וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שר האוצר חסר הבנה בסיסית בכלכלה וגורם לבריחת הון מישראל"

עודכן לאחרונה: 18.1.2024 / 12:17

בכירים בענפי הנדל"ן וההשקעות מתנגדים לקיבוע מס הרכישה על 8%, שלדבריהם מדובר בצעד זה שר האוצר איבד את תושבי ישראל וגורם להתחזקות המגמה של זליגת כספים למדינות זרות

מכירת דירה. ShutterStock
מכירת דירה/ShutterStock

"קיבוע מס הרכישה ל 8% הוא טעות קשה המצביעה על חוסר הבנה שתעלה לנו ביוקר", כך מצהיר הבוקר (ה') ישי רוט, משנה למנכ"ל קבוצת שובל העוסקת ביזום נדלן ובונה בכל הארץ בתגובה למהלך של שר האוצר לקיבוע מס הרכישה.

רוט מסביר כי "בצעד זה שר האוצר איבד את תושבי ישראל וגורם להתחזקות המגמה של זליגת כספים למדינות זרות. בשבועות האחרונים ניהלנו שיחות עם אנשי האוצר ולצערנו הרושם המדאיג הוא שאין להם מושג על מה הם מדברים. לדעתנו יש לחוקק בהקדם הוראת שעה שתפחית את שיעור מס הרכישה למשקיע למשך זמן מוגבל ותשווה את שיעור המס למשקיע ולרוכשי דירה ראשונה. הפחתת מס הרכישה למשקיעים היא אינטרס לאומי בכמה היבטים- מניעת בריחת הון ישראלי לחו"ל, איזון בין הביקושים וההיצע, עידוד עליה, הורדת מחירי השכירות וירידת מחירים. בנוסף, התגברות הביקושים האלה תמריץ את הענף. ברור שהפחתה משמעותית של מס הרכישה הינה זניחה ביחס לרווחים הכוללים שהמדינה תפיק מזה".

"משרדי האוצר והשיכון טועים לחשוב שכתוצאה מעצירת העסקאות והרחקת המשקיעים, המחירים ירדו. ענף הבניה הוא אחד מנועי הצמיחה החשובים ביותר של המשק ולכן קריסת מחירים כפי שמצפים באוצר תהיה אסון פיננסי לכולם. המחירים לא ירדו משום שיזמים לא יוכלו למכור דירות בהפסד! ובל נשכח שהגורם העיקרי למחירי הדירות היא העובדה שהמדינה מספסרת בקרקעות ומכרה ביוקר.
אחת הסיבות לעליה המסחררת במחירי הדירות היא הוצאת המשקיעים הקטנים מהשוק מאז 2015 באמצעות העלאת מס הרכישה, מאחר שלוואקום נכנסו יזמים גדולים, שהצטיידו במלאים עצומים של דירות להשכרה כדי ליהנות מההטבות של חוק עידוד השקעות הון. הדבר פגע בתחרות החופשית ותדלק עליה של מחירי דירות ושכירות כאחד", מסכם רוט.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully