וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי ערים נגד הועדה הארצית לבנייה: "מתנהלת בדורסנות"

עודכן לאחרונה: 15.2.2024 / 10:20

במכתב שנשלח לרשות מקרקעי ישראל ושרים רלוונטיים, ראשי הערים מתלוננים על דורסנות באישור תכניות בנייה חדשות למגורים בתחומי הרשויות המקומיות; "לא הגיוני שתכניות בנייה יקודמו למרות התנגדות מפורשת של הרשויות"

בנייה במגזר הערבי ג'לג'וליה. ברקע קלקיליה. ראובן קסטרו
ראשי ערים נגד הועדה הארצית לבנייה: "מתנהלת בדורסנות"/ראובן קסטרו

במכתב זועם שנשלח אמש (ד') על ידי מרכז השלטון המקומי ופורום ה-15 (פורום הערים העצמאיות) ליו"ר הותמ"ל ומנהל רשות מקרקעי ישראל, טוענים ראשי העיר כי אישור תכניות בנייה חדשות למגורים בותמ"ל נעשה בדורסנות וניצול של תקופת הבחירות ברשויות המקומיות.

"לצערנו, בעת האחרונה, תוך ניצול של תקופת בחירות של הרשויות המקומיות והקשב הרב שהן מפנות בראש ובראשונה למאמץ המלחמתי, רבו המקרים בהם מופקדות תכניות בניה רחבות היקף למגורים, חרף התנגדות מפורשת של הרשויות המקומיות שבשטחיהן מקודמות התכניות", הם כותבים.

בהמשך המכתב, הם נותנים כדוגמה את הדיון בתכנית הבנייה הגדולה בחדרה (תמ"ל 3002) שאושרה בותמ"ל ועוררה מחלוקת רבה בין עיריית חדרה לרשות מקרקעי ישראל, אותה חשפנו לראשונה בוואלה נדל"ן. נזכיר כי אתמול (ד') הודיעה רמ"י לראש עיריית חדרה, ניר בן חיים, כי מאבקו הצליח והדיון בתכנית יתקיים פעם נוספת, ככל הנראה לאחר הבחירות.

זאת, לאחר שבן חיים הצליח לרתום אליו ראשי ערים נוספים לתמיכה במאבקו, כפי שניתן לראות במכתב ששלחו: "הדורסנות הזו באה לידי ביטוי, למשל, בתמ"ל 3002 שתכליתה הוספת כ-8,150 יח"ד וכ-47,950 מ"ר של מסחר ותעסוקה ממזרח לעיר חדרה, שאושרה ב-31 בינואר 2024, וכן בתמ"ל 3007 "רובע דרום גלילות" (שתכליתה הוספת 17,000 יח"ד באזור צומת גלילות. תכניות אלו מקודמות על ידי רמ"י חרף התנגדות נחרצת של הרשויות המקומיות. תכניות אלו ודומות אחרות, כוללות השלכות רוחב משמעותיות בהיבטים רבים - תכנוניים, כלכליים, סביבתיים, תשתיות ומוסדות ציבור, גודש, אספקת חשמל ועוד".

"התכניות לא עונות על צרכי התושבים שהן נועדו לשרת"

במכתב, מתארים ראשי העיר "חשש כבד שהתכניות לא נותנות מענה מספק לצרכים של האוכלוסייה שהן נועדו לשרת ושל התושבים הקיימים, ובכלל זה צרכי ציבור על כל המשתמע מזה, תשתיות מים, ביוב, חשמל, תחבורה, ניהול נגר ומניעת הצפות, תכנון שלוקח בחשבון את התגברות משבר האקלים והישנותם של מצבי קיצון של סערות חזקות, הצפות ועומסי חום מתמשכים".

"לא יעלה על הדעת שהתכניות יקודמו על אף התנגדותן המפורשת של הרשויות המקומיות בתחומן מקודמות התכניות, ומבלי שניתנו מענים הולמים על הצרכים כאמור לעיל. אנו מתנגדים נחרצות לביצוע מחטפים, ולהתנהלות דורסנית כלפי הרשויות המקומיות, וביתר שאת כאשר הדבר נעשה בחסות הבחירות המוניציפאליות וכאשר הרשויות עסוקות כל כולן במתן מענה לתושבים במצב של מלחמה".

"אנו דורשים מכם להקפיא את קידומן ואישורן של תמ"ל 3002 ותמ"ל 3007, ולהביאן להתדיינות מחודשת מול הרשויות המקומיות, וזאת לאחר שיסתיימו הבחירות המקומיות, לרבות הסיבוב השני, היכן שיידרש. כמו כן, אנו תובעים לשנות מן היסוד את התנהלות הותמ"ל מול הרשויות המקומיות, כך שלא תתאפשר הישנות מצב מעין זה, בעת קידום תכניות בניה גדולות בשטחי הרשויות", ראשי העיר מסכמים.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully