וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בונים מגדלים על הרכבת הקלה: האם יש פתרון לכמות הנוסעים?

עודכן לאחרונה: 6.2.2024 / 12:34

חבר ועדת תכנון ובניה בירושלים מתריע: אם נמשיך לבנות מגדלים על ציר הרכבת הקלה ונחשוב שפתרנו את העניין התחבורתי - בעוד עשור, כשבכל שכונה בקרבת הרכבת יהיו עשרות אלפי תושבים, ירושלים תתעורר לכאוס

נסיעת הרצה ראשונה במקטע החדש של קו הרכבת הקלה בירושלים בהשתתפות שרת התחבורה מירי רגב וראש עיריית ירושלים משה ליאון, 16 בינואר 2023. ינון שלום יתח
נסיעת הרצה ראשונה במקטע החדש של קו הרכבת הקלה בירושלים בהשתתפות שרת התחבורה מירי רגב וראש עיריית ירושלים משה ליאון, 16 בינואר 2023/ינון שלום יתח

"הוספת רבי קומות על ציר הרכבת הקלה תוביל לקריסת תשתיות", כך הכריז היום (ג') חבר מועצת העיר ירושלים יהודה פרוידיגר, חבר ועדת תכנון ובניה. לדבריו, "הרכבת הקלה לא תוכל לעמוד בעומסים כשיש מגבלה של ארבע דקות בין רכבת לרכבת כי היא צריכה לעבור בין הכבישים מה שיגרום לכאוס תחבורתי בירושלים".

יש לציין כי כבר היום הרכבת הקלה לא עומדת בעומס הנוסעים. כרגע מדובר על קו מקוצר שבין פסגת זאב להר הרצל כשבטווח הקרוב הרכבת תאריך את הקו משכונת נווה יעקב ועד בית החולים הדסה עין כרם.

פרוידיגר טוען שתושבים בשכונות שבהן עוברת הרכבת לא יוכלו לעלות לרכבות שיהיו מלאות בנוסעים מהשכונות שמהן יצאה הרכבת (כל שכונה עם עשרות אלפי תושבים), כאשר על כל ציר קו הרכבת עתידים לבנות מגדלים של 30 קומות, ולאחרונה כבר ביקשו לעלות ל-40 קומות עם חניה אחת במקרה האופטימי לכל משפחה.

שכונת בית הכרם בירושלים, ליד הרכבת הקלה, 25 במרץ 2020. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
שכונת בית הכרם בירושלים, ליד הרכבת הקלה, 25 במרץ 2020/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

עוד, טוען פרוידיגר, כי הפתרון היחיד הוא רכבת תחתית ובלעדיה אסור להסתמך על הרכבת הקלה שפשוט תקרוס אל מול כמות הנוסעים מה גם שחייב להיות מרווח של ארבע דקות בין רכבת לרכבת בגלל שהיא נוסעת בצמתים ועל כבישים מרכזיים בעיר. בנוסף לעובדה שהרכבת הקלה, גם בתוספת מסלולים לא תתן מענה, גם העומס בכבישים יגדל ויהיה בלתי נסבל.

פריודגר הסביר כי בשבתו בוועדות תכנון, מגיע מומחה לתחבורה שאומר שלכאורה תוספת של 200 רכבים לא תשפיע על העומס בצורה משמעותית, אולם בחלק גדול מהמקרים יש התעלמות מפרויקטים דומים נוספים באותו רחוב. לדבריו, תוספת של 200 רכבים היא סבילה, אולם 1000 רכבים נוספים באותו רחוב זו כבר פרשה אחרת לגמרי.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully