירים: נתוני הלמ"ס מציגים זינוק של 6% בממוצע מחירי השכירות בישראל, כשהשכירות הממוצעת של דירות גדולות עלתה בשיעור הגבוה ביותר. איפה ניתן לשכור דירה בפחות מ-4,000 שקל?

זוג צעיר עובר דירה. ShutterStock
השכירויות זינקו ב-2023: באיזו עיר נרשמה העלייה הגדולה ביותר?/ShutterStock

דוח הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסם בסופ"ש האחרון מציג בשורות לא טובות לזוגות הצעירים, החולמים לרכוש דירה למגורים ובינתיים חיים בשכירות: בזמן שמחירי הדירות חזרו לעלות לקראת סוף שנת 2023, כעבור 10 חודשים רצופים של מגמת ירידה, גם מחירי השכירויות בישראל זינקו בשנת 2023, כאשר נרשמה עלייה של 6% בממוצע.

על פי הלמ"ס, השכירות הממוצעת בישראל עומדת נכון לסוף 2023 על כ-4,477 שקל לחודש, בהשוואה ל-4,222 שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שכר הדירה של דירות גדולות, בין 4.5 ל-6 חדרים, עלה בשיעור הגבוה ביותר של 6.6%, ואילו הדירות הקטנות, 1-2 חדרים, התייקרו בשיעור של 5.2%.

מסיימים חוזה בכפר סבא? צפו לעליית מחירים משמעותית

מבחינת מיקום גיאוגרפי, נרשמה עליית מחירים בכל הערים שנבדקו - כאשר בכפר סבא נרשם שיעור העלייה הגבוה ביותר - 8.1%. השכירות הממוצעת בעיר עומדת על 5,200 שקל לחודש לעומת 4,813 שקל בשנה שעברה.

השכירות הממוצעת הגבוהה ביותר, כרגיל, נרשמה בתל אביב - עם ממוצע של 6,697 שקל בחודש, עלייה של 7.1% בהשוואה לשנה שעברה; אחריה מדורגת רמת גן עם שכירות ממוצעת של 5,234 ועלייה של 6% בהשוואה ל-2022.

השכירות הממוצעת הנמוכה ביותר נרשמה בעיר הדרומית באר שבע, שעומדת על 2,857 שקל בחודש, אחרי עלייה של 3.9% לעומת אשתקד. באר שבע היא גם העיר שבה נרשם שיעור העלייה הנמוך ביותר ביחס לערים האחרות בבדיקה.

ערים נוספות בהן ניתן לשכור דירה בשכירות ממוצעת פחותה מ-4,000 שקל הן: חיפה, עם שכירות ממוצעת של כ-3,021 שקל; אשקלון, עם שכירות ממוצעת של 3,328 שקל; בת ים עם 3,937 שקל; בני ברק עם 3,966 שקל ואשדוד עם 3,969 שקל.

"ניכר שלא צפויה ירידה במחירי השכירות"

אוהד אסרף, מנכ"ל ובעלים של ארי מגורים, בו נעזרנו לניתוח נתוני הלמ"ס, מציין כי "עליית מחירי השכירות בשנה האחרונה היא עדות לרמת הביקושים הגבוהה לדירות בישראל. ככל שהריבית עלתה וחלה ירידה ברכישת דירות (חדשות או יד שנייה) הביקוש למגורים בשכירות עלה והשפיע גם על המחירים. אל הביקוש הטבעי למגורים בשכירות מצד סטודנטים, זוגות צעירים ומשפרי דיור (ששוכרים דירה ומשכירים את הדירה שלהם) מצטרף גם ביקוש מצד דיירי התמורה שמפנים דירות בפרויקטים של תמ"א 38 ופינוי בינוי, הגרים בשכירות לתקופות של 3-4 שנים בזמן הבנייה. ברבעון האחרון של השנה הצטרפו לשוק גם עשרות אלפי המפונים מצפון הארץ ודרומה ששוכרים דירות לתקופות ארוכות מבלי שברור מתי יוכלו לחזור לבתים שלהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"אל מול הביקוש הגובר לדירות בשכירות, נזכיר גם כי חלק ניכר מבעלי הדירות שרכשו אותן להשקעה עדיין משלמים את המשכנתה על הדירה, ולאור העלייה בהחזרי המשכנתה החודשיים נאלצו לייקר את השכירות. במבט לעתיד, ניכר שלא צפויה ירידה במחירי השכירות. תקופת המלחמה יצרה האטה משמעותית בקצב הבנייה של דירות חדשות בשל המחסור בעובדים, זה יבוא לידי ביטוי גם בירידה בהתחלות הבנייה וגם בדחיית האכלוס של הדירות שכבר נקנו, מה שיגרור לחץ נוסף בשוק השכירות. בנוסף, שוק ההשכרה לטווח ארוך מדשדש גם הוא לאור הריבית הגבוהה וחוסר הכדאיות הכלכלית מצד יזמים להיכנס לתחום", מסכם אסרף.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully