וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי מלחה ניצחו: הערר התקבל, תכנית הבניה בשכונה ההיסטורית בוטלה

עודכן לאחרונה: 4.1.2024 / 11:49

מכה לעיריית ירושלים: לאחר פרסום ראשון בוואלה נדל"ן על מאבקם של תושבי שכונת מחלה הישנה נגד העירייה, ועדת הערר המחוזית בירושלים ביטלה את החלטת הוועדה המקומית, שאישרה פרויקט התחדשות עירונית בשכונת מלחה הישנה

שכונת מלחה הישנה ירושלים. יח"צ,
שכונת מלחה הישנה ירושלים/יח"צ

התושבים ניצחו את עיריית ירושלים: לאחר פרסום ראשון בוואלה נדל"ן על המאבק של תושבי שכונת מלחה הישנה, אשר הגישו ערר כנגד הועדה המקומית לתכנון ובניה בעיריית ירושלים, שאישרה בקשה להיתר לפרויקט תמ"א 38 בשכונה - היום (ד') התבשרו התושבים על ניצחונם.

זאת, לאחר שועדת הערר המחוזית בירושלים, בראשות עו"ד שרית אריאלי, החליטה לבטל היום את החלטת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים שאישרה פרויקט הריסה ובנייה מחדש מכוח תמ"א 38 בשכונת מנחת ההיסטורית (מלחה הישנה).

ועדת הערר קבעה כי הבינוי המוצע חורג משמעותית מהוראות התכנית הסטוטורית השימורית החלה על המקרקעין, שנועדה לשמר את האופי הכפרי של השכונה, והיקף הבינוי שאושר פוגע באופיה ההיסטורי של השכונה.

השכונה סומנה כחלק מן "העיר ההיסטורית" בתכניות החיזוק לירושלים. וועדת הערר ביקרה את התנהלות הוועדה המקומית, שעה החלטתה התקבלה ללא שעמדה בפניה התייחסות רלוונטית של מתכנן המחוז כפי שהנדרש בתכנית החיזוק של ירושלים.

"על אף חלוף הזמן, לא גובשה מדיניות תכנון ראויה"

ועדת הערר הביעה את מורת רוחה, כי על אף חלוף הזמן ממועד אישורה של תוכנית החיזוק בירושלים, לא גובשה ע"י הצוות המקצועי והוועדה המקומית מדיניות תכנון ראויה לבחינת בקשות מכוח תכניות החיזוק בשכונות המהווה גרעיני כפרים היסטוריים שנבנו לפני שנת 1948.

ועדת הערר קבעה כי החלטת הוועדה המקומית התקבלה ללא שעמדה בפניה כל התשתית התכנוניות הרלוונטית וללא תשומת לב ראויה לשכונה וערכיה הייחודים. וועדת הערר הנחתה את הוועדה המקומית, לקבוע האם יש מקום להחלתה של תכנית החיזוק בשכונה ההיסטורית המתאפיינת בבנייה צמודת קרקע, כך גם, הורתה וועדת הערר לוועדה המקומית לגבש מדיניות תכנון למימוש בינוי מכוח תכניות החיזוק בכפריים ההיסטורים שנשתמרו בעיר.

עו"ד בנימין זלמנוביץ', לשעבר יו"ר ועדת ערר במחוזות ירושלים ותל אביב: "ועדת הערר ולא בפעם הראשונה קוראת לוועדות המקומיות ליצור ודאות ליזמים ולתושבים ולא להתעלם בחוסר סמכות מהתכנון המחוזי".

תגובת עיריית ירושלים

מעיריית ירושלים נמסר: "החלטת הועדה המקומית לאישור הבנייה מכוח תמ"א 38 בשכונת מנחת ההיסטורית (מלחה הישנה) ניתנה לנוכח החשיבות שבחיזוק מבנים נגד רעידות אדמה והוספת ממ"דים שחשיבותם ברורה לכל. זאת תוך מתן תשומת לב למלוא השיקולים הרלוונטיים וצמצום הבינוי שהתבקש במקור. בהחלטתה כאמור, ביקשה הועדה המקומית לאזן בין ערכיה הייחודיים של מנחת ההיסטורית לבין הצורך במתן מענה לצרכי חיזוק וביטחון בבנייה ישנה".

"על החלטת הועדה המקומית הוגשו שלושה עררים. אחד על ע"י מגיש הבקשה להיתר, במסגרתה ביקש להגדיל את זכויות הבניה והאחרים ע"י המתנגדים לבניה במסגרתם התבקש להורות על ביטול הבנייה.
בסופו של דיון, ועדת הערר אפשרה למבקש ההיתר להגיש לעירייה את הבקשה בשנית, בצירוף השלמות שונות, וזאת לצורך דיון בוועדה המקומית. החלטת ועדת הערר התקבלה היום. אנו נלמד את ההחלטה ונבחן את משמעותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully