וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי רשויות: לא נאפשר לפועלים פלסטינים לעבוד בתוך הערים

עודכן לאחרונה: 18.1.2024 / 15:11

בהמשך לתכנית ביטחונית חדשה שהציג השלטון המקומי לראש הממשלה נתניהו - יו"ר השלטון המקומי הכריז כי במידה והממשלה לא תאמץ את התכנית - בשלב זה ראשי רשויות לא יאפשרו לפועלים פלסטינים לעבוד בערים ויישובים בישראל

אתר בנייה של חברת אסיה סיירוס בדימונה. ראובן קסטרו
אתר בנייה של חברת אסיה סיירוס בדימונה/ראובן קסטרו

"לא נחזור לתפיסה הביטחונית של ה-6.10": על רקע אובדן תחושת הביטחון האישי כתוצאה מאירועי ה-7.10, בתחילת השבוע הוציאו 157 ראשי רשויות בישראל מכתב בהול לראש הממשלה ושרים רלוונטיים בו הוצגה התוכנית הביטחונית של השלטון המקומי להחזרת הביטחון האישי במדינת ישראל. התוכנית כוללת בין היתר את חיזוק כיתות הכוננות, הרחבת שיטור עירוני, שיפור מערך האבטחה ומיגון של מוסדות חינוך, הגדלת פריסת מצלמות במרחבים ציבוריים ועוד.

בהמשך למכתב שנשלח, חיים ביבס, יו"ר השלטון המקומי, הכריז כי נכון לעכשיו, ובמידה והממשלה לא תאמץ את התכנית הביטחונית שהציעו - ראשי הרשויות בישראל לא יאפשר לפועלים פלסטינים לעבוד בתוך הערים. זאת, בתגובה לפיילוט שהציע נתניהו לכניסת פועלים פלסטינים לישראל מעל גיל 45 שעברו בידוק ביטחוני מתאים.

כך כתב ביבס בעמוד הטוויטר שלו: "אני שומע את הדיבורים להחזיר את הפועלים הפלסטינים מיהודה ושומרון ללב הערים והיישובים. ֿ אני מבקש להבהיר: אנחנו לא נסכים לכך. לא נאפשר לפועלים לעבוד בפרויקטים בתוך הערים אם מעגלי האבטחה ברשויות לא ישודרגו באופן משמעותי. אנחנו נמצאים בימים רגישים ודורשים ביטחון לפני הכל עבור תושבינו. גיבשנו בשלטון המקומי מתווה מפורט להחזרת הביטחון האישי בערים וביישובים וכל שצריך הוא פשוט לתקצב אותו. אני קורא לרה''מ ולשר האוצר לשים את קידום התוכנית בראש סדר העדיפויות - למען ביטחון אזרחי ישראל. לא נחזור לתפיסה הביטחונית של ה-6.10".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

זו התכנית הביטחונית של ראשי הערים

"התוכנית הביטחונית" עליה חתומים 157 ראשי רשויות בישראל היא למעשה תכנית מקיפה ומותאמת לכל רשות מקומית. תכנית זו כוללת מספר רכיבים עיקריים, המותאמים להגברת הביטחון האישי ולשיפור השגרה ברשויות המקומיות.

התוכנית כוללת גישור על פערי מיגון ושדרוג מערך הביטחון והאבטחה במוסדות חינוך.
עלות השלמת פערי המיגון במוסדות חינוך נאמדת בכ-12.8 מיליארד שקל בכלל הארץ ו-3.67 מיליארד שקל ביישובים ופריפריה עד 40 ק"מ מגבול רצועת עזה. חלק ניכר מהמימון יהיה על ידי המדינה והרשות המקומית, תוך שיקול יכולת גבייה וגודל הרשות. בנוסף התוכנית כוללת שינוי בתפיסת האבטחה ומשלבת תמהיל כוח אדם ייחודי, באמצעות יצירת תוכנית תמריצים למשוחררי יחידות קרביות. בנוסף, התוכנית תעניק למשתתפיה עבודה מלאה במשך 6 ימים בשבוע לחודשים ספטמבר עד יולי, עם שכר שעתי של 45 שקל ומענק שנתי של 15,000 שקל.

כמו כן מובא בתוכנית המוצעת הרחבה משמעותית של השיטור העירוני לכ-52 רשויות נוספות, במטרה להעניק מענה מהיר לתושבים לעבירות איכות חיים, תוך הגדלת הבולטות השטח של כוחות השיטור. כמו כן יחוזקו כיתות הכוננות, תשופר בפריסת סיירות הביטחון בכלל הרשויות, ופריסת מצלמות במרחבים ציבוריים.

לבסוף התוכנית מפרטת על צעדים משלימים להשקעה במערכות הגנה מפני מתקפות סייבר, עם תקציב של 20 מיליון שקל לחדשנות במערכות הגנת סייבר לרשויות המקומיות, תוך סבסוד של 80-90% מעלות המערכת.

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים-רעות, אומר על התכנית הביטחונית: "השבת השחורה גרמה לאובדן אמון מוחלט בתחושת הביטחון של התושבים והיום אנחנו מציגים את התוכנית שלנו כצעד ראשון במטרה להחזיר אותה. השלטון המקומי הוא הגוף השלטוני שנמצא בקשר ישיר עם התושב, וכל ראש ראשות מכיר מקורב את צרכיהם של תושביו. התוכנית אותה אנחנו מציגים היא תוצאה של ניתוח מעמיק והתאמה לצרכים הייחודיים של כל רשות, והיא מבטיחה להגביר את תחושת הביטחון ולשפר את איכות חיי התושבים בכל רחבי המדינה."

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully