וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם היסטורי בין רכבת ישראל ורמ"י: יקדם בנייה של עשרות פרויקטים בלב אזורי הביקוש

עודכן לאחרונה: 13.2.2024 / 15:26

רכבת ישראל ורשות מקרקעי ישראל חתמו היום על הסכם היסטורי לפיתוח שטחי מסחר, תעסוקה ומגורים במתחמי הרכבת. ההסכם מציג מהפכה בשימוש וניצול מיטבי של מיזמי תשתית, שחלקם ממוקם בלב אזורי הביקוש במדינת ישראל

רכבת ישראל. רכבת ישראל,
רכבת ישראל/רכבת ישראל

הסכם היסטורי ראשון מסוגו נחתם היום (יום ג') בין משרד התחבורה באמצעות רכבת ישראל, רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) והמדינה לפיתוח אזורי מסחר, תעסוקה ומגורים במתחמי הרכבת בכל רחבי הארץ. המשמעות: הקמה של עשרות פרויקטים חדשים במרכז הארץ.

מטרת ההסכם היא הפיכת מתחמי התחנות למרכזי תחבורה משולבים, שבהם מתבצעים מעברים קלים ונוחים בין אמצעי תחבורה שונים, תוך חיבוריות וקישוריות מיטביות, לצד שימושים נוספים אשר יגבירו את האטרקטיביות של הגעה לתחנה ועידוד העדפת השימוש בתחבורה ציבורית על פני הרכב הפרטי.

בשלב הראשון ישווקו, במה שהוגדר כ"פיילוט", שטחי מסחר, מגורים ותעסוקה במתחם תחנת רכבת מודיעין מרכז. לאחר החתימה, תכונס ועדת מכרזים משותפת לרכבת ישראל ולרמ"י, ויחל שיווק המכרז. לשם כך תפרסם רמ"י מכרזי יזמים, שהזוכים בהם ייהנו מתקופת חכירה שהוארכה משמעותית ל-98 שנים, עם אופציה ל-98 שנים נוספות (במקום 25 שנים) לשטח של כ-27 אלף מ"ר שישמש למסחר, תעסוקה, דיור להשכרה ועוד.

רכבת ישראל. רכבת ישראל,
רכבת ישראל/רכבת ישראל

הפרויקט, הראשון מסוגו בישראל, מציג מהפכה של ממש בשימוש ובניצול מיטבי של מיזמי תשתית שחלקם ממוקם בלב אזורי הביקוש במדינת ישראל. פיתוח ושיווק מתחם רכבת מודיעין מרכז ישמש מודל לפיתוח מתקדם ורב-שימושי הכולל שטחי מסחר, תעסוקה ודיור להשכרה במתחם אחד המחובר למרכז תחבורה ציבורית עתירת נוסעים. פרויקט רכבת מודיעין מרכז מקודם במקביל לפרויקטים נוספים המבוצעים כיום בתחנת לוד, כרמיאל ועוד.

המודל הותווה על בסיס למידה ממדינות רבות בעולם שבהן תחנות הרכבת כמרכזי תעסוקה, בילוי ומסחר מניבים ושוקקי חיים, המשמשים לא רק כתחנת מעבר עבור הנוסעים, אלא כמרכזים פעילים בלב המרקם העירוני, הנגישים על ידי שירות תחבורה ציבורית יעילים לאורך כל שעות היום. ברבים מהפרויקטים, יוקמו גם מרכזי תחבורה המשלבים מערכות תחבורה ציבורית עירוניות, מטרופוליניות וארציות.

התוכנית החדשנית לקידום הקמת מתחמי מסחר, תעסוקה ומגורים בשטחי תחנות הרכבת היא פרי עבודה מקצועית מעמיקה שביצעו צוותי היגוי משותפים לרכבת ולרמ"י. דירקטוריון רכבת ישראל אישר את ההסכם שיאפשר את קידומם של עשרות פרויקטי נדל"ן במתחמי הרכבת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"פרי של שיתוף פעולה מבורך של גופים רבים, שפעלו בגישה של WIN WIN"

באירוע השתתפו שר השיכון, יצחק גולדקנופף, מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, מנכ"ל רמ"י יעקב קוינט, יו"ר רכבת ישראל עו"ד משה שמעוני, ומנכ"ל הרכבת, שיקו זנה.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "ההסכם שנחתם מהווה אבן דרך היסטורית בקידום התחבורה הציבורית בישראל ובמימוש חזון המרכזים התחבורתיים המשולבים (האבים) שאותו אני מקדמת במשרד התחבורה. אנחנו מדברים על תפיסה תחבורתית וחברתית כוללת בכמה רמות, הן של שילוב מגוון אמצעי תחבורה במקום אחד נגיש וזמין, והן בשילוב התחבורה במרקם החיים הכולל תעסוקה, מגורים ופנאי. משרדנו מחויב לסייע בהאצת הפרויקט והסרת חסמים, כדי שהפיילוט יתחיל לפעול בהקדם האפשרי וישמש השראה למרכזים דומים נוספים בכל הארץ."

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: "ההסכם שנחתם היום מאפשר ניצול מיטבי של משאבי הקרקע ומהווה מקור הכנסה שיסייע בקידום פרויקטים תשתיתיים בעתיד. מאחורי שיתוף הפעולה של משרדי הבינוי והשיכון, התחבורה, רמ"י ורכבת ישראל עומד הרצון לפעול לטובת אזרחי ישראל, לסייע להאצת פעילות המשק, ליצירת מקומות עבודה ולקידומם של מתחמי מסחר ותעסוקה".

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "ההסכם שנחתם היום הוא פרי של שיתוף פעולה מבורך של גופים רבים, שפעלו בגישה של WIN WIN, כאשר המרוויחים הגדולים הם אזרחי ישראל, שייהנו בשנים הקרובות ממתחמי תחבורה ציבורית שיכללו קניונים, משרדים ואפילו מגורים להשכרה, והכל במרחק הליכה מקווי רכבת ואוטובוס שיחברו אותם לכל מקום בארץ, קרוב או רחוק. זו התפיסה שמקדמת השרה מירי רגב, וזה החזון שמנחה את משרד התחבורה."

יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עו"ד משה שמעוני: "פרויקט מודיעין מרכז, תחנת מלחה המחודשת, ופרויקטים נוספים המבוצעים ומקודמים כיום, יאפשרו לנו לפתח מנועי צמיחה כלכליים ואסטרטגיים לשנים הקרובות, לייצר אפיקי הכנסה נוספים, להקל על מצוקת הקרקעות למסחר תעסוקה ומגורים, ולשפר דרמטית את השירות לנוסעי הרכבת, אשר ייהנו ממוקדי תחבורה, מגורים, תעסוקה ומסחר הצמודים זה לזה. כמו כן, הרכבת מקדמת עירוב שימושים ויצירת מקומית תעסוקב, הייטק, אקדמיה ועוד בפריפריה."

מנכ"ל רכבת ישראל, שיקו זנה: "אנו מקדמים תוכנית אסטרטגית לשינוי משמעותי של תפיסת תחנות הרכבת ברחבי הארץ למרכזים תחבורתיים מתקדמים (האבים) ומקושרים בשלל אמצעי תחבורה בדגש על רכבת, הכוללים בתוכם חוויית נסיעה משודרגת לצד שירותים שיספקו את צרכי הנוסעים והעוברים ושבים בתחנה: מסחר, תעסוקה ואף נדל"ן למגורים. מרכזים אלה גם ישפרו את המציאות התחבורתית בישראל, על ידי משיכת יותר משתמשים לרכבת והפחתת עומסי התנועה בכבישים, וכן ישפרו את יציבותה הפיננסית של הרכבת, באמצעות פתיחת אפיקי הכנסה חדשים ואסטרטגיים".

מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, ינקי קווינט: "פיתוח מתחמי הרכבת נדון החל משנת 2003. אין לשער את היקף היעילות המשקית הרבה אשר תצמח מפיתוח המתחמים. החל מהפחתת הנסועה דרך שינוי המתחם האורבאני. תחנת מודיעין הינה סנונית ראשונה ובעתיד הקרוב תשווקנה תחנות נוספות. אני מבקש להודות לשרת התחבורה שלא נמצאת כאן אבל תמכה והובילה. לשר השיכון, למנכ"ל משרד התחבורה, יו"ר הרכבת ומנכ"ל הרכבת על שיתוף הפעולה הפורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully