וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחזירה חובות: חנן מור מכרה קרקע בחיפה עבור 175 מיליון שקל

עודכן לאחרונה: 25.1.2024 / 12:11

העסקה אושרה: קבוצת חנן מור מודיעה על מכירת קרקע בשכונת נאות פרס בחיפה לקבוצת שתית בסכום של 175 מיליון שקל. על הקרקע מאושרת בניית פרויקט בן 840 דירות, 249 מהן במסגרת תכנית מחיר למשתכן

הדמיה - הפרויקט של חנן מור במבואות הדרומיים בחיפה. שורץ בסנוסוף אדריכלים,
הדמיה: הפרויקט המדובר בשכונת נאות פרס בחיפה/שורץ בסנוסוף אדריכלים

כחלק ממאמצי החברה להגיע להסדר חוב מול נושיה: קבוצת חנן מור מודיעה היום (ה') כי בית המשפט אישר את מכירת הקרקע שבבעלות קבוצת הבת שלה בשכונת נאות פרס בחיפה - לקבוצת "שתית" בסכום של 175 מיליון שקל.

המתחם עליו בוצעה העסקה משתרע על שטח של 44 דונם, עליו ייבנו 24 בניינים שיכללו שטחים ירוקים, גינות משותפות ושבילי הליכה. המתחם יהיה הגדול ביותר שנבנה בשכונת "נאות פרס" במערב חיפה. קבוצת שתית מסרה כי היא מתכוונת להתחיל את בנייתו כבר בחודש מרץ הקרוב.

עד כה, נתנה הוועדה המקומית אישור לבניית שניים מהמגרשים, שם יקומו 419 דירות, כ-250 מהן במסגרת מחיר למשתכן.

לדברי שלום שטרית, בעלי חברת שתית: "כחלק מהחזון של החברה, שתית עוסקת בציונות ובניית הארץ בעיקר בפריפריות ובצפון. אנחנו מתכוונים להתחיל לבנות כה שיותר מהר עבור זוגות צעירים שמחכים שנים לדיור באזור חיפה, ולהמשיך בתנופת הפיתוח בצפון. זה הולך להיות הפרויקט הגדול ביותר בשכונה המתפתחת "נאות פרס", ואני מאוד נרגש להיות חלק מהבניית בחיפה כחלק מהחזון של החברה, הוסיף.

את חנן מור ייצגו בעסקה עורכי הדין רונן מאור ונוי פנחסי ממשרד עורכי דין פירון. את שתית ייצג עורך דין עופר גראור ממשרד אטיאס גראור וישינסקי ענבר.

חנן מור בהליך צמצום חובות

קבוצת חנן מור, כזכור, נמצאת בעיכוב הליכים לפי החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, לאחר שהקבוצה צברה חובות עצומים בהיקף של כ-2.7 מיליארד שקל, מתוכן כ-1.3 מיליארד שקל עבור הקרקע שרכשה הקבוצה בשדה דב בתל אביב לטובת הקמת פרויקט יוקרה.

על כן, בימים אלו, חנן מור נמצאת בהליך גיבוש הסדר חוב בניהולו של המנהל המיוחד דודו זבידה. בתחילת נובמבר 2023 הגיש בנק לאומי בקשה לכינוס נכסים נגד חנן מור, בין היתר בשל הקרקע בחיפה, שרכישתה מומנה על ידי לאומי ומספר גופים נוספים. מור אמור היה לפרוע את האשראי בסך 90 מיליון שקל ללאומי בגין הקרקעות בחיפה בסוף אפריל 2023, ואשראי זה הוארך 3 פעמים, אך מור לא עמד בהתחייבויות שנתן. בהמשך אותו החודש, הגישה החברה לביהמ"ש בקשה לצו עיכוב הליכים, וחשפה כי סך חובותיה עומדים על 2.7 מיליארד שקל.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

בתחילת השבוע הודיע ביהמ"ש המחוזי בתל אביב כי הוא נענה לבקשת חנן מור והאריך את הצו לעיכוב הליכים נגד קבוצת חנן מור עד ל-31 בינואר. מדובר בבקשה שהוגשה ב-11 בינואר מטעם מור ושמונה חברות בנות באמצעות הממונה על ההסדר עם נושי חנן מור בשדה דב, אהוד גינדס. מדובר בהארכה שנייה לאחר שבסוף דצמבר כבר האריך בית המשפט את המועד, עד ל-11 בינואר.

נושיה של חנן מור כוללים בעיקר את הקונסורציום בראשות בנק דיסקונט, לגבי הקרקע בשדה דב, שלו חייב מור 1.3 מיליארד שקל וכולל גם את לאומי, הפניקס ומיטב. לגבי פרויקטים אחרים של מור, הנושים כוללים בין היתר את לאומי, מזרחי-טפחות וקרן ריאליטי וכן מחזיקי אג"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully