וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האוצר מטעה, ביטול הפטור מתשלום מס שבח רק יחמיר את משבר הדיור"

עודכן לאחרונה: 17.1.2024 / 17:51

רוני כהן, שותף מנכ"ל אלדר שיווק נדל"ן, מגיב להמלצת משרד האוצר לבטל את הפטור מתשלום מס שבח מלא עבור בעלות על דירה שנרכשה לפני שנת 2014, ומצהיר כי קבלת החלטה זו תגרום לפגיעה קשה בענף הנדל"ן

מס הכנסה. ShutterStock
מס הכנסה/ShutterStock

בהמשך להמלצת משרד האוצר לבטל את הפטור מתשלום מס שבח מלא עבור בעלות על דירה שנרכשה לפני שנת 2014, מה שנחשב כהכרזת מלחמה על המשקיעים בישראל, בניסיון להציג את זה כמהלך שנועד לבוא לטובת הרוכשים, רוני כהן, שותף מנכ"ל אלדר שיווק נדל"ן, מכריז כי ההחלטה תביא לפגיעה קשה בענף הנדל"ן.

"רעיונו של משרד האוצר במסגרתו תבוטל הטבת המס לאזרחים שברשותם לפחות שתי דירות הוא רעיון שאני מקווה שלא ימומש. על רקע המלחמה והבור התקציבי, ברור שנראה גזרות כלכליות, שיחייבו את כולם להיכנס מתחת לאלונקה, אך הניסיון לצייר את המהלך ככזה שבא להטיב עם ענף הנדל"ן ולפתור את משבר הדיור בישראל, משולל כל יסוד", אומר כהן.

"המהלך יפגע אנושות פעם אחת בהיצע הדירות להשכרה, הנמצא גם ככה במחסור אדיר ופעם נוספת באוכלוסייה שלא יכולה לקנות דירה. לא כל מי שבבעלותו דירה שנייה או משקיע הוא אספן דירות, יש אנשים שחסכו כל החיים על מנת לייצר לעצמם פנסיה, ביטחון כלכלי עתידי להם ולילדיהם. דירה שנייה לא מעידה על עושר רב מידי, אלו אנשים שהחליטו להשקיע את מירב כספם בבית בישראל והם לא צריכים 'להיענש' על כך".

"קבלת החלטה זו על ידי משרד האוצר תגרום לפגיעה קשה בענף הנדל"ן, מנוע הצמיחה של כלכלת ישראל. יש להפנות את מלוא הקשב לתמיכה כלכלית בקידום פרויקטים, לקיצור תהליכי רישוי ולקדם במהירות האפשרית פיתוח של קרקעות נוספות במדינה", מסכם כהן.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully