וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי בצעד דרמטי: דורש כונס נכסים לחברת בת של חנן מור

עודכן לאחרונה: 5.11.2023 / 14:38

בנק לאומי הגיש היום בקשה לכינוס נכנסים נגד חברת בת של קבוצת חנן מור, בטענה כי "איבד כל אמון בהנהלת קבוצת חנן מור", לאחר שלא עמדה בהתחייבויות למרות שקיבלה 3 הארכות | מחנן מור נמסר: "יש להצטער על התנהלות הבנק בעת כה מאתגרת למשק כולו"

חנן מור. ניב אהרונסון
חנן מור/ניב אהרונסון

אחרי שהגיש בקשה לכינוס נכסים על קרקע ברמת גן נגד חברת בת של חנן מור, בנק לאומי הגיש היום (א') בקשת כינוס נכסים גם בגין הפרויקטים בחיפה ובשדה דב, בטענה שהחברה לא עמדה בהתחייבויות, למרות שקיבלה 3 הארכות. בכך, טוענים בבנק לאומי כי "איבדו כל אמון בהנהלת קבוצת חנן מור".

הבנק הגיש לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה למנות שני כונסי נכסים לנכסים (מקרקעין ברמת גן) של חברת "ק.מ. מדף 2" המשועבדים לבנק. במסגרת הבקשה, מציין בנק לאומי כי "ק.מ. מדף 2" היא חברה פרטית, ובעלת המניות היחידה בחברה היא קבוצת חנן מור-אחזקות.

לדברי הבנק, "החברה לא רק שלא השכילה לנצל נכונות זו של הבנק, אלא שהיא ונציגיה הגדילו לעשות, ובין היתר נוכח מצבן הכלכלי הרעוע של חברות אחרות שבשליטת חנן מור אחזקות (כנראה בשל לחצים שהופעלו עליהן על ידי נושים) העדיפו להתרכז בצמצום חובות של חברות אלו ו/או במציאת פתרונות זמניים לגביהן".

"בפועל, חוב החברה כלפי הבנק, כמו גם חובות נוספים כלפי הבנק של חברות הנמנות עם קבוצת חנן מור אחזקות, אשר מסתכמים במאות מיליוני שקלים, מצויים מזה זמן בפיגור, וככאלה נושאים ריבית פיגורים כאשר החברה מצידה אף לא טרחה לפרוע רכיב זה. רק כדי לסבר את האוזן, סכום הריבית שצפוי להצטרף לחוב החברה שבגינו מוגשת בקשה זו יעמוד בתום רבעון הנוכחי בלבד על סך של כ-7.5 מיליון שקל", נטען.

"לא הותירה לנו ברירה"

במסגרת הבקשה, מוסיף הבנק כי "בנסיבות האמורות, ומאחר שהבנק (גם) איבד כל אמון בהנהלת קבוצת חנן מור ובכלל כך בהנהלת החברה, לא נותרה לבנק כל ברירה והוא נאלץ להגיש בקשה דחופה זו בעת הנוכחית, שנועדה בעיקרה לצמצם את נזקיו. זאת, באמצעות מינוי כונסי נכסים קבועים, אשר יפעלו בדחיפות ובפיקוח בית המשפט למכירת זכויות החברה במקרקעין". עוד טוען הבנק כי "בקרב הבנק מקנן חשש כבד, כי רוכשים פוטנציאליים לרכישת המקרקעין מנצלים את המצב שבו מצויה החברה וחברות נוספות בשליטת חנן מור אחזקות במסגרת המגעים שהם מקיימים עימה".

הבנק הוסיף כי במקביל לנקיטת הליך כינוס זה, הבנק נוקט "בהליך כינוס נכסים נגד חברה נוספת שבשליטת חנן מור אחזקות, "קחם חברה להשקעות", וזאת ביחס זכויותיה במקרקעין בחיפה, אשר משועבדים ספציפית לטובת הבנק ובגין יתרת חובות והתחייבויות שלה כלפי הבנק, אשר מסתכמות בסך כולל של מעל ל-90 מיליון שקל".

הבנק טוען במסגרת הבקשה כי "החל מתחילת שנת 2023 ניתנו על ידי חנן מור הבטחות שונות לבנק בקשר עם אופן פירעון האשראים של החברות הנמנות עם קבוצת חנן מור כלפי הבנק, אלא שהבטחות אלו לא קוימו בפועל. מצגים שהוצגו על ידי חנן מור או מי מטעמו התבררו 'כמגדלים פורחים באוויר', בין אם מדובר היה בהבטחות בנוגע להכנסת משקיע ובין אם מדובר היה בהבטחות בנוגע למשא ומתן למכירת קרקעות. למרבה הצער, הבטחות ומצגים לחוד ומציאות לחוד", טוען הבנק.

"יש להצטער על התנהלות זו של הבנק בעת כה מאתגרת למשק כולו"

מקבוצת מור נדל"ן נמסר בתגובה כי "נודע לנו הבוקר מכלי התקשורת על פנייה מבנק לאומי בעניין אחת החברות הבנות שלנו בנושא קרקע ברמת גן, זאת על אף שנחתם זה מכבר זכרון דברים למכירתה. יש להצטער על התנהלות זו של הבנק בעת כה מאתגרת למשק כולו. החברה לומדת את הבקשה ותגיב עליה לגופה בבית המשפט".

"החברה מציינת כי גם בתקופת המלחמה היא ממשיכה בפעולתה השוטפת כאשר אתרי הבנייה פועלים כולם ומתפקדים למרות גיוסם של לא מעט מנהלים למילואים. דירות נבנות, נמכרות ומשפחות חדשות מתאכלסות. כך, בכוונתנו להמשיך ולפעול באחריות ומסירות לטובת כלל לקוחותינו ושותפינו לדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully