וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יעצור אותה? ירושלים שברה את שיאי כל הזמנים בשנת 2023

עודכן לאחרונה: 4.1.2024 / 10:22

בירת ישראל ממשיכה לבנות ולהתחדש, כאשר שנת 2023 המאתגרת לא עצרה את תנופת הבנייה המתמשכת בשנים האחרונות, ונשברו בה שיאי כל הזמנים בהוצאת היתרי בניה ואישורי תכנון של התחדשות עירונית

ירושלים. ShutterStock
ירושלים/ShutterStock

בחמש השנים האחרונות ירושלים עוברת מהפיכת בנייה של ממש, ונראה שגם שנת 2023 המאתגרת לא עצרה אותה: בשנה שהסתיימה ניתנו בירושלים היתרי בנייה ל-7,482 יחידות דיור, שיא של כל הזמנים. מדובר על עלייה גם ביחס לשנת 2022, שהייתה גם היא שנת שיא ובה עמד מספר היתרי הבניה על 7,113 יחידות דיור. כיום יש בירושלים היתרי בנייה לכ-20,000 יחידות דיור שאושרו בשלוש השנים האחרונות.

הגדלת היצע יחידות הדיור בעיר נועד להתמודד עם הגידול הדמוגרפי הצפוי ולאפשר לצעירי העיר לרכוש בית בירושלים, ולמשפחות צעירות נוספות לעלות לירושלים ולקבוע בה את ביתם. נכון להיום העיר מונה כמיליון תושבים, ועל פי התחזיות צפויה לגדול לכדי 1.5 מיליון תושבים בטווח זמן של כ-20 שנים בלבד.

היתרי בנייה בירושלים. דוברות עיריית ירושלים,
היתרי בנייה בירושלים/דוברות עיריית ירושלים

בירת ההתחדשות, ירושלים: בנוסף, מינהל התכנון מציין בדוח סיכום השנה שפרסם כי שנת 2023 הייתה שנת שיא באישור יחידות דיור במחוז ובדגש על העיר ירושלים, בירת ישראל. השנה אושרו במחוז 20,328 יחידות דיור, כ-16,928 מהן בעיר הבירה עצמה - כולן במסגרת התחדשות עירונית.

עוד צוין בדוח של מינהל התכנון, כי בעשור האחרון קודמה בירושלים מדיניות המאפשרת ומעודדת את מיצוי הקרקע העירונית. מדיניות זו הבשילה בשנים האחרונות בדמות עשרות תוכניות של התחדשות עירונית וציפוף לאורך קווי הרכבת הקלה ובדרך זו נוספו לעיר עשרות אלפי יחידות דיור, לצד מאות אלפי מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר ושטחים ציבוריים בעירוב שימושים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

להמשיך בכל הכח: מה הצפי ל-2024?

על פי עיריית ירושלים, התחזית לשנת 2024 עומדת על שמירת תנופת הבניה עם עוד למעלה מ-8,000 היתרי בניה.

מהעירייה נמסר כי בפעולות אלה היא מקדמת את חזונה, לפיו ההגנה על הטבע והסביבה יעמדו בחזית העשייה העירונית ולא יקודמו תוכניות בינוי בשטחים הירוקים והפתוחים, עד אשר ימוצו כל האפשרויות בדרך של התחדשות עירונית, ציפוף ובנייה גבוהה לאורך ציר הרכבת הקלה.

יואל אבן, מהנדס העיר ירושלים: "ירושלים עוברת מהפכה של ממש בתחום הבנייה. בשנים האחרונות, הונפקו בירושלים יותר היתרי בנייה מאשר בכל תקופה אחרת בהיסטוריה של העיר. מדובר בהישג משמעותי, המאפשר להתמודד עם הגידול הדמוגרפי הצפוי בעיר ולאפשר לצעירים ולמשפחות צעירות לרכוש בית בירושלים. אני שמח על ההישג התקדימי שמעיד על מערכת עירונית יעילה ואיכותית, ועל צמיחתה המבורכת של העיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully