וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תקציב 2024 פוגע בעולים ניצולי שואה, אסור לאשר אותו"

עודכן לאחרונה: 15.1.2024 / 8:45

בעקבות הכתבה שפרסמנו אמש על הפגיעה המסתמנת בקשישים חסרי דירה, השרה לשוויון חברתי לשעבר, ח"כ מירב כהן, שיגרה מכתב דחוף בנושא לשרי האוצר, העלייה והשיכון, בטענה כי תקציב 2024 סותר את הזכות לחיים בכבוד ואסור לאשר אותו

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

אמש (15/1) פרסמנו באופן בלעדי בוואלה נדל"ן כתבה המציגה כיצד תקציב 2024, שעומד בימים אלו להצבעה בפני הכנסת, פוגע בסיוע הכספי הניתן לקשישים חסרי דירה שעלו לארץ ב-10 השנים האחרונות, חלקם ניצולי שואה.

לאור הכתבה, ח"כ מירב כהן מסיעת יש עתיד, שכיהנה בעבר כשרה לשוויון חברתי, הגישה שאילתה דחופה לשר העלייה והקליטה, ח"כ אופיר סופר, וכן פנתה לשר האוצר, בצלאל סמוטריץ', במכתב בהול, בו כתבה את הדברים הבאים: "אוכלוסיית הזכאים לדיור ציבורי הם מלכתחילה אוכלוסייה מוחלשת הנאבקת על זכויותיה המעטות ובפרט על הזכות לחיים בכבוד. אזרחים המחכים שנים ארוכות כדי לקבל דיור ציבורי הולם, לא עושים זאת מתוך בחירה אלא מתוך הכרח כואב".

"ללא סיוע בשכר דירה בתקופה זו, רבים עלולים להתדרדר לעוני קשה. אם יאושר השינוי המוצע - הדבר יהווה סתירה קשה לערכיה של מדינת ישראל כמדינת רווחה אשר מטפלת ודואגת לאזרחיה עד יומם האחרון".

מירב כהן בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
מירב כהן בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022/ראובן קסטרו

נזכיר כי תשלומי הסיוע בשכר דירה לזכאים עומדים היום על 700-1200 שקל, כאשר רק קשישים קיבלו העלאה מיוחדת לאחרונה לסכום של עד 2,900 שקלים. בתקציב הנוכחי, במקום להעלות לכולם באופן משמעותי את הסיוע בשכר דירה כפי שמקובל בזמן משבר חברתי גדול - ניתן לראות שבסעיפים הקטנים של התקציב פקידי האוצר החליטו גם לקצץ לקשישים את הסיוע של 2,900 שקלים, ולהעניק אותו רק לקשישים שהגיעו לארץ 10 שנים לפני גיל פרישה.

מדובר בשורה של צעדים ציניים ופוגעניים נגד קשישים עניים עולים, כאשר אנחנו נמצאים בתקופה בה האנטישמיות בעולם גוברת וקשישים רבים יהודים רוצים לברוח לארץ. באוצר מבינים שזאת אחת מהאוכלוסיות הכי מוחלשות והכי פגיעות בחברה הישראלית, ועדיין דווקא שם בחרו לקצץ בצורה אכזרית ביותר.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"מחפשים את האזרחים הכי מוחלשים כדי לגזול מהם את כבשת הרש"

דני גיגי, מנכ"ל פורום הדיור הציבורי, אמר בנושא כי "הקיצוץ בכספי ובזכויות הקשישים הוא מראה בפנים של הממשלה שמתגלה שוב כממשלה אכזרית שמעדיפה כספים קואליציוניים על פני טובת הציבור. במקום לבנות תוכנית כוללת לשיקום הדיור הציבורי וסיוע דחוף לאוכלוסיות מוחלשות חסרות דיור שנפגעו קשה במלחמה, שוב מחפשים את האזרחים הכי מוחלשים בחברה שאין להם פה כדי לגזול מהם את כבשת הרש. אני פונה לשר האוצר ואומר לו שאין שום דבר יהודי בהשקעה "בזהות יהודית" או בלימודי תורה על חשבון קשישים ניצולי שואה שאין להם כסף למזון ותרופות".

"הפגיעה בקשישים חסרי הדירה משקפת את כל ההתנהלות של הממשלה אל מול משבר הדיור לפני המלחמה, ובטח ובטח לאחר פריצת המלחמה, שהיא בעצם אוזלת יד וחוסר יכולת לתכנן ולייצר מענים עבור האוכלוסייה. מחירי השכירות והדיור באופן כללי צפויים לעלות עקב המלחמה, ולכן לא רק הקשישים הולכים להיפגע מהמדיניות הזאת של ממשלת ישראל שעד עכשיו לא סיפקה תכנית כוללת שתיתן מענה לכל הצרכים בטווח הקצר ובטווח הארוך שהלכו וגברו. במקום שבמשרד האוצר יעבדו על יצירת פתרונות הם עסוקים בגזרות ובקיצוצים שיעלו לנו ביוקר בטווח הארוך. ובמשרד השיכון בכלל לא חושבים שזה תפקידם ומספקים בפלסטרים שאינם מהווים מענה אמיתי למצוקת הדיור של מאות אלפי משפחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully